Lite pinsam fråga...
Ja, som de flesta vet så är jag gravid.. Och till det så hör läckande bröst till, så då kommer jag med en fundering då Sigge har för sig lite "fel" och smått pinsamma saker när jag sover… Sover utan tröja ialla fall och brösten läcker hej vilt ialla fall, så nu kommer min fundering..
Är det "skadligt" för illrar att slicka i sig männslig bröstmjölk..? Har kommit på Sigge ett X antal ggr att slicka på mig och diverse färska fläckar i sängen av detta.. Självklart inga stora mängder, men fundersam är jag…
Någon som vet? 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Det kan inte vara farligt men kanske inte nyttigt.. Finns det laktos i människomjölk?
Sara

det undrar jag också.. det är en anledning till att jag är fundersam… hmm…
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Googlade och fann att bröstmjölk innehåller laktos. Men den lilla mängd Sigge får i sig tror jag inte orsakar några större mag/tarmstörningar.
Sara

Inte för att jag ger mina illrar mjölkprodukter ofta, men har faktiskt inte märkt någon som helst skillnad i avföringen då dom fått slicka i sig lite glass, mjölk, fil eller liknande…så lite bröstmjölk kan nog inte skada allt för mkt…haha!

Tror inte du behöver vara orolig faktiskt.
Han lär inte få i sig de mängder som krävs för att bli dålig. Oavsett hur mycket du läcker. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mina egna erfarenheter säger att mina illrar blir lösa i magen om man ger dem ca 1 matsked av någon sorts mjölkprodukt.
Det är alltså en ganska stor mängd…
Däremot tycker jag ändå inte att man bör ge sina illrar laktos-produkter även om man ger dem mindre mängd än 1 msk. Absolut inte regelbundet, men visst, nån gång vid sällsynta tillfällen kan de klart få smaka. :)
slippar han på ett lakan som sugit åt sig ganska bra så kan han inte få i sig speciellt mkt.