Idas valpar 7 veckor.
Hrm.
Jag vet det är inte dax förrän i morgon, men jag tänkte tjuvstarta med några bilder idag. Vi får se vad vi hinner med innan valborgsfirandet sätter igång. Imorgon känner jag mig antagligen som en urvriden disktrasa. Vägningen ska jag väl klara imorgon i alla fall. Mstar ville ha Herkulesbild med något rött, så här kommer han på röd filt. Tyvärr blev blixten för skarp på ett av dem. Men ack så goa tassar han har.

åh :) jag är så kär så kär :D
satmaran du förgyllde min kväll nu :D

#5 Tänk så lite som behövs för att göra dig lycklig då ;)
#6 haha jaa :) de behövs inte mycket när man är illerhög vet du ;)
ÅH! Du förgyllde min kväll med. Så underbara bilder, det går inte att dra loss blicken från sötnosarna! :D
#4 jag tror inte lousan vinkar hejdå
hon säger nog "hej nya matte! snart kommer jag hem till dig" 

#9 Du är för gullig!!
Och dina tolkningar…. Puppitutt , då.
!!!!
En vecka kvar!!!!!! Snart….Snart…..Snart!!!
Soooooov, Soooooov, djuuupt och läääääänge!
Strax är det dax!
#10 jaa jag sover som aldrig förr :D fast nu börjar mstar bli less när jag inte är på msn, så idag måste ja va lite vaken ;)
å underhålla henne lite så hennes tid oxå går :D

Bara för söta små liv du har där. Är inte ett dugg avis 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#11 nä, precis. håll vad dud säger, annars kan du vara tyst :D
#13 tss värst va aggro du ska va idag då:P lugn å fin :D

#0 Huga va stora dom blivit, kommer fixa lite bilder sen i eftermiddag=) blir en grabb som stannar här hos mig iaf ur min kull=´)
Sånna stora sötkorvar!! jisses säger jag bara!
gud vah söta dem är vill bara ha en nuuu :D
När kommer 7 veckors bilderna på min söta lilla Mynta då? 
Åhh nu är det bara 10 dagar kvar till utställningen o vi får hämta Mynta!
Jag och Rocky läängtar! 
p.s Teddy också hihi (för dom som inte vet så är Teddy Rockys mjukis nalle)
#18 haha just de, du får berätta sen om teddy får va me å leka :D
jag vill me se lilla mynta :D hon ser så snuttig ut :)
jag har bara 7 dagar kvar nu ju innan jag får min lilla flicka :) :P

Urf! Mår som jag förtjänar i dag!!!
Har vägt myslingarna i alla fall.
Herkules 495 g. Tipzy 395 g. Mynta 428 g. Tassa 412 g. A'lou 368 g. Shiraz 409 g.
Jag försökte verkligen att ta bilder på Duracell-kaninen Mynta igår. Men det blir ju bara ett suddigt blurr. Hon är aldrig stilla! Ska försöka igen, det får nog bli sovbilder på henne ;)
Tipzy har poserat snällt för mig i dag. En underbar flicka, så otroligt snäll och lugn. Vacker smärt och smidig är hon. Om Amanda skulle ångra sig av någon anledning så behåller jag henne själv. Gosigare tjej får man leta länge efter.

#19 Ja det ska jag hihi 
Åhh så du har bara 7 dagar kvar innan du får ditt lilla busfrö! Grattis hihi
kram på er

jaa :D jag har tur :) tack vare mstar :D å självklart satmaran me :D

#24 Åhh så fin, tack så mycket! Nu fick jag ett sånt där dumleende på läpparna hihi.. Någon som känner igen sig?

#25 vilken sötpuff! :D

Den sista bilden blev jag riktigt nöjd med!
Hoppas det var värt den långa väntan!!!?
#28 :D jag jag jag :D jag ler helatiden :D å kan verkligen inte sluta :P
#30 Ja verkligen och sista bilden var ju bara helt bedårande söt, tack Satmaran!
Överlycklig hihi..

jag älskar när det kommer nya bilder, ohc idag förtjänade ajg dem verkligen!! :D
Ohh ska nog också ta o köpa en sådan mysig sovplats till Rocky o Mynta, den e ju bara för söt! 
#33 åh va snyggt me rosa :D
de vill ja me ha :D

#35 Har inte du varvat ner än? Jag sa ju att du skulle dricka lite johannesört-thé och cooooola ner dig.
Du har varit lite kinkig den senaste veckan ;)
Nåja, coolgubben Herkules ska väl få ner dig på jorden igen och lära dig njuta av att bara äta och slappa! :)

