Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 926 ggr
Roxannee
0

Era illrars beteende

Som rubriken lyder!

Nått speciellt som era illrar brukar ha för sig ? Nått som inte "tillhör" vanliga illerns beteende tex. Om nån iller kanske gillar att sitta med vid datorn och titta in i skärmen och se hur pekaren rör sig och kanske till och med göra ett tappert försök att fånga den(?) eller något roligt dom gjort nångång?:)  

Hoppas ni förstår vad det är jag är ute efter! :) Lägg gärna in bilder om ni har :D

Telefonkontakt
0

Sigge gillar att ställa sig på bakbenen och titta på tv ibland :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

HannaM
0

Jadu, jag har ju Elliott som älskar bussar… Så fort bussen kommer så kastar han sig på den, står och drar i kopplet på två ben.. Är det fel buss som kommer så blir han tokig på mig som inte låter honom gå på, drar och drar och springer efter bussen när den åker.

Roxannee
0

#1 så charmigt :D

#2 vilken tur att han har koppel på sig, annars kanske de kan gå riktigt illa haha =) men undra vad han tänker om dom då ! :)

Telefonkontakt
0

Kom på att Sigge är rädd för att gå över spårvagnsspår också.. Då brukar han tvärvågra så får vi bära över honom

skrollan
0

Skrollan är galen i bilar, är det en bil och en dörr på bilen är öppen springer hon och hoppar in. Pinsamt ibland!
Groggie och skrollan kollar även på tv ibland.
Schess brukar försöka fånga bollarna på keno (?) så dem har väl tagit efter henne ;)

Roxannee
0

#4 så gulligt :D hihi eller du kanske har en grymt smart iller som fattar att de går el där ;o haha grattis isånntfalll :) hahahah

skrollan
0

#4 haha, kom jag på att skrollan är livrädd gför brunnar, sådanna små fyrkantiga med galler över. Hon sprang en gång utan att se en sådan och ramalde ner med alla tassar och kom inte så mycket längre. Nu tvärnitar hon när hon ser en sådan och går måååånga meter runt den ;)

kitty
0

Melker stoppar om Amy, dvs.han drar i filten med munnen, drar den över henne och lägger sig sedan som en martyr brevid, utan filt , med blicken - Bara hon har det bra så ;)

Roxannee
0

#7 Man kan ju inte säga att hon är glömsk haha ;) 

#8 nääää är det sant :o så underbart!

Telefonkontakt
0

#6 Det går ingen el i spårvagnspåren, det går ju ovanför i luften Flört

Roxannee
0

#10 men hon kanske tror de! Kanske lika blond som jag? *fniss* hahahaha

kitty
0

ja det är riktigt sött :)

Melker är en riktigt sötnos ;). . när han träffar lådan :)

Faxlin
0

Jag tycker mina har så mycket knäppt för sig ibland så det är nästan svårt att komma ihåg om det är vanligt iller beteende eller inte :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Roxannee
0

#12 haha jag fick mig ett gott skratt här hemma! :D hahaha

#13 hahaa berätta nått :D

Aviendha
0

Hmm.. Aviendha tycker INTE om asfalt, måste man korsa en väg så får man bära, för hon går då inte. Phoenix tvekar, men knallar sedan glatt över. Om det är spec beteende för henne vet jag inte, men det är rätt speciellt.

Dessutom kan hon vara hur go som hellst, men direkt hon hamnar under en filt, ett lakan eller liknande är hon livsfarlig, då får man hålla fingrar borta..

Roxannee
0

#15 varför blir hon farlig då hon hammnar under en filt eller liknande?:O

Gustav-o-Linda
0

Min hona e presic lika dan !

Precis som om dom får någon jakt instinkt o ska bara anfalla, hahaha

Aviendha
0

#16 då bits hon genom filten, mest på lek, men henner tänder är son sylar, så bara ett nafs gör ont som f*n, och när hon leker under en filt tar hon i.. Sen går det inte att sticka in handen och ta fram henne, då anfaller hon och har hur kul som hellst..

