Reklamer man minns
Hur är det med er? Har ni några reklamer som fastnat i huvudet på er? Antingen de varit så bra att det är därför eller för att de rent ut sagt varit värdelösa.
Jag har fastnat för en gammal reklam som jag aldrig kommer glömma. Det är en reklam från Statoil.
En man får soppatorsk i utlandet. Försöker förklara med teckenspråk och ordet statoil att han vill tanka. Gesten han gör ser dock mer ut som tecknet för något barnförbjudet. Och tjejen han visar det för ropar till sin pappa. Och förklarar genom att upprepa gesten och ordet statoil.
Pappan kommerrusande och hojtar:
First marrige, then statoil!
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ha ha.. jag får nog säga Kaj och Bojje. Den lilla pinan glömmer väl ingen. hihi*
Carpe Diem

Va? Vad var det för reklam? Vad har jag nu missat eller glömt?
Audiatur et altera pars

StenaLine eller nått. De hade utökat sina turer eller liknande..
Två måsar sitter på varsin skorsten på två olika båtar. När båtarna åker förbi varandra så seger de.. "Heeeej Kaaaj.. Halllooo Boooje"
Tillslut är de så hesa för att båtarna passerar varandra så många ggr "Vet du vad vi borde göra.. Vi borde byta skorsten"
Känns de igen?
Carpe Diem

haha, nej jag har totalt missat den reklamen. Men den låter vansinnigt rolig. hihi
Audiatur et altera pars

Sedan gillar jag den där korvreglamen för scans lite kryddigare korvar..
- ska du med upp på lite.. vahetere… vehetere.. *smäll med handväskan
Hysteriskt roligt hihi*
Carpe Diem

haha, ja jusst ja. den var skojig. sedan ser man honom stå och steka sin stackars korv i sin ensamhet. *fniss*
Audiatur et altera pars

Jo..
POTATIS CHIPS reklamen.. Där de fånga potatisar med håvar och de flyr över åkern..
HAHAHAHAHA
Carpe Diem

Ja men appropå chips. Den med gubbarna som står ute på potatis åkern. Och så säger reporten: Att man friterar bladen. nej, nej säger bonden. Potatisen skalas och friteras.
Jaha, varför står vi då i denna djungel för då? hihi
Audiatur et altera pars

jajust de ja.. informatören.. hihi* Kanske borde läst på lite innan :))
Carpe Diem

haha, ja man kan ju tycka det.
Men fler reklamer man inte glömmer. Norrlands Guld är ju en sådan reklam. Om man vill vara sig själv en liten stund.
Audiatur et altera pars

Jaaa.. just de ja!
Vad ska jag kontra med nu då? Hmm.. Måste ju säga Hmm.. mums.. de e Emmi! De där choko latte reklamen.. för det är ända gången jag har sett mitt namn i tryck annat än i skolkataloger :))
Carpe Diem

haha, okej.
hmm, men McDonalds reklamen var också en sådan man minns.
En bebis som sitter inne i ett rum i en bebis gunga.
I början ser man bebisen gunga och så skrattar den riktigt gott som bara en beis kan sedan gråter den. Och så där fortsätter det.
Sedan filmar de ur bebisen synvinkel och då ser man att den skrattar när den ser McDonalds skyletn och gråter när den försvinner. hihi
Audiatur et altera pars

Men varför kommer du på alla bra då? Gammel och vis kanske? hihi*
Synsam e de väl som har de där gubbarna som sitter ihop i ryggen?!
- Det e bara bilder på dig Christer!! hihi*
Carpe Diem

*Asg* Ja, den är ju så bra. Den med samma par när de är i militären eller något likande också.
När de åker på armhävningar. ;-)
Japp gammal är äldst vet du väl. hihi
Audiatur et altera pars

- Jag kan göra 30! hihi*
Alladin reklamen :))
- På jul får man ta från de undre lagret också..
- Oho.. det får vi aldrig göra i vår familj!!
Carpe Diem

haha, ja sjutton också den är ju skitbra.
Den med bredband och tefoni då. med det lilla barnet som säger:
-Pappa, du sa att vi skulle få breedband. Det här är snabbmakajoner. Jädrans.
Audiatur et altera pars
Smör reklamen. Gott, gotti, gott, gott, som senare blev ett Mindre fett smör. Lätt, lätti, lätt, lätt. med skånsk dialekt. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, ja den är också bra Madde.
Audiatur et altera pars

haha Bojje reklamen är ju stört skön!! jag minns abbas fiskbullreklam då två fiskbullar säger
- Nä nu är jag trött på dillsås nu flyttar jag (med ljust röst)
så säger den andra - Åh Hummersås finns det plats för en till (med riktigt mörk röst) hihi
sen gilar jag pressbyråns reklam med lille illern som köper godis tänk om man kunde göra så Benjamin gick till affären helt själv haha

