Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1216 ggr
Norrskenets
0

Norrskenets valpar 9veckor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fyller valparna 9 veckor och det börjar närma sig rejält att mina go tussar lämnar oss och flyttar in till sina nya hussar och mattar.

Här kommer viktöversikten:

Hona 1: 547g   *   Hane 1: 772g

Hona 2: 598g   *   Hane 2: 762g

Hona 3: 604g   *   Hane 3: 729g

Hona 4: 590g   *   Hane 4: 787g

Hona 5: 552g

----------------------------------------------------------------

Hona 1 (Daniels Arya)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=988a5814-75b9-4c4b-afbe-0e10aaa9053c&Filename=Saga 15 maj 9 veckor.jpg)

Norrskenets
0

Hona 2 (Annies Nicky)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=84d64860-3751-44c1-9760-04f89d5cbf6f&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (4).jpg)

Norrskenets
0

Hona 3 Marikas Saphira *Norrskenets Maggan* (Stamnamnet är efter min moster som dog i hjärncanser som jag fortfarande inte hunnit sörja riktigt) Men hon förtjänar helt enkelt att bli ihåg kommen då hon var en sån stark och livlig själ..saknar henne så..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=2a6662c6-e105-4a80-a579-e6e72f08b636&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (2).jpg)

Norrskenets
0

Hona 4 (Amandas Pantalaimon)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f0e7f806-04c4-4b2c-a537-dfce4c1b8905&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (1).jpg)

Norrskenets
0

Hona 5 (söker fortfarande ett kärleksfullt och livslångt hem) En riktigt go och mörk skönhet, hon är så otroligt söt och charmig.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3269428c-ad8b-405d-8af3-2a8b37495ce3&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (3).jpg)

Norrskenets
0

Hane 1 (Maddes Mikou)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3dcfdb79-8aec-460a-a5be-ae69085ba0b0&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (7).jpg)

Norrskenets
0

Hane 2 (Min grabb, står mellan Nalle och Rasmus just nu som han kommer få heta)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e85b6d88-0122-424d-8405-866f8c0cf208&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (8).jpg)

Norrskenets
0

Hane 3 Jormas Zedd

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=82b783b3-762f-49d3-bea7-ac4ffca16559&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (5).jpg)

Norrskenets
0

Hane 4 Mickes Spikey

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=70e27d43-64d9-444e-9188-2f5ebf259796&Filename=Saga 15 maj 9 veckor (6).jpg)

Norrskenets
0

Om ni är intresserade av Hona 5 så maila: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com

Faxlin
0

Ohh, förlåt om jag kommer med något off topic här. Men när jag var barn gick det en barnserie med en jätte go nalle som hette Rasmus-Nalle. Kan han inte heta det då? Om du nu har svårt att bestämma dig så heter han båda i papprena i alla fall. Så känner du med tiden vad som känns bäst att kalla honom :-)

Annars är de helt underbart söta

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vattunalle
0

#10 hahaha min favvo serie *s* grymt bra namn

Norrskenets
0

#10 Aldrig hört talas om den serien=( , finns det ingen filmsnutt?=) ja det skulle han kunna i och för sig, får tänka på saken;) tack för tippset

Vattunalle
0

#12 det var i tidnings och bokform jag såg det…

Vattunalle
0

# 12 jo du kan se han live här

Norrskenets
0

#13 jaha okej, önskade att man kunde fått sett det=( Vad handlade den om?=) (lite kortfattat då det börjar bli lite off topic) ;)

Vattunalle
0

#15 här kan du se han *s* Rasmus Nalle

Norrskenets
0

#16 Tack tack=D

Marreme
0

Vad söta dom har blivit..och ser att min lilla tös e stösra av tjejerna =)

Vattunalle
0

#18 och Spikey av killarna *s* gluffs gluffs borde jag döpt han till *S* kanske blir ett "second alias" Cool

Norrskenets
0

#18 Jajamen, hon lär bli lika stor som sin mor;)

#19 hehe ja jag kan säga att han verkligen är ett "litet" matvrak hehe

Hona 5 söker fortfarande ett nytt hem

Fruttisen
0

#0 Marikas lilla plutt ser PRECIS ut som Socker gjorde när hon var en liten skit!! Ruskigt lik på fotot här i tråden :)

Sarah
0
Norrskenets
0

#21 hehe men om jag inte minns fel om det är samma Socker så är hon släkt med mina bebbar=)

#22 Tackar=D

Aviendha
0

Ojoj, vad stoora de blivit, och så fort! Du har verkligen snygga valpar där hemma Emma! =)

Norrskenets
0

#24 Visst har dom, mm..tiden går på tok för fort… Är du säker att du inte vill att jag spar tösen som är kvar åt dig;) (Hona 5) ;) Annars kan du och killen alltid komma och gosa lite med dom innan dom flyttar;D

Norrskenets
0

putt=)

Norrskenets
0

Hona 5 söker fortfarande ett kärleksfullt och livslångt hem.

Vattunalle
0

Men hanen "Spikey" kommer hem till oss på Fredag *s*

Norrskenets
0

#28 Jajamen=) och Spikey kommer bli så glad att få träffa sin nya kompis igen=) Hoppas du kommer uppdatera hur det går med och lite bilder=´)

Mina små hjärtan försvinner snart iväg till sina nya hem och det känns verkligen..men dom får de bra=´) Som tur är har jag min go grabb kvar och töserna som kan trösta mig.

Fruttisen
0

#23 Samma härliga pappa! :)

Theres
0

Jag älskade Rasmus-Nalle :D *lite efter*

golf.ifokus.se

Norrskenets
0

#30 Tack, ja han är verkligen en härlig "liten" grabb=) ville sno med mig honom men fick inte för hans matte och husse hehe;)

#31 Har funderingar att han får heta det i stamtavlan men det lutar just nu åt Rasmus som tilltalsnamn=)

Måste bara få skryta lite, valparna är nu riktigt duktiga på lådan, det är bara på nätterna nu som det slarvas lite men inte är det mycke.. så nu har jag bara en tidning framför varje låda som "tork tidning" så det är inte mycke lådträning som behövs läggas ned på dessa godingar=). Men sen kommer det nog ta ett tag innan dom vet vart lådorna finns och säkert testa sin nya matte/husse hehe

Jorma
0

Nu känns det som tiden står still medans man sitter och väntar på att få hämta hem Zedd. fast sen så kommer man på nya saker o fixa med för att förbereda lite mera.

Norrskenets
0

#33 Ja själv tycker jag tiden går för fort..försöker bromsa tiden lite så det är kanske därför du tycker att tiden går sakta;) Ja jag vet precis hur du känner, det är så mycke man kan fixa till sin nya familjemedlem=)

Lilla Arya har nu kommit upp på atlas 30 buren som jag sett men ingen annan av  valparna har klarat det än hehe liten men kan ändå hehe;D

På torsdag ska valparna och töserna till vetrinärn. Töserna vaccineras på samma gång. Sen åker vi hem till dorkey och avvaktar så ingen reagerar på vaccinet och sen lämnar vi kvar Mikou i sitt nya hem <=´) go tussen, som tur är flyttar han inte så fasligt långt utan kommer kunna träffa grabben då och då=´)

Norrskenets
0

Måste bara få visa, va ut med grabben min och Bozze som just nu är inneboende hos mig då gam tiken Felizia löper.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=7649460c-1f58-4953-9587-255563a7a5a6&Filename=Saga 18 maj 9v o 4d min (3).jpg)

Norrskenets
0

Sista bilden på go grabben min, han ser så stor och mullig ut men ändå är Mikou och Spikey lite större, men det är nog storhuvet hans som gör att han ser större ut hehe;)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3ba39a8d-118f-4f31-a049-83bd2a0f6f76&Filename=Saga 18 maj 9v o 4d min (4).jpg)

FerretCrow
0

#36 så sätt det ser ut som du kammat mittbena på honom hihi

Marreme
0

vad söt han har blivit..Och vilken mörk mask han fick, jätte fint. vad e det för sele du har på han..har en sele till råttorna som jag tänkte lilla Saphira skulle ha..hon skulle nog krypa ur pojkarnas =P

tokage
0

Åh vilka underbara! De ser så fluffiga och kramgoa ut! :D

Satmaran
0

Vilken underbar liten kramnalleGlad

Norrskenets
0

#37 haha det har jag inte lagt märke till, fast ser mer ut som en tuppkam;)

#38 Visst har han, tror han och Zedd har mörkast mask av grabbarna.  Han är lika gosig som sin far!  hehe det är en fröken sele från amhs, han får låna Saffis röda sele medans, ska köpa en skogsgrön hagen sele åt honom sen, men vet inte riktigt vart man kan få tag i dom selarna nu=/. Det funkar säkert, annars har du som sagt frökenselarna från amhs som kan göras väldigt småa och lagom stora=)

#39 Visst gör dom och det är dom dessutom;)

#40 Visst är han, han kommer med all säkerhet att bli lika kramgo som sin far Buddha=)

Norrskenets
0

Hona 5 finns fortfarande kvar

Vattunalle
0

#29 självklart det är ju en del av min blogg *S*

2 dar kvar nu weeeiiiiiiiiiiCool

Vattunalle
0

Uppdatera med fler bilder *s*

Marreme
0

#43 Ska du hämta på torsdag!! Lyllo dig, måste vänta tills på söndag innan jag får hem mitt lilla monster =P

Norrskenets
0

#43 Skrattande jajamen, kommer sakna go korven såå <=´)

#44 Kommer imorn när valparna är 10 veckor, fast det kommer inte förns mot kvällen då jag har tid 15.00 och sen ska vi avvakta hos dorkey en stund och lämna kvar Mikou så sen när jag kommer hem blir det lite bilder och vikter=).

#45 Nä han ska hämta på fredag, dorkey ska få sin grabb på fredag;) Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge;)

Marreme
0

#46 Haha det e sant…längtarGlad

Vattunalle
0

#45 Nej om 2 dar är det fredag =D

Norrskenets
0

#47 Förstår det, själv har man ont i magen och är orolig för mina hjärtan fast jag vet att dom får det bra så oroar man sig ändå=´)

Idag flyttar första valpen Mikou, ska bli kul att se hur ni bor och hur han kommer få det=´)

dorkey
0

Jag längtar så jag tror jag dör. IDAG IDAG! =''D

Norrskenets
0

#50 hehe förstår precis;) ska sluta nu på jobbet och ska ner och förbereda tranportburen så ringer vi er när vi är klar hos vetrinärn så får ni komma och visa vägen hehe=) ses om några timmar!kram kram

dorkey
0

Nu har det varit 11 illrar i vår lilla etta! och en liten Mikou stannade kvar =D

dorkey
0

Det var kaos :D

fler bilder finner ni på min bilddagbok. Länk 

Norrskenets
0

Huga lill gubben, saknar honom redan=´( Hoppas ni kan komma förbi nån dag framöver så brorsorna får leka=´)

Norrskenets
0

Just ja, hann just att uppdatera valpdagboken så nu ska jag äntligen gå och lägga mig=)

Uppfödarsidan: www.freewebs.com/emmasillrar