Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 543 ggr
[LiisaDagger]
0

Sommartider och bad

Nu när vädret börjar bli bättre och sjöarna häromkring värms upp vill ju jag som många andra åka o bada. Jag vill ju också att mina pälsar ska vilja det förstås. Problemet är att Stina AVSKYR vattnet och tycker att jag är världens hemskaste människa som ens doppar en liten illerfot i sjön.

Nu till min fråga. Gillar era illrara att bada? Om inte, har ni kunnat träna dem till att göra det?

Jag hade så gärna velat ta ut mina pälsar till sjön i sommar.

[jenkass]
0

mina 2 älskar att bada! :) Tuuva tog tillomed ett dopp i sjön förra helgen

AlbaStiffler
0

Mina illrar är jätterädda för sjöar och hav. Rent av vettskrämda. Lite försiktigt kan de i bästa fall våga sig fram till kanten, men inte gärna.

En het sommar doppade jag en av mina honor för att kyla ner henne. Hon skrek som en stucken gris som om jag skulle dränka henne. Fast det var 25 grader i vattnet och jvar doppade henne försiktigt… Snacka om att jag kände mig elak. Blev inga fler tvingade havsbad efter det…

Fixa en snäll plaskbalja till dem istället. De brukar få illrar kunna motstå, både utomhus och inomhus. Jag har en balja som de får plaska så mycket de vill i i badrummet. :) Mycket välandvänd, speciellt när det är varmt! …eller tråkigt…

[LiisaDagger]
0

#1 Gillade de att bada från början?

#2 Jag ska ta fram en plaskbalja o prova.

[jenkass]
0

#3 ja dom har alltid gillat att bada

AlbaStiffler
0

#3> Vissa illrar gillar att fiska upp saker ur plaskbaljan åxå., Typ godis (gurka kanske) eller leksaker de gillar.

TottsiGirl
0

Ted HATADE att bli blöt om tassen men han snorklade gärna med huvudet ien plaskbalja och jagade bollar och gurka i vattnet.

Både Fiona och Harley har älskat vatten sen dom va vappisar :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[LiisaDagger]
0

Aha, bra ide´att slänga lite gurka i baljan! Ooo, nu börjar det klia i fingrarna, balja balja, måste köpa en på rusta idag ^^

TottsiGirl
0

Jag använder en låda från ikea både te toalådor och badlådor :) Billigt och bra http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60094072 

Är ju en fördel om illern gillar att bada speciellt på sommaren då dom annars lätt kan få värmeslag..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[LiisaDagger]
0

Ja, och de får ju så bra motion. Stina har blivit alldeles för lat och vill in så fort vi går ut…  Hon vill hellre utföra terroristdåd inne i lägenheten. Men det skiter jag i, de får gå ut varje dag ändå!

TottsiGirl
0

#9 Att en del illrar vill in direkt kan ha och göra med att dom känner sig lite osäkra och rädda ute, vet att en del går ut i skymningen och då är illrarna betydligt tuffare..

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag badar med Melwin även om han vill eller inte. Bär ut honom en bit, sen simmar vi in tillsammans. *evil mohahahahah*
Förra sommaren blev det dock inget illerbad efter att jag fick Epona (i juni) men vi badade massor innan dess i april och maj.

golf.ifokus.se

[LiisaDagger]
0

Hittade en ren kattlåda och fyllde dem med vatten o gurkor. Tassa var med direkt så nu är hon blöt o glad, Stina sket fullständigt i det. Suck, blir det tvångsbadning då kanske? Blir de inte mer aviga till vatten om man tvingar dem?

Satmaran
0

#12 Tassa gillade att bada och plaska här hemma, det har hon efter mor sin =D.  Ida älskar verkligen att bada, i badkaret då alltså. Vattnet ska helst vara lagom varmt och med lite djup, så att hon bara kan slappt flyta och njuta. Jag kan riktigt se hur skönt det är för henne att alldeles stilla bara flyta i vattnet.

Maya är tvärt emot, simmar frenetiskt omkring och letar efter en utväg, så det blir bara ett snabbdopp för henne.

[LiisaDagger]
0

Yay! Jag har fått en badiller! hihi

HannaM
0

tvångsbada inte en iller säger väl jag då.. har en stackare som är livrädd för vatten i alla former och han lär nog inte lära sig att älska det.. han låter mig blöta ner honom lite försiktigt när det är jättevarmt men annars är vatten pestigt

[LiisaDagger]
0

Stina får väl va torr i sommar då ^^