Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 638 ggr
sonjaochjocke
0

dålig på att leka?

min lille illertjej har varit hos oss i två veckor nu, men jag vet inte rikigt hur jag ska leka med henne, hon är inte så intresserad i dom leksaker jag köpt hon roar sig med att springa efter oss men när inte vi är hemma vad gör hon då, verkar inte som om hon lekt med några av hennes saker för dom brukar nästan vara orörda.

sen verkar hon inte bita i nått eller nått sånt häller, är de normalt att en iller är så lugn?

Telefonkontakt
0

Aigge leker aldrig med några leksaker. Han leker med påsar och oss. Och när vi inte är hemma så har han givetvis inga plastpåsar. Då sover han nästna hela tiden

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Sara
0

Vissa illrar leker nästan aldrig med leksaker, funderar på om det är något som måste läras in när de är yngre?

Försök att leka med henne med leksakerna och vissa att de är kul. Ibland har mina ignorerad leksakerna ett bra tag för att helt plötsligt ha jättekul med dem.

Sara

kitty
0

amy leker aldrig med leksaker. Henne får med busa med och "brottas" med, hon gilalr ävena tt man springer runt och jagr varandra. Ser säkert jättekul ut när jag springer runt, gravid o tjock, o har henne i släptåg. melker däremot, älskar allt i prylväg och föredrar det.

sonjaochjocke
0

asså eftersom jag inte har någon aning om hur hon bodde tidigare får jag förmig att hon kanske inte fick göra så mycket där hon bott, och att hon inte hade tillgång till leksaker så hon inte rikigt fattar vad man ska göra med dom.

nån som har nå tips på lekar eller nått man kan låta dom leka med när man inte är hemma så att dom inte har så tråkigt när man inte är hemma.

leo-
0

prova en pappkass utan handtag naturligtvis lägg den på golvet och prassla med den brukar dom flesta illrar gilla. Leksaker är som sagt ovan från iller till iller . Leo älskar sina pipisar Ricky fattar inte vad dom är till för men små möss (kattleksaker) det är hans. men som jag skrev båda gillar prassliga påsar

kitty
0

har du tunnlar och rör? det är en av få saker Amy uppskattar. .

HannaM
0

Prova att fyll en balja med vatten och släng i något gott, gurka eller vad hon kan gilla… en del gillar att "dyka" efter sånt.. Jag har en herre här hemma som itne är överdrivet förtjust i att leka, han älskar att utforska istället. Att möblera om eller sätta fram nya saker roar honom…

TottsiGirl
0

jag tror de tär väldigt inviduellt vad dom gillar. När ja Ted som omplacering dröjde det nästan ett år innan han började leka och återfick livsgnistan. Så kanske behöver hon lite mer tid för att känna sig helt hemma innna hon börjar busa loss..

Men som sagt annars är det bara att göra som ovanstående talare säger att testa sig fram vad som e kul och inte kul.. Vet inte hur mycket leksaker ja köpt genom åren som totalratats och där förpackningen varit roligare heheFundersam

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Marreme
0

Jag tra gamla strumpor som jag vet att dom inte kan tugga sönder och fyller med tidningpapper så det prasslar mysigt..brukar läga in något som plingar oxå och har hört på natten från köket att dom anänder den..men jag brukar ta bort dom i en vecka så den blir som ny och rolig igen..

Zaria81
0

Här är det moppen och dammsugaren som passar fröken att leka med

sonjaochjocke
0

de där med vattenlekar hade varit roligt men hon gillar inte vatten hon tycker bara de är ok när hon får duscha med mig. kanske är de som #8 skrev, att hon behöver lite mera tid fast de verkar ändå som om hon har blivit ganska bekväm här hos oss låter eller snackar eller vad hon nu gör hela tiden, gillar visseligen att hoppa mellan möbler också :S

ska pröva lite grejer tänkte köpa några rör och kolla vad som händer då. lite dåligt utbud på djuraffärerna bara.

oneisis
0

min iller lekte itne alls i början utan han har börjat lite smått efterhand, först att leka med oss och våra händer och idag (för första gången) så lekte han med en pipis när jag klämde (även om han inte fattade vad det var som lät… =P

JossanH
0

mina 3 illrar förstör inte, har inte ut saker eller något sånt. De är väldigt lugna av sig på den fronten.
Har 2 illrar som inte direkt gillar vatten alls men plaskbaljan brukar ändå gå hem :)

Ofta sover de när jag inte är hemma och leksakerna använder de i regel bara till att gömma någonstans.. Passa på att busa med henne när du är hemma så kan du gå hemifrån och låta henne sova, med gott samvete

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

Prova att ta en kartong eller låda och fyll med hopknöglat tidningspapper och häll i små godisbitar… det kan roa matglada illrar

sonjaochjocke
0

försöker alltid leka och hålla henne sysselsatt medans jag är hemma och ska jag åka och göra nått tvärrt ärende eller dom dagar jag är ledig brukar jag ta med henne när jag kan, hon gillar att sitta i min väska som är rätt bra storlek sen när hon blir less att kolla på grejer eller trött så sover hon en stund, bor mitt i stan så hon blir lite stressad av att promenera när de är mycket folk.