Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 368 ggr
Qviq
0

Jobb lite ot kanske

Går ju ut skolan om någon vecka och är då utbildad lastbilschafför eller vad man kan kalla det. Har sökt som en galning efter jobb så jag är hemma  i veckorna men det verkar lönlöst och har nu insett att jag även måste söka sådana jobb så jag måste ligga ute i veckorna. Det är ju mina illrar och om jag får ett jobb så jag är tvungen att ligga ut så måste min sambo ta hand om illrana i veckorna när jag är borta, något som jag är rädd att han kommer säga nej till. Nu är jag livrädd att jag måste göra mig av med dem, tänk om han säger till att ta hand om dem… Har inte vågat säga något till han om jobbet än… Va fan ska ja göra, kan ju inte släpa med dem i lastbilen:(

"Chaos is a friend of mine."

Fruttisen
0

#0 Först och främst, grattis till den snart avslutad utbildningen! Men om du nu har pluggat till lastbilschaufför, så visst du väl att det skulle bli mycket tid hemifrån, från illrarna? Man måste ju planera lite framåt i tiden när man skaffar iller, med alla djur. Hoppas att din sambo tar hand om vildarna och att ni slipper omplacera.

Qviq
0

1# När jag började fanns det massor 7-4 lastbilsjobb runt om här, hade bra kontakt med en kille som ville anställa mig när utbildningen var klar, men "glömde" bort mig tydligen. Därför valde jag den inriktningen, annars hade jag självklart inte gjort det…

skrollan
0

vet en i storebro som kör grus/sand tror jag, han kör bara dagar tror jag. En annan kunde välja mellan dag/natt. Hoppas det löser sig :)

AlbaStiffler
0

Sambon din får väl ta dig och hela ditt "paket", dvs ställa upp för dig och dina illrar. det är det minsta man kan kräva av sin sambo! :) Ta ett snack med killen, han kanske positivt överraskar dig! Och gör han inte det får du väl hota eller deala med honom. Om han tar hand om illrarna så gör du något för honom…

[LiisaDagger]
0

Det ska du väl kunna kräva av din sambo! Bor man ihop så har man ju ansvar båda två.

Qviq
0

#3 Menar du kim i storebro eller?:)

Tog mod till mig och berättade för min sambo och han blev jätteglad för min skulle och välkommnade mina jobbplaner:D

skrollan
0

ja, kim och jarmo heter dem =P känner du dem ?
Tror att det kommer lösa sig för dig, får hota med sex annars ;)

Qviq
0

#7 Japp de gör ja. kim var tillsammans med min bästa kompis lillasyrra för något år sedan och jarmo har jag festat med några gånger, de umgås ganska mycket med min granne så det är därigenom jag träffat dem.

skrollan
0

aha,vem är din granne då? :) Var det innan han blev tillsammans med ida eller? haha, världen är liten :)

skrollan
0

grattis till din avslutade avbildning förresten, härligt! Vi måste träffas och se om våra illrar går ihop någon gång :)

Qviq
0

Kenny heter min granne. Japp det var innan Ida, Jossan heter hon, men känner Ida också. Sen har ja umgås med kims syrra lite. :P

Tack så jättemycket:D Ja det får vi göra någongång framöver tycker ja…

skrollan
0

ah, bara hört om någon kenny =P haha, världen är verkligen liten :)
Ja, förmodligen  kommer vi ner på semestern i juli så kanske då, om du inte börjat jobba då :)

Qviq
0

Om jag får jobbet blir det troligen inte förens i agusti, ska jobba som sopgumma i vimmerby först så det blir nog inga problem:p

skrollan
0

vad bra! ah, skönt att du inte behöver åka speciellt långt såna fall :)

Qviq
0

Lite uppdatering:

Fick tungtsläpkortet idag:P

Och sen fick jag reda på att jag troligen får fast jobb på mitt sommarjobb, ett skit jobb- köra sopbil men jag får vara med mina illrar hela veckan:D

TottsiGirl
0

O grattis till både körkort och ev jobb :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

skrollan
0

#15 Grattis! Vad härligt. Men då kommer du köra lastbil med sopor? Då är det ju i alla fall lastbil so du vill köra ;)

Faxlin
0

Men att köra sopbilen är inte så illa. Nervevad ruta, solen som gassar. Och allt sköts automatiskt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars