Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 313 ggr
[jenkass]
0

här e vi inga sjusovare inte

Den senaste veckan, eller de senaste veckorna får jag väl säga, har Tuuva & Toxi varit riktiga morgonförstörare. Sambon sticker iväg till jobbet vid halv 7-tiden och jag jobbar oftast kväll så då försöker jag somna om. Men så fort killen stänger ytterdörren och vrir om i låset så blir det världens cirkus här hemma. Det ska rivas ner allt som står i fönstren och springa i röret och kraffsa allt vad det går och självklart ska det brottas i sängen! haha man kan inte annat än å skratta åt dom.
   Men imorse tog priset, då vaknade vi redan vid 4-tiden av att Tuuva lekte tarzan i sängen. sedan började hon nafsa husse i öronen! jag ville låta honom sova ut innan jobbet så jag lade mig med händerna för hans öron så hon inte kom åt, haha, då satt hon där och vänta och så fort jag tog bort dem var hon där igen "går ni inte upp nu så drar jag iväg med husse i örat" Räcka ut tunganSkrattande

kitty
0

hahahaha, det låter som våran situation innan vi flyttade till våran 3:a. .  Nu är dom i ett eget rum över natten, har ni ingen möjlighet att stänga in dom?

Aviendha
0

Välkommen =)

Mina kör velodromrace mellan mig och sängen när solen börjar gå upp, har inga mörkläggningsgardiner.. Så jag väcks för det mesta vid 5-6. I morse hade jag tur, då var det "bara" 7.10.

skrollan
0

åhh jag känner igen mig. Antingen åker en kruka i golvet, dem springer i rören under sängen, dem kraffsar ut nattugsborden, dem öppnar och stänger dörren åt varsit håll, eller tättare sagt smäller dörren!! Eller så puttar, biter och jävlas groggie med matbrickan i köket. skulle kunna fortsätta i evigheter =/

ferretgirl
0

Hahahaha, det är ungefär som hos mig, här börjar både Nanooq i den ena buren och Lina i den andra så snart minsta ljus visar sig på himmlen. Och nu så börjar de redan vid ca kl.04-05 tiden på morgonen, då bråkar de med burkompisarna för att jag ska släppa ut dem. Så det är bara att göra det för annars får jag inte sova nått alls efter de har börjat. När de väl är ute så ska de upp och busa i sängen hos mig ca ½-1 timme innan de sen går och lägger sig bakom en hög vit byrå jag har i sovrummet. Sen sover de oftast fram till vid 10-tiden innan de kommer igen och ska busa, de andra 5 illrarna sover oftast till någon gång mellan 9 och 10 innan de vill gå ut. Kvittar om buren är öppen eller stängd, det går inte ut innan denna tid, oftast så har jag dem stängda då Lina och Nanooq annars går in och bråkar med de andra för att få ut dem.