illermat till katt
Tänkte på en sak, istället för att köpa två olika torrfoder till iller och katt, kan dem inte istället gå på samma? Vi ger illrarna fordet från teba, Schess behöver ju lika mycket protein och fett och allt som en iller, så då kan dem väl gå på samma?
Fick svar på katter.ifokus att det inte skulle vara bra för katter behöver så mkt taurin och brist på det kan leda till snabba och allvarliga frågor. Hur stor procent är det i illermaten från teba?
Det är i regel gott om taurin i illerfoder, har hört samma argument om varför illrar inte ska ha kattmat ;). Totally ferret (som du har) är nog kanonbra mat till katten.
Okej, men dåså, då kör jag på att alla djuren får samma mat istället. För just nu blir jag galen på skrollan som ska hoppa upp på diskbänken bara för att äta av schess mat!!!

Royal canin e bra fatiskt
tycker det blir så dyrt i längden med tre stycken som ska gå på det såna fall, så jag tänkte om man kanske kunde överväga såna fall att alla tre kan gå på totally ferret :)

En liten fundering. Finns det ingen risk med att katterna går upp i vikt av illerfoder? Skall en iller ha kattfoder är det ju högkvalitativt kattungefoder som ges tex Royal Canin kitten elelr Hills kitten. Är det inte mer fett i illerfoder än i kattfoder för vuxna katter?
bra fråga, det finns ingen som vet eller? Nu när du säger att iller såna fall ska ha för kattungar om dem ska äta kattmat kopplar det, inte tänk på det eftersom dem bara får totally ferret. Vet i alla fall att Schess balndar och äter ibland kattmat och ibland illermat.
Inget som vet?
PUTT
Jag skulle tänka mig att det kan finnas risk för att katten blir fet. Jag har sett en katt som ätit illerfoder under en period och han var groteskt fet.

#9 stackans katt :(

Här står det om näringsinnehåll till katt: http://www.katt.nu/skot2.htm
Kika hur mycket fett det är i illermaten och jämför, är det mindre än 27% kan du ju testa och se hur just din katt reagerar på fetthalten. Alla katter har ju olika ämnesomsättning, precis som vi människor.
Jag har inte kvar påsen med till illermaten, finns det någon annan här inne som vet vad det är för % i totally ferret? Tack Viktormarina :)

Jaadå, ingen fara!;) Det är 22% fett i totally ferret, så jag hade testat ge det till katten också och hållit koll på vikten och hälsan för att se om det blir nån skillnad! :)
Tack viktormarina ! :) Skulle du kunna se hur mkt taurin det är? Dem pratar om det på katter.ifokus att katterna ska ha så mycket taurin för att inte orsaka snabba och allverliga skador :)

Det står att det är 3,000 mg taurin per kg i det. Taurin är ju även livsnödvändigt för iller, så det borde inte göra nån skillnad!
Tack :) Okej, jag kan inte alls mkt om vad dem behöber och hur mkt. Men tycker det är väldigt lika med varandra i foder, bara jag håller koll på schess vikt såna fall. :)