illrar till SALU
Vet inte om dom här anonserna är inlaggda, men vissa är det men jag lägger in alla här..
viltfärgad 3årig iller hanne
Viltfärgad 1årig iller hona vid namn Lilly
Fodervärd sökes till iller hanne
Viltfärgad iller hona nån månad (tror hon är såld har sett henne här tidigare)
iller hanne vildfärgad
http://www.blocket.se/vi/15584978.htm?ca=1_4_s
Denna iller hona har ett hem.
http://www.blocket.se/vi/15482523.htm?ca=1_4_s
2 iller tjejen en viltfärgad en Albino

Vart ska alla ikke-önskvärda illrar ta vägen egentligen? :( Å så nya valpar varje år, å så samma visa igen. När jag begav mig in i illervärlden insåg jag inte att det var så många som tröttnar så snabbt på dom små liven.

#håller med dej. dom skaffar illrer utan att ha nån kunskap (dom flesta) att dom klarar inte av illern så då säljer dom den eller stänger in den i ett rum bur restan av livet eller så skaffar dom barn.. nog kan man ha kvar sin iller fast man ska ha barn kolla bara på telefonkontakt och ferreewtcrow jag tycker det är bra att dom behåller sina illrar.

japp illrarna stannar helt klart. jag anser att det är först in sist ut=)
Jo men det finns omständigheter i bland att man måste göra sig av med sina djur.. Jag tycker att det är synd att de måste det men sammtidigt sitta o komentera att de gör sig av med sitt djur utan att veta fakta tycker jag är hämskt. Ta reda på fakta varför de måste göra sig av med djuren innan ni klagar över de.

nej det är ju ingen som säger att det finns orimliga andledningar tror det mest menades här på dom som faktiskt omplacerar djur för att dom tröttnar på dom. sen om man blir allergisk eller liknande är ju mer lämplig andledning tycker jag iaf

#6 men det är ju oxå många som skuller på att dom är allergiska.. men det är bara för att folk inte ska veta att dom igentligen inte kan ta hand om djur … (nu syftar jag inte bara på illrar)

#7 ja att ljuga om en massa olika andledningar finns det säkert folk som gör oxå men folk kan ljuga när det gäller allt men ska man ljuga med mera tycker jag inte man ska skaffat djuret heller. man ska kunna vara ärlig och säga varför man omplacerar texempel att man inte tåler den eööer att den är för vass så man klarar dom inte
Men det är en svår situation när det kommer till människor och djur. Många köper djur för att dem känner sig ensamma, eller för att dem bara faller för det söta djuret. Och mkt handlar om okunskap och att inte ha någon framförhållning alls. Det är nog det största problemet. Sen är det nog det svåraste problemet att erkänna att "Okej, jag gjorde ett dumt val som skaffade det här djuret" eller det behöver nödvändigtvis inte vara ett dumt val utan ett ikke genomtänkt val. Men när förnuftet kommer ikapp och personen gör sig av med djuret så gör dem väl ändå det enda rätta? ( om nu personen sätter djurets välmående i fokus dvs)
Men det allra bästa är väl att inse att jag kan inte det som behövs för att behålla det här djuret, eller jag har inte tid - någon annan kanske har det? eller någon annan kanske kan älska det här djuret på det sättet jag inte kan? eller hantera det?
I slutändan så får förhoppningvis djuret det den förtjänar dvs ett livslångt hem med mkt kärlek där det finns kunskap och vilja att ta hand om det på bästa sätt.
Jag ser hellre att 4 omplacerar en och samma iller och att hem nr 5 blir det bästa som någonsin kunde ha hänt både den nya matten/hussen och djuret! Än att djuret fick stanna i hem nr1 i en bur för resten av livet för att personen inte hade kunskapen eller tiden, eller var rädd?

