Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 795 ggr
sarae
0

OT Egen bostad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, sedan klockan tre idag är jag stolt ägare till en egen lägenhet, eller närmare bestämt en lägenhet i ett parhus, med stor trädgård, nästan färdig utegård för illrarna, garage, förråd osv ;)

Men det e mycket jobb…trädgården är i stort förfallen, och lägenheten tapetserades garanterat av någon som var färgblind.

Men vad gör det? Jag och pälsarna får de perfekta boendet! E så glad tralalalala!

Mitt är ytterst till höger

Jenahbella
0

härligt ! :) grattis :D

jag minns hur glad jag blev när jag å min sambo fick lägenheten vi bor i nu :D den är vårat perfekta hem :D

Faxlin
0

Grattis. Förstår att det är skönt att få lite större för dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mikaela_B
0

Grattis till ditt nya boende ;)

www.blueberryhedgehogs.com

Madde
0

#0: Så skoj och jag har nu sett insidan. Toalettens tapeter såg ut som de jag hade i linde. Bajsprickiga. =) Riktigt fina och mysiga haha. =)

Jag kommer ner och rensar Maskroser direkt solen tittar fram. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Gilla
0

Grattis , Grattis!! :o)

Visst kommer det att bli skönt att ha illringarna ute *ler*
Här är det ovärdeligt.

[jenkass]
0

ser jättemysigt ut! lycka till med utbildningen! vart ligger din nya lya någonstans?

sarae
0

#5 tack! ja det ksa bli underbart!

#6 i skara ;)

Norrskenets
0

Grattis! Ser helt underbart mysigt ut=D

skrollan
0

#7 men skulel inte du flytta mera upp i landet ? =( Jätte fint i alla fall :)

elmo
0

Grattis till nya bostaden, ser ut att vara ett trevligt område :) När man väl haft trädgård en gång vill man inte vara utan det. Det är sån frihet att bara kunna gå ut och sätta sig och ha illrarna i hagen.

sarae
0

#9 nope det blev lite ändringar ;)

#10 jo jag kan tänka mig det! och att kunna ha utegårdar till ilrarna e bara så underbart

skrollan
0

#11 vad tråkigt =( Hur stort är radhuset då, hur många rum har du att stänga in dig på när ludde busar? :)

sarae
0

#12 jag tycker inte det e tråkigt! e super glad :) hehe det är en tvåa, plus utegård till illrarna…sedan har jag en jätte tomt, så på sikt kan jag nog bygga ett par stora uteburar oxå om jag känner för det ;)

JossanH
0

har du inga bilder på där du kan ha utegården!?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Tips för tak… Rådjurstaket. Slitstarkt och enkelt att arbeta med.

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ser ni renoveringsobjektet ;) En häcksax å lite färg kanske :P 

Hade tänkt sätta dit skjutfönster förts, men nu lutar det åt att näta in det istället…och sedan bygga en till bur på tomten på sikt

skrellet
0

det ser lite ut som ett kråkslott ;)

sarae
0

#17 haha det stämmer faktiskt bra :P

Fruttisen
0

#16 Tänk på hur solen ligger på…vi har en inglasad balkong och är så glada över den tidigt på våren, seeeena sommardagar och höstiga dagar….i princip kan vi inte sitta där ute förrän efter klockan 8 på kvällen eftersom det blir som en gigantisk bastu! Nät är klättervänligt, skojj och luftigt =P

sarae
0

#19 som tur är är det inte bra solläge på pergolan…så jag tror även att den kommer att lämpa sig på eftermiddagarna. Hittills har jag visserligen bara varit där efter kl 12, men då har det inte vart någon sol där. Möjligen att det är lite morgon sol, men då behöver inte pälsarna vara där om det ksulle vara för varmt. Men med nät och stengolv bör de bi rätt luftigt och svalt. Värre blir det väl på vintern

Fruttisen
0

#20 Fast det är ju ganska enkelt att slänga dit massor av bomaterial och textilier så dom kan mysa in sig i…värre att sätta upp en avkylningskonstruktion som inte kostar skjortan =P

sarae
0

#21 hahaha ja, en mega luftkonditionerins manick hade nog inte vart så kul att inskaffa ;) Mmm tänke om man kunde hitta isolerade bolådor/kanin hus att ha, om illrarna skulle vilja vara ut på vintern. Tror iaf att ludde skulle må bra av det.

Fruttisen
0

#22 När du ändå är i farten kanske du ska göra bolådorna zoo-vänliga, så att du se efter vilka som ligger i lådan :) Vi flyttar till nytt boende i början på juni…vi har en liten tomt men som tyvärr (?) redan är klar veranda på. Funderar på att låta mamma bygga någon större "kaninbur" att ha där ute.

sarae
0

#23 hmm menar du med plexi? eller hur då? 

hmm släng upp lite minnät runt verandan så e det klart hehehe ;)

Troligtvis kommer jag bygga ännu en utebur på tomten…har ju jätte trädgård jag inte vet vad jag ska göra med ;)

Fruttisen
0

#24 Aaa, med plexi eller vanligt glas kanske? Dom brukar ju ha så på djurparker…iof brukar dom då inte ha filtar, utan bara mer spån…så att dom kan göra det varmt för sig men att dom fortfarande syns för människor som vill titta :)

Får nog begära byggnadslov om jag ska näta in uteplatsen, haha. Skulle varit skillnad ifall tomten vore större, om vi nätar in sitter vi ju alltid i buren också! Du kan väl göra en liten iller-agility-bana, grävhörna, ett klätterträd, åååh!! gräv ner ett rör i marken som ett U liksom…så kan dom kila ner å sen upp….!!

sarae
0

#25 åh här kom ju massa kul ideer ;) Pergolan erbjuder ju inte så mkt i gräv väg i och med att det är stengolv…men ajg hade tänkt utnyttja höjden mer istället…. men på tomten kan man ju göra en massa kul! oooh vad mina nya grannar kommer gilla mig :P Tomten ska ju ändå i princip vändas upp och nerpå, eftersom den ser hemsk ut…så kan man ju lika gärna slänga ner lite rör och så :P

Fruttisen
0

#26 Dom kommer nog sitta i sina fönster och tänka "jaha, vad ska hon göra härnäst?" :P

[Cute]
0

Vill se mer bilder tack, så spännande med eget ställe! Grattis

Sara
0

Det tråkiga med bostadsrättsföreningar är att man inte alltid får göra som man vill med trädgården.

Sara

sarae
0

#27 antagligen hehehe

okej..är ni redo att se bilder på katastrofen? Han som målade och tapetserade var garanterat färg och mönsterblind…så det e mkt som skall göras om..framförallt badrummet…uuuuurkkkk

www.starshineferrets.se/skara.html

Fruttisen
0

#30 HAHAHA! Ja, inte har han tagit del av modern inredningskonst iaf! Potential finns det ju iaf, fina ytor :) Och vilken tomt!!

sarae
0

#31 hehe exakt…suck…snacka om att hitta det fulaste av det fulaste och sedan komma på tanken att KOMBINERA DET….suck

Så… redan nu kan ni skriva upp er på arbetslista: Skicka namn, och vilka dagar ni kan komma och jobba till den här adressen:

Hjälpasara@slavarbete.nu