Dålig på att dricka vatten...
Jag har noterat den senaste tiden att Sigge är oerhört dålig på att dricka vatten ur sin egen skål. Det spelar ingen större roll om vi byter vatten en gång i timmen så dricker han inte så mycket. Han ska däremot dricka vatten ur våra glas när vi dricker. Och framförallt nu när det är sommarvarmt och sommaren är på G så blir jag orolig som matte. Jag vet ju inte hur mycket han dricker när vi inte är hemma. Jag har nog blivit lite övernojig och går och vattnar honom lite då och då..
Kan en iller vara så puckad att den inte dricker vatten om man inte sätter ett glas/skål under nosen på den?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
ja funderar på samma sak.. tycker inte att Lousan dricker så mkt heller :/
Jag har för mig att det där är ett ganska vanligt problem hos katt, att de dricker för lite. Då brukar man säga att man ska ställa ut flera skålar på olika ställen och gärna ha rinnande vatten.. Sen kan ni ju låta han dricka så mycket han vill ur era glas ;)
Burkmat kan man även ge katt, den innehåller ju vatten. Tyvärr finns det ju nog ingen som duger till iller..
Ja, schess (katten) är likadan, hon vill ha rinnande vatten hur kranen, så den brukar stå och rinna för hennes skull. Svårt med iller..

Kan säga att jag tycker att det märks stor skillnad om man har en vattenfontän till dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#4 coolt , vart köper man en sådan ? :)
#5 finns några rätt billigt på tradera. Jag har samma problem med min hund. Men sådan hund sådan matte. Jag hatar vatten
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#4 Hur märks det då?

#7: För det första får jag fylla på vattnet oftare. Sedan ser jag att de dricker mer då de har fontänen än om de har skålarna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En iller som äter barf dricker normalt väldigt lite, det är väldigt sällan jag ser mina dricka…

#9 Misstänkte att det kunde vara något sånt.. Bara han inte är dum och går törstig 

jag går med en kaninflaska till dem,, valpen har inte riktigt förstått hur den funkar än, han får mest vatten på huvudet.. men diten tycker det är roligare att dricka ur flaska.. sätt ibland upp den i gallret på altanen..