putt

Jag och min man omplacerade Gödris pga av att jag kände av allergi. Vi försökte med Sigge också, men ni minns nog hur det gick, han kom tillbaka igen. Sigge får stanna eftersom att jag kände att min allergi drogs ner drastiskt efter att Gördis flyttat så jag är glad att jag klarar av att ha honom kvar illafall.
Det är dumt att folk skaffar djur och sedan skyller på allergier, men säkert i många av annonserna så stämmer det.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#11 ja men det är ju mycket mycket mindre doft att ta bort en iller.. som vi här luktar det mer bara för att vi skaffat dne till :) men det är typ att om nån skaffar hund nå vet man väll innan om man är allergisk eller så kollar man upp det för inte skaffar jag ett jdjur om jag vet att jag är alergisk därför ringde jag efter ett iller doft prov för att se och jag var inte allergisk :)

#12 Tyvärr så kan man utveckla allergi i senare tillfälla fast man inte reagerar på djuren på en gång.
Min sambo är allergisk mot alla djur, första halv året med illrarna var han symptom fri men nu har det stegvis börjat bli värre. Han har nästan astmabesvär nu pga illrarna 
Han har bott med illrarna 1,5 år nu.

japp här är det samma jag har haft hundar sedan jag föddes och nu kan jag knappt hälsa på en hund utan att senare ligga i feber. och detta blev efter att våran sista hund försvann för 4 år sedan cirka. sedan har jag börjat reagera på katter då jag inte längre bor med min mor som har två katter.

jag har tålt katt hela mitt liv men inte längre :( vissa tål jag och vissa inte kan vara samma ras jag tål och inte tål bror på vad hom har för fett i fälsen

Vi köpte tjejen i annons #4 =)

#16 vad roligt grattis
Jag har aldrig visat några tecken på allergi när man gjorde pricktest och så hos läkaren när man var yngre. Men jag själv reagerar på katt, häst och iller, och damm. Det börjar med att det kliar i ansiktet. Mest över nästa och ögon. OM jag börjar klia så blir det bara värre och värre. Men kliar jag mig med ngt, typ som insidan av tröjan som inte har varit i kontakt med djuret så märker jag inget. Så jag brukar sminka mig mkt om det är en heldag med alla djur :) då kliar jagmig inte.. Haha

#18 sådär har jag med hästar. men ju mer jag är med djuret ju mer försvinner allergin men det är ju tyvärr bara börja om det nu efter bebisen komme ut för jag fick ju ge tillbaka hästen jag var fodervärd åt då jag och ägaren ansåg att han fick det bättre hos någon som kunde rida honom. visst kunde jag lonchera med mera men det roade inte direkt honom tyvärr
Lilly kommer till mig
#5 Jo jag vet att det säkert blir så man blir bortjagad men är så trött på att så gått som alla är så sjukt negativ bara för någon måste omplasera sin iller eller gör annorlunde saker med sin iller osv. Så sjukt trött på de.
Trodde sidan var för att dela med sig av sin kunskap, o hjälpa nya som behövde råd o hjälp. Men i stället känns det som de är en sida där det ska hackas på folk för att man är mindre kunnig, eller inte lika populär eller att man hanterar sin iller på annat vis än anndra. Såå sjukt jobbigt o irriterande att folk inte kan vara mer tillmötesgående o positiva.

viltfärgad iller hanne
http://www.blocket.se/vi/15594727.htm?ca=1_4_s
mia & moa 2 viltfärgade iller töser http://www.blocket.se/vi/15595740.htm?ca=1_4_s
torsten viltfärgad
hej du värkar veta när o vart jag kan köpa en iller jag är nybörjare o vill därför inte börja helt direkt med en valp har du några förslag till vad o hur jag ska göra ??
"´#23 ta kontakt med någon av omplaceringskoordinatorerna. Robinsel härinne, samt cannaydia här (henne kan du även maila på omplacering@illervanner.se)
#23 kolla upp med föreningar som omplacerar illrar!

putt