#36 #37 Ja visst är den fin! Men attans opraktisk.
Av ren princip så vägrar jag handtvätta något överhuvudtaget. Så denna tjusiga skapelse lär väl se ut som en knölig urvriden trasa om ett tag.
Det rosa överdraget är dock av fleece och lätt att kasta i maskinen, så vi får hoppas att det ger ett visst skydd ;)

Gud vilka helt underbart söta gullnosar du har!!
Är sjukt avundsjuk på dig!
åhhhhh, Tassa är så fin! höll på att ramla baklänges av lycka när jag såg bilden ^^

#38 nejjen, jag är inte klar än juh! jag måste ha massa energi till att göra färdigt allt som måste göras färdigt :)
#42 du tar all min energi på msn :P jag fattar inte va du håller på me ibland :D
men du e ganska rolig också ;)
satmaran: jag vill ha fler bilder på Lousan :D jag avlider snart igen ju :P

lillan, jag med jag med!! du hör ju vad jennifer säger. jag tar all hennes energi.,, jag behöver vila ögonen på något litet och lurvigt :)

Ska se vad jag hinner med imorgon. Mayas valpar blir ju 2 veckor och ska plåtas och vägas. Sen ska vi iväg och grilla hos en kompis utanför stan. Får väl försöka arrangera någon liten bild med tjatmostrarnas pälsbollar.
Nattinatt tjejer!
#45 jaa vi börjar ju bli blödiga nu när vi snart ska få bebisar hem ;)
vänta bara om ett par dagar :P då e vi värre än värst! :D

natti lillan, sov så sött.. :)

Ja, stackarn.. men ajg ser inte skillnad på tjerjerna ens om jag förstökte. någon har ett strech under hakan, men jag vet inte vem av dem ^^ Jag lääängtar efter min bebis nu!! Och löser melodikrysset samtidigt.. får inte ut lodrätt 2.

Gud!! Vad fins han är! My heart will go on, men flöjter i bakgrunden. bilder på herkules.. Men en likadan flodhäst som diten fick när han var liten.. han har kasserat öronen på den.. :)

jag är en blöt fläck här i soffan.. :D

åhh jag dör :D
så här kan du inte göra mot mig :P kommer ju inte komma här i från! :O
jag har faktiskt ett dop att göra mig iordning inför och gå på! :P
tur för mig att jag gick upp lite extra tidigt :D
/en längtandes jennifer :D
eller nee jag dör inte :O
maria säger att hon snor lousan då :O
satmaran, de här va dom snuttigaste bilder jag någonsin sett :D
du lyckades verkligen! :)
nu kommer jag sväva på moln hela dagen :D

Lillan, vill du verkligen lämna ifrån dig dem??? Det skulle verkligen itne jag vilja, eller klara!

#59 såntdär frågar man inte ! hon kanske får för sig att behålla allihop
då får vi inga bebisar 

#62 jag tänkte på det när jag skrev.. jag skrev att hon itne skulle ändra sig.. men så tänkte jag, om jag skriver så kanske hon får idén att behålla dem allihopa… så jag skrev det inte..
#63 nu gör dig mig förvirrad!
hälsa mögel att han ska låta dig va ett tag :P du bara svamlar :D
#60 #61 Jag som funderade på att cykla ner till affären och köpa lite lördags godis i det fina vädret… Men åhh dessa söta godis bilder kan man ju inte slita sig ifrån hihi ;)
1 vecka kvar nu baaaaara 1 vecka… så får jag gosa med min söta lilla gose bebis!
Kram

Ha ha! Nej jag försöker hålla mig till planerna. Visst känns det tomt och trist när de har flyttat, men jag vet ju att de får det bra hos sina nya ägare. Dessutom skulle det bli en illermyller utan dess like här om jag skulle behålla alla valpar.
Nästa år kanske det ska bli en liten behållavalp. En Malva!
#66 se bara till att de finns en till då till mej :D ;)

Usch vad søta de hade blivit då 
golf.ifokus.se

#67 Hjärtans gärna! Det ska vi ordna, någon speciell modell som önskas? ;)
#68 Nej men hej! Är du redan tillbaka?
#69 en som kan diska, städa å laga mat skulle ju vara väldans behändigt ;)
sitter ensam å glor ikväll :/ inge roligt! :) men tröstar mig med lousan bilderna och med att de e dags snart! :D då kommer ja alltid ha nån att gosa med här :) bara söndag måndag tisdag onsdag kvar :) torsdagen kommer väl va den längsta dagen på hela året :P

#69 Jupp, kom hem för någon timme sedan… alltså hem hem… förut när jag skrev så satt jag på Kastrup och drygade =)
golf.ifokus.se

#71 Min vän Simon, låter hälsa att en så vacker kvinna som du inte ska lämnas ensam en lördag kväll. Ja, ja skulle bara vidarebefordra.