Får göra som man gör med busiga katter under en soffa, dra med ett gossedjur som de får attakera ;)

Sarah
0

Iris samlar på mjukplast, Tjejen på bestick. Cliff på vissa skor och Skitos gillar att tugga på trosor… Cathy är vän och okomplicerad. Valparna är galna ;)

skrollan
0

#15 våra är likadana!! Då måste man passa sig! Speceillt groggie som nästan biter sönder lakan och påslakan för att han blir så galen :D

Jenahbella
0

Alou samlar på strumpor.. (de gör väl kanske alla illrar) men något speciellt e de.. hon tar BARA de strumpor som är utan skaft (låga strumpor) och hon tar bara färgen ROSA!
börjar fundera på om detta är något hon lärt sig hos satmaran! :o  har hört att hon e svag för rosa ^^

League
0

Ronja brukar ligga på min mage och gosa i sig bigaroger (körsbär) det tycker vi är jättemysigt!

Totte sover på rygg och snarkar som det lilla troll han är. Har ochså märkt att Totte inte kan bli pappa :( det var därför det inte blev valpar på Ronja förra året. Var inne hos vetten med honom efter vad jag tyckte var konstiga attacker. Det visade sig vara Orgasmer (Hahahaha…) han kan inte få ut snoppen, "hålet" är för litet.

Jenahbella
0

stackars totte :( men de e ju bra att de går för honom Förvånad ^^

Roxannee
0

#22 hahaha fick mig ett gott skratt haha :D

League
0

Jag tycker synd om min bäbis… Men en bra aspekt är ju att jag är 100% säker på att samson är pappa till valparna, vilket han ju är. (De var åtskiljda med galler under löp-perioden)

Satmaran
0

Stackars Totte!!

Vilket effektivt preventivmedel!!!!

League
0

Japp.

Ehy du vetten, kan du sy ihop min illers snopphål? Vill inte att han ska bli pappa. Och vill inte kastrera honom.. gillar brunst lukten förstår du….

Roxannee
0

#27 var du ironisk nu? ;O

League
0

Japp 100% Varför i He****e skulle man göra något sådant?! Då tycker jag att man ska kastrera, Totte är född sån.

Roxannee
0

#29 bra bra :)

Gustav-o-Linda
0

min ena iller kan inte låta bli o krypa bakom dynan när man sitter o kollar på tv… Sen känner man ett bet i ryggen som gör ont som f-n !!!!

Varje dag likadant, hela tiden !!!!

Man blir galen !

Jorma
0

Zedd ska tvärt ner i mitt dricksglas för o simma slutar med att jag itne har nått vatten kvar…

Roxannee
0

Säker på att det inte var nått annat än vatten i ditt dricksglas? hihi

Jorma
0

skulle va fint om det var nått annat i den för då skulle man kunna göra sig en rejäl hacka på det genom o tappa ur kökskranen

Roxannee
0

hahahahahaahahah Skrattande

Stotte
0

Ellie ska alltid sno min tandborste. Sitter jag i soffan och borstar så har jag en iller på tandborstsskaftet efter 2 sek.

Stinko
0

Har sett min iller när hon samlar studsbollarna i hennes speciella hörn, hon staplar flera så fint på varandra till en slags pyramid.. Såg henne lägga en boll i högen fööörsiktigt för att sedan stå länge och titta på den… sen slickade hon på den och gick iväg och såg stolt ut… Tyckte det såg så kul ut!

Så fort jag öppnar en kolsyrad dricka hör hon det och vill komma och smaka. Samma om man äter nåt, då SKA hon smaka tycker hon.

hmm, svårt att komma på saker, får tänka lite mer…

AlbaStiffler
0

Mina illrar äter frukost med mig. Först lite laktosfri grädde framför kylskåpet i skålar. Sen får de ibland smaka lite torkade äppelbitar ur min gröt. :) Mycket uppskattat! Denna rutin sitter i ryggmärnge för det ligger alltid 2 illrar framför kylskåpet och väntar.

[jenkass]
0

hm.. vi har toxi som inte är en iller. hon har aldrig några hyss för sig eller liknande. när vi skaffad henne hade jag förberett mig på det värsta, men så kom Tuuva, DÅ hade vi en riktig iller! Räcka ut tungan Tuuva brukar ligga på mattan i köket när husse lagar mat å titta på.

Gilla
0

Valigt beteende eller inte.
Chaos dricker oftast inte som han ska.
Han dyker o snorklar runt i vattenskålen.
Hela huvudet dryper av vatten o…så tittar han i torrfoderskålen.
Det droppar ner lite där o DET är det enda han får i sig av torrfoder.
Slickar gärna bort vattnet på bitarna…men inget foder i munnen ;o)