Måste ju in och rätta lite. Fiskmåsarna heter Kaj och BÖRJE. Men han pratar skånska så det låter som Bojje.
Min favoritreklam genom tiderna är bävernylonreklamen.
Sonen tjatar om en bäveroverall och pappa syr hela natten. Nästa sen visas hur sonen ledsen tittar på pappan som säger "DU sa ju att du ville ha en bäveroverall" och sedan ser man hur sonen går med hängande huvud över skolgården med en overall på sig med bäversvans ! *ASGARVAR*
En annan favorit är ju den första iprén reklamen. När han tränger in sin fot i dörröppningen hos den mycket huvudvärksplågade mannen. Medans han sjöng iprénlåten.
Jag har ringt upp min syster många gånger och sjungit första strofen i iprén låten och sedan kastat på luren. Fy vad hon hatar mig då eftersom låten sätter sig som en plåster i huvudet.
Kul med lite olika reklamsnuttar. Manns minns dem alla. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag har en video på en OLW .. Jag älskar deen! :D <3
Nån som vet hur man klistrar in dem ? =/

Hmm, jag har inte lärt mig hur man lägger in filmsnuttar ännu. Men jag har ett förslag. Gå in på www.film.ifokus.se och fråga där. De måste kunna svara. ;-)
Audiatur et altera pars
#11 Har du smakat den ?
En gång när ¨jag var på kolmården fick man hur många man ville .. Jag tror jag drack 6 stk på typ 30 min :P Såååh gotth :D:D
Kaj och Bojje gör reklam för en av båtbolagen som kör över sundet Helsingborg/Helsingör. Reglamen är så dråblig att den nästan är bra
Ica reklamerna är också så bra :D

Ja ICA reklamen, fast jag tyckte den var bättre förrut.
Audiatur et altera pars

Jag satt och kollade på reklamen alldeles nyss och har kommit på
en teori.
Dricker du loka så blir du en lögnare. Tänk så de ljuger när de dricker loka och ser hur han hoppar i vattnet från ett allt högre och högre torn. Till slut så räddar han även rullstolsbundna.
Dricker du Mer så blir du otrogen. Han säger i reklamen "i got 22 girlfriends but i still have to cheat".
Hur bra är sådana reklamer egentligen?

haha, det var också ett sätt att se på saken. Jag brukar inte tänka på sådant. Men nu när du säger det så stämmer det ju. ;-)
Vilket föredömme de är;-)
Audiatur et altera pars

#22: Har du kommit på hur du får in filmen till oss?
Audiatur et altera pars
Jag tycker en reklam om citroën är bra. Bilen blir en robot och börjar dansa till värsta coola musiken ;D
Sen är en reklam, tror det är nån 3G reklam om en unge som springer runt med ett körsbär eller nåt, sedan kommer det annan unge och skrämmer henne, sen springer ungen iväg och så ploppar den andra ungen fram igen - Det är jag igen!!!
Haha den är kul och det slutar med att när ungen med körsbäret äntligen får vara ifred och ska äta upp det så börjar körsbäret sjunga en låt med Chicago om jag inte minns helt fel. If you leave me now eller nåt sådant =)
Låter kanske inte så kul såhär men den är rätt kul ;D

haha den med körsbäret har jag missat. Låter skojig i alla fall. ;-)
En annan klassiker, inte skojig men man kommer nog aldrig glömma den. Det är
Blossaglöggen. B-l-o-s-s-a, b-l-o-s-s-a, b-l-o-s-s-a blossa var dens namn
hihi
Coca.colas lastbilar glömmer man inte heller. ;-)
Audiatur et altera pars
Haha sen är ju Mc Donalds reklamen klockren! Den när storebror tejpar fast kuddar på lillesyrran och på med en hjälm. Sedan står hon och hoppar i dörröppningen som en målvakt och brorsan tar fart och ska just skjuta när pappan dyker upp i dörren bakom syrran.
Då springer han så kul, först mot bollen och sedan ser han pappan då springer han in i ett annat rum.

haha, ja jusst ja. Den är för härlig. Så typiskt ungar. hihi
Audiatur et altera pars
#33 Asså den fattar inte jag .. :S Har det nått att göra med Mc Donalds?

jag glömmer aldrig den dära reklamen med pressbyrån! muwahahah, det var så jag fastnade för illrar (när jag såg reklamen)
är det någon som sett reklamen för borås? plancher.. en bebis som sitter och håller i en skylt, de är jättegulliga!