#73 helt ensam var hon inte, hon hade ju mig ;) Mögel fick däremot sitta ensam borta i tv-soffan.. ^^
#73 aww :D
#74 tss din uppmärksamhet igår va väl lite si sådär va :P
haha mögel satt nog ganska bra där i soffan me tanke på dina behandlingar de sista dagarna :O

#75 tss!! Det gäller att prata om nåt som är riktigt intressant för att jag ska vara vaken efter halv tio ;) Men jag var här, jag satt upp…

låg förresten nu i morse och tänte på herkules, var han skulle kunna tänkas sova om natten… Vaknade nämligen av en liten Bandit som rullade ihop sig vid mina knän.. Och så funderar jag på hur lång tid det tar innan bebisen inser att mattes tår inte är leksaker…
#76 :) hihi jaa å de uppskattar ja :D
du e ju min idol :D
#77 hihi jag låg å tänkte på de igår kväll.. de hade vart mysigt å haft nåt lurvigt å gulla med i sängen :/
nu ska jag till ikea i köpa en såndär snuttig katt (iller)säng! :D
dom var ju sååå söta :D

Den här valptråden har verkligen allt! Underbart söta valpar, hysteriskt roliga kommentarer (dött lopp mellan Satmaran och Mstar tror jag
), och ett helt gäng längtandes valpköpare. Härlig tråd!!

*gäsp* jennifer tjatar på mig att jag ska skriva att hennes gäng är coolt, så nu har jag gjort det.. Alldeles nyvaken här!!

#81 ibland undrar man om det är vi som är valparna, för mindre vuxna kan man nog inte vara.. Men jag ska aldrig bli vuxen!! :D
Men ibland spårar det nog ut lite väl mycket, men vi som väntar på valp har ju inget att göra tills vi får hem underverket, mer än att hänga här :P tur att det kommer en ny tråd varje vecka.. haha
#83 hahaha :D ta svart nu å se till att komma me de där tåget! :)
hoppas du vaknar till på vägen iaf :P

#85 det blev rosa med blommor på… vadå kanske resten av folet undrar.. jo, nagellacket! :P
#86 jag sa ju de!
jag vill me ha fina naglar :(
men mest av allt vill ja ha hem lilla lousan!
inte långt kvar nu :) wiieee

Hej mina söta tjejer!
Jag har försummat er, jag vet :(. Behövde en datafri dag, men nu är jag tillbaka. Bara 3 dagar kvar för somliga, ni strimlar väl tapeterna nu vid detta laget ;) Är förvånad att ni har några naglar kvar att måla ^^.
Sitt nu inte härinne och häcka hela dagen! Ut i solen tjejer och få lite färg på bleknosarna. För det ska jag! 20 grader varmt idag. Perfekt solväder. Ska först inhandla ett par anständiga shorts.
#89 äh vem behöver anständiga shorts?

#89 som sarae säger, vem behröver det!? Här går vi runt i långt linne och trosor än så länge.. Men hyresvärden är ute och gräver utanför altanen.. och mina byxor hänger på tork därute.. *dilemma* Han backade förövrigt på altanen med släpvagnen nu. hujeda mig..
Ja, jag har saknat dig!! Man får ite försvinna så länge.. Jag vill ha en bild på ryggen på herkan.. så jag vet hur han ser ut.. :P
Och sola idag? nej nej.. lektion mellan 1 och halv 5.. *suck*

Ha ha! Jag menade bara ett par shorts som jag kan få plats i :)
Förra årets var lite trånga att knö in sig i, Hmm. Sidfläsket väller över alla bredder, bara vägrar ge upp goda feta såser.
Nu har jag hittat ett par chockrosa som jag kunde packa in fläsket i. Hämtade sen lilla solstolen och parkerade mig på gården en stund. Skööönt!
Få se om jag kan fixa Herkanryggbild senare.

