Skabb, svar fort!
Hur ser man skillnad på skabb och vanliga smutsiga öronvaxiga illeröron?
Vill ju inte komma till Landskrona, sen att de upptäcker skabb, så jag får åka hem igen…
Hos veterinären hittade de inga skabb, men det var ett tag sedan.
Ska ut och rensa öron nu och se vad jag hittar… men hur ser jag om det är skabb eller skit? :P
golf.ifokus.se

Kolla med förstoringsglas. Om smutset rör sig är det skabb. Är det stilla så är det vanligt smuts. Skabb djuren är lite gråaktiga och pytte småa. Så titta lääänge och noga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ibland kan ä'ven skabben vara vita

Detta smutset är svart iallafall… men ska hämta ett förstoringsglas och kolla.
golf.ifokus.se

Det var inget som rörde sig =)
golf.ifokus.se

Jag är lite rädd för skabb jag med, visade sig ju att min ena hade det uppe på Gävle-utställningen. Har behandlat dom efter det, samt har de bara träffat en hund en gång efter det..så risken är väl obefientlig nu??…

Men i Gävle så fick man väl vara med på utställningen iallafall, men sitta i ett skabb-rum? Så är det väl inte i Landskrona? Är det bara att ta sitt pick och pack och åka hem igen då?
golf.ifokus.se

Kan väl kanske vara kul att vara med och kika lite iaf :) Min lilla skabbis vann ju sin grupp, haha. Att få sitta på sidan av kändes väl lite mobbat, men kändes bra för illrarna- inte så varmt och tjimmigt!

Ja, men enligt mig så har inte mina skabb, för jag kollade görnoga med förstoringsglas nyss, så har de skabb på lördag blir jag sur =/
Var det fler i skabbrummet, eller var ni ensamma? ;)
golf.ifokus.se

Rummet var lokalens "hall", satt några norska illerägare där med sina illrar som var "tvugna" att sätta dit ett staket typ…ifall skabben skulle hoppa…eller nåt *mummlar nåt dumt*

#9> Eller kanske för att ingen skulle komma fram och klappa deras illar och därmed sprida skabben?!

mig veteligen så kan skabb hoppa från såna här trådar tom. Mina blir smittade så fort jag läser en sån här skabbtråd… *fniss* Dessa ord var iaf nästan sanna…
#6 Du kan vara lugn, vi håller på att planera för "skabb"djuren. '
Tyvärr fick vi besked om att vi måste byta lokal så vår lösning funkar inte så bra nu… men problem är till för att lösas.
Det är samma vägbeskrivning till den nya lokalen och samma ingång 

#12 Oh, vad bra =) Man vet ju aldrig ifall jag skulle vara blind… och om jag är det och har totalmissat skabben så vill jag ju inte åka hem igen när jag väl kommit fram.
Om incheckningtiden och hälsokontrollen är 8.00-9.30 räcker det om man hinner fram till 9 va? För mamma vägrade att köra tidigare än 5.00.
Sen ska jag på audition dagen efter vid 9.00 på Öland… hoppas jag kan sova på vägen hem i bilen så de inte tvingar mig att köra
Vore kul om jag var på audition och gäspade hela tiden 
golf.ifokus.se

#10 Jag var ju den enda som var skabbig =P Å illrar har jag klappat förut :) Skulle mest behövt en kudde till att sova, mina var bland de första att bedömmas…

#12 Men man blir fortfarande inte bedömd, right?

#15 Tycker jag man borde bli… du blev ju det i Gävle. =)
golf.ifokus.se
# 15 Jo men sist och man får avdrag