Vaccination och kastrering?
För framtida köp av iller undrar jag om det är någon som vet vad kastrering och vaccination av valpar kan kosta. Jag har även hört att illervalparna ibland kan få två vaccinationssprutor av samma sort, är det något jag behöver tänka på? Vaccinationet jag läste om var FERAC-D tror jag det hette, mot valpsjuka. Kastrering av hane också är det något speciellt jag behöver tänka på och hur mycket kan det tänkas gå på? Vore kul om jag fick lite svar :) även med bara tips om framtida köpet:) tack på förhand Mvh Emma

Fervac-D används inte längre. Men du har rätt med den vaccineringen skulle de ha två sprutor.
Med dagens vaccin Febrivac-Dist behövs det enbart en spruta om valpen får sprutan vid tio veckor ålder.
Kastrering av en hane kan skilja sig massor från plats till plats i Sverige. Så det bästa är att kolla upp med den veterinär man tänkt sig göra kastreringen. Det kan även löna sig att ringa runt och jämföra priser om man inte redan har en veterinär man litar på.
Allt du undrar över kommer du också ha uppbackning av din uppfödare när det gäller. Då tar jag för givet att du väljer en seriös hemma uppfödare som verkligen tar ansvar för sina valpar även då de flyttat hemmifrån.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jaså? Bara en spruta nuförtiden? Vad smidigt! Är den dyrare eller är det samma som den gamla?
#2 Vad de kostar skiljer sig väldigt från vetrinär till veterinär ja har betlat 310kr
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#2 oki, tack för svaret, tassa ska ju vaccineras snart när hon är 10v.