Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 629 ggr
Telefonkontakt
0

OT Jag fick en ny mobil...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har i en vecka väntat på min efterlängtade Hello Kitty-mobil (jag är fjollig) och nu på morgonen kom den med expressbud. Linda = jätteglad.

Jag öppnar paketet och upptäcker att jag inte alls fick någon jävla adapter så jag kan ladda den i Sverige.. Ska påpeka det till säljaren sen..

Jag lyckas efter mycket om och men få upp bakfronten på den (de är inte alls byggda som våra svenska mobiler) och pillar glatt i mitt sim-kort och sätter i batterit och slår på den.
Panik, den är på kinesiaka.. Jag fattar så långt att jag ska slå in min pinkod. Haha!
Väl inne i mobilen så undrar jag hur man byter meny, men lägger snabbt ner projektet tills Andy kommer hem. Sitter i en halv evighet och ska pilla bort batterit så jag får mitt simkort.. Det går tillslut..

Nu sitter jag här och får inte bort mitt sim-kort. HUR I HELVETE FÅR MAN BORT DET?!

PANIK!!!!

Jag kan inte ringa någon.. Ingen kan ringa mig.. Mitt sim-kort sitter fast.. Hjälp…

Någon som har något förslag hur man kan få ut ett efterlängtat och behövligt Sim-kort ur enkinesisk mobil? Gråter

Min mamma fyller år idag.. Om jag inte får ut sim-kortet så kan jag inte ringa henne förens Andy kommer hem.. Bara det är stressande nog..!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0

Nu satte jag på den igen.. Och knapplåset åkte på… *suck*

Qviq
0

Ett tips, vilja, våld och vaselin…. Löser det mesta:P

"Chaos is a friend of mine."

Telefonkontakt
0

Inte ens det hjälper… :(

Faxlin
0

Kan du fota hur det ser ut där simkortet sitter? Då kan man lättare ge tips på hur du gör.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Faskien vad trist! Men det såg ut att vara en mycket söt mobil =)
Går det inte att ringa nån support? Du kanske har nån villig granne eller vän du kan knata över till?

Telefonkontakt
0

Det ser precis ut som en svensk mobil där simkortet sitter, förutom att man inte kan dra ut metalgrejen utan man måste dra ut kortet, vilket är omöjligt…

Tur att det är 10 veckor kvar tills jag ska föda barn och inte idag. Haha!

sarae
0

#6 har likadat på min mobil. hopplöst. Men det går att plocka ut simkortet med en liten pincett!

Telefonkontakt
0

#5 den kom precis från Hong Kong och hela maualen är på kinesiska (eller japanska, men det är lika dana tecken så det kvittar) så jag kan inte ringa någonstans…

jag har kommit på hur man gör för att ringa ialla fall, så jag ska ringa Andy på lunchen och säga att jag är okontaktbar.. jag får nämligen inte upp knapplåset heller som sätts på automatiskt :P

Telefonkontakt
0

#7 Jag har ingen pincett… :(

Telefonkontakt
0

JAG FICK UT SIMKORTET :D:D:D

Aviendha
0

En nål annars, kan funka, min hade en liknande hållare..

Faxlin
0

Vad bra att du fick ut sim kortet i alla fall :-)
Du får berätta hur det går med allt sedan.

Audiatur et altera pars

Telefonkontakt
0

#12 ska göra det, om Andy vågar låta sitt simkort sättas in i den där mobilen. tur att han har översättare till japanska och kinesiska. men som det ser ut nu så åker nog mobilen ut på tradera… den är läskig fast läskigt söt :P

Faxlin
0

#13: haha, den var ju hur söt som helst. Du kommer nog över det där med läskigheten. Ge den en chans bara. hihi

Audiatur et altera pars

Telefonkontakt
0

#14 om jag förstår mig på hur den fungerar. annars så ger jag nog upp snart

Faxlin
0

#15: Det är lungt. Du kommer förstå dig på den snart. Ge det lite tid bara :-)

Audiatur et altera pars

Telefonkontakt
0

#16 ska försöka när jag kan ladda den. fick ju ingen adapter som funkar i sverige :(

Faxlin
0

#17: Men vilket märke är det? Borde gå att få tag på här hemma tycker jag.

Audiatur et altera pars

Telefonkontakt
0

#18 det är Hello Kittys egna märke. så inte ett dugg svenskt. men det går att fixak på något Gubbdagis, tar bara med laddaren oc visar vad jag vill ha. :P

Telefonkontakt
0

Sådär, nu har vi fått igång mobilen. Nu är det engelsk meny på och jag kan ladda den via USB i datorn. Men Andreas verkar vilja ha den lika mycket som mig. Hihi

KerstinL
0

Går det inte att ladda mobilen via USB kabeln som följde med?? ; ) Min dotters IPOD kan nämligen bara laddas via datan, hemskt irriterande.. hehe

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sara
0

Äsch.. Såg redan att det fanns en bild..

Sara

Jenahbella
0

gud så söt den var :D vi får ses snart igen så jag får kika på den :P hihi *vill me ha*
å så måste du få se hur duktig Lousan har blivit på att gå i koppel :P
hon kutar som en mask! :P

KerstinL
0

Åh, jag som alltid undrat hur det ser ut när en mask kutar!!!! Räcka ut tungan

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Jenahbella
0

#24 haha jag får väl spela in en liten filmsnutt på mobilen och lägga upp nästa gång vi e ute ;D

mjioo
0

om du inte får någon adapter så finns det till ipod som man kan köpa, då är det ett usbuttag i adapterm och den går att mixtra ite med så det är både såntdär som du har och sånt som passar svenska uttag i ett! :)

Jenahbella
0

finns de inte en såndär adapter som man sätter i uttaget på claes ohlson.. kostar nån hundring tror ja.. så kan man sätta i en kontakt från typ vilket land som helst? :)

alda
0

Strömmen i Japan är 100 volt, 50 Hz i östra Japan, 60 Hz i västra. Apparater som går att ställa om till 110 volt brunkar fungera, men en adapter för uttaget behövs, eftersom Japan, likt USA använder platta stift.

http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=4938  Adapter från Amerikansk till EURO strömkontakt

villhailler
0

OMG nilken sööööt mobil. *svartsjuk som fan* ge hit :P

Telefonkontakt
0

#23 jag vill se masken! :D