Nej inte sett! muwhahah, jag tycker inte att odrägliga bebisar e gulliga XD :P
Jag gillar INTE barn, men på reklamen ser de riktigt mysiga ut… hihi, nej jag får skaffa en dum kille i så fall som stannar hemma, så kan jag jobba. Och så får han ta hand om min iller =)

haaha! :D jag går inte på det där om barnen som ser SÖTA ut! INGA småglin är söta! USCH!

GAAAAAAAAAH HON VA FAKTISKT SÖT :o

#42: Tackar, ska jag hälsa min lilla Sanna i morgon. hihi
Audiatur et altera pars

göör det! absolut! omg… Åsa! så här är det! jag HATAR småbarn! usch! dom bara sitter där med sia stora ögon och är allmännt jobbiga!, meeeen Sanna va huuuur söt som hällst! shiiet!

hehe, och inte sitter hon stilla och ser söt ut heller. Hon hittar mest på sattyg hon. ;-)
Audiatur et altera pars

:D kuligt!

Kuligt! Nehe, tycker inte Sannas mamma kan jag skvallra om. ;-)
Audiatur et altera pars

HAHAHAHA :D

har är nog inte värre än mig!
När jag gick på dagis så ick min mamma ta ledigt när vi skulle på utflyckt! jag var inte rolig att ha och göra med tydligen! usch! jag var förgävlig! Dagis fröknarna orkade inte ta hand om mig, så dom vart jätte glada när min mor tog ledigt oh följde med oss!
Ocj sedan vart jag tokig när jag såg en död groda på vägen när vi skulle gå! så jag fick inte följa med! (djurvän redan som liten 3 åring)
den underbaraste reklamen e ändå Peugeot… när två nyckelpigor håller på inne i bilen…jag bryter i hop varje gång jag ser den, särskilt när dom kör en "titanic" med igen immade fönster. Hur kul som helst!

hihi, min Sanna har charmat hela dagis. De ringer hem och saknar henne när hon är sjuk. ;-)
Audiatur et altera pars
# 50 Javisst e den underbar!! hur bra som helst och musiken man kan ju inte annat än att sitta och gunga i takt i soffan
hih
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#50: Håller med den är bra.
Någon annan som är dålig men som ändå fastnat är ju saabs reklam där man inte ser bilen, men alla till och med djuren tror det är ett flyplan. Snacka om att hålla sig fast vid att de tillverkat flygplansmotorer. ;-)
Audiatur et altera pars
En reklam jag aldrig glömmer är "vill du ha en snigel på ögat"
En liten grabb som plågar några fångar (typer i svart-gulrandiga kläder) genom att sätta stora slemmiga sniglar på deras ögon. Dom stackars fångarna skriker för livet :P Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det var reklam för, men rolig var den! Min favorit när jag var liten!

#51 muwhahah :D kul da :)

den bästa reklamen är ändå Pressbyrån: Men Guuuuuud så Retro!

japps pillow

#54: teveavgiften var det. hihi
Audiatur et altera pars

Åh den här också! den är inte så gammal men såååå grymt skoj, garvar jämnt när jag ser den! hihihi…
För systembolaget. En ful gubbe sitter och smuttar på vin och pratar med, ja vad ska man säga, "barnslig" röst? Den här goda chardonen (vet inte hur det stavas) från Gatto Negro! finns nu på systembolaget för bara …… kronor..
hahaha…den är så rolig! han är så ful…haha..
någon som minns den hemska reklamen med en hippie som står på huvudet och mediterar i typ 5min. så jävla hemsk reklam, hatar den och minns den alldelles för väl *huga*

#60: den har jag totalt missat. Varför mediterade han? Vad var det reklam för?
Fast som du beskriver den ska jag kanske vara nöjd med att jag missat den. ;-)
Appropå reklamer, vad tycker ni om Skonas reklam om diskmedel?
Kan säga att det är mindre kul när ungarna får för sig att man kan hänga upp disken i klädnypor. För det gör de på tv. Hmm, kan man begära ersättning av skona för förstörd disk. hihi
Audiatur et altera pars