Lyll lyllo!! jag hann varken sminka mig eler borta håret.. suttit på tåget och gått genom staden som ett nyveket troll.. Men efter 20 min på skoltoaletten ser ajg fräsch ut igen :D

*tittar in, byter om, går till parken* :)
hörs säker ikväll flickor :) hihi
alla som röstar för nya bilder räcker upp en hand :D *räcker upp en hand*
(behöver lite bildtröst nu sista låååånga dagarna innan hemkomsten)
inget kul på jobbet när fem minuter känns som en timma bara för att man längtar efter nåt :P
hemma kan man ju iaf sova bort tiden ;)

*räcker upp två*
Räcker upp 2 händer och 2 tassar! 
jag undrar just vart satmaran har gömt sig :O
fast ja skulle oxå gömma mig om jag hade oss efter mig :O

##99 aah, lätt!! herregud, hon måste känna sig förföljd! Men nu är det verkligen itn långt kvar.. två dagar 8-17 kvar.. sen så!! :D
3 dagar 06.30 - 15.00 … å en massa sova :P men efter 15.00 på den 3e dagen så smäller de :P mot jönköping :P
Själv får vi vänta till lördag precis efter utställningen! :P

#102 Det skulle inte jag orka
#102 åh, två extra dar :O då måste de verkligen klia i fingrarna :P
jaa de e ju verkligen som jag sa förut, den som väntar på nåt gott väntar ALLTID förlänge :P ;)

*försummad nu igen* idag kommer jag inte hem förrän halv nio.. Då får Jennifer (fnuha) säga åt mig att gå å sova ganska direkt…. Hör och häpna jag hade sömnproblem igår!! Eller det kanske bara heter att man har svårt att sova, om det bara är en kväll, men det är ju ett problem för mig? Jag tänkte och frös… I en och en halv timma.. :( Klockan ringde kvart över 5.. Jag gick upp, var pigg, iaf i 20 min..
Banditen har hållt sig lugn idag, men han välte ut mitt påskris, som ajg satt i kruka igår.. Så han har väl jobbat färdigt..
Jag saknar min Herkules!!

Godmorgon tjejer!
Var uppe tidigt och tassade ut i köket. Den enda som vaknade var Herkules!!!? Konstigt, den latmasken brukar sova sig igenom det mesta. Nåväl, Herkan och jag fick en lång kelstund innan Tipzy och Mynta vaknade. A'lou, Tassa och Shiraz sov lugnt igenom hela frukostbestyret.
Tog en ryggbild på Herkules igår, vill minnas att Maria hade samma önskning när det gällde Banditen.
Tänkte ta ut dem i eftermiddag, för kanske den sista plåtningen. I alla fall för Herkules och A'lou, beroende på när Maria och Mögel hade tänkt dyka upp på torsdag.

naaw va gulliggg varelse !! haahha

#106 Ja, mögel och frida och banditen tänkte dyka upp vid 12 :) och smita med två illrar 13:30 :)
Och du minns rätt, visst ville jag ha en ryggbild på banditen oxå.. ^^ Det är den delen man ser oftast juh, klart man vill den se innan..
#108 :O när e du i jönköping då? :O jag har förvarnat dom ja jobbar me att de e fullt ös på torsdag så jag får åka å hämta min lurvboll :D hihi

#108 Passar mig bra, måste hämta Alex i skolan 13:30.
#109 Har du någon aning om vilken tid det kan bli, vi är bjudna på grillfest i Tygelsjö på em. Har för mig att utställningen börjar vid 9:30.
Har plåtat lite idag. Fegisvalparna blev såå rädda för en anka som spatserade omkring och kvackade lite försynt, varje gång så rusade dom in i transporten, fniss!

Men gud så söt! 

golf.ifokus.se

#114 herkules e rena lejonkungen ;)
OT: varför står de att tråden har 122 inlägg å jag ser bara 116? :/

gud så söta dom e :O
nu e de nära näääära :)
lousan <3
vilka e de i transportburen :O
jag känner inte igen min egen valp :'(

jag känner bara igen min om jag får titta på deras magar ;) Men på torsdag jennifer, då kommer ud inte ha några problem alls!!
Lillan, är herkan oxå feg? :P

17 i jönköping har vi ju sagt!! Du lyssnar då aldrig jennifer!
#122 jo man jag försökte räkna ut, å så fatta ja ingenting å så blev ja orolig å så… uss jag e aldeles för trött idag :(

jaja.. du kommer nog få både ett och två sms siddu! Du kommer inte missa att hämta henne,, om ni missar får ni åka till mullsjö i såna fall.. 25 min extra :P
haha ja kommer inte missa er :D

Jadå Herkan är oxå rädd för ankor och måsar, fegmopp ;)
I buren är A'lou, Herkan och Mynta. Det var de tre som var ute idag. A'lou och Herkules är väldigt lika i ansiktena så det är svårt att skilja dem åt på bild. Men i verkligheten är det minsann lätt.
Stor skillnad på storleken, hi hi!
ah :D gissade på alou men va inte säker :O
inte lätt att skilja när man bara sett busfröna på bild..
men i övermorgon e de dags :D
jag e så uppspelt att jag blivit lugn :O lugnet före stormen hihi

men visst är herkan i mitten?+ han har ju ett buffel huvd.. medan a'lous är spetsigt..? eller ser jag totalfel?
så tänkte ja me :O

nä, nu ser jag det inte längre för det.. jag vet vilken som är mynta iaf! *hmpf*
#111 Bedömningen börjar klockan 10.00.
Vilken tid är ni bjudna på grillfesten?
haha ja vet me vilken som e mynta :D mstar vi har tvillingar! :D
1 dag kvar 

#133 helt sjukt!! jag gick upp nu, mäste åka snart.. och här behövs städas!! på golvnivå.. Jag låter diten gömma sina saker i plastpåsar under sängen.. Jag kan inte ha plastpåsar nånstans nu när lile plutt kommer hem imon!! inte heller alla pizzakanter och hela frallor och diten knyckt.. Han äter dem inte, han ska bara sno dem.. Samlare! Får man bröta in med dammsugaren såhär dax när Mögel ligger och sover?? :P

#135 har några flaskor att frysa vatten i?? gör det i såna fall typ en eller två..

Hej tjejer!
Så här dan före dan, undrar jag om ni vill ha nybadade och fluffiga valpar, eller ska det vara halvsnuskiga, med valpdoften kvar? Mmmm luktar lite honung!!
Ni får snacka ihop er, för det är ju inte mycket lönt att bada bara en ;)

Hi hi! Kunde inte förstå var allt vatten i skålen tar vägen!
Igår löstes mysteriet :) Vi har två lyckliga badare, nämligen Tipzy och Mynta. Båda två körde ner hela huvudet i vattenskålen för att sedan ruska sig. Om och om igen, hi hi tror jag det, att vattnet tar slut =D. Ska ställa fram ett badvänligare kärl till badmadamerna nu.

Vem kunde ana att det skulle bli en sådan succé =D
Jag dammsög och skrubbade golvet först sen tog jag en gammal gratängform, lagom djup tyckte jag. Fyllde med ljummet vatten och släppte ut odjuren……
Hela illerhavet stormade, vilken lycka!!! Alla lekte och busade i vattnet, inga hämningar alls. Herkules var värst som skulle placera hela sin mastiga lekamen i skålen och girigt suga upp allt vatten med pälsen.
Glad att jag svabbade golvet först, vågar inte tänka på hur det skulle sett ut annars. ;)
Nja, badade är de nu i alla fall, frågan är då… Vill ni ha dem schamponerade också????

#140 haha great minds think alike! Jag gjorde samma sak för några timmar sedan! Fats med en stoooor bajslåda, så det var djupt nog att simma längder i…men jisses va blöta valpisar vi hade..för att inte snacka om golvet…2 badhandukar blev genomsura. Men kul hade de! Nån som kan gissa hur en blöt angora ser ut?
naaww så gulliga :)
uss jag drömde precis att jag fick fel valp.. :/
maria skicka sms om att shiraz skulle me, å jag typ halvsov när ja läste och somna om :/ jag fattade ingenting..
blev väckt av elias och ja börja yra om att vi har fått fel valp :P

#143 Ooooh!!!! Jag vill se blöt angora!!!! Hoppas att du tog bilder ;)
#144 Oroa dig inte Fnuha! Du ska se, att du känner igen din lilla lilla tös.
haha :) du år färga alou rosa :) så jag kan känna igen henne :D
#146 försökte…men utan batteri kommer man inte långt…men vi gör ett nytt försök när kameran är laddad och golvet torrt :P
Men guuud va dom e söta våra blivande bepälsade barn!
Den stora dagen närmar sig… Guuud så spännande ^^
jaa jag e helt uppspelt kommer inte kunna sova inatt :P
å imorgon kväll/natt kommer jag väl bara sitta å stirra mig blind på henne :D *längtar*
Jag hämtar Tassa på lördag så det är några dagar kvar… men jag överlever väl. Får gosa med Stina extra mycket 

Jag vill ha någorlunda valplukt på min ^^

#153 Ha ha. Ja då får jag väl sätta fram gratängformen igen på morgonen, så får din grabb sköta sin hygien själv ;)