Idas valpar 6 veckor.
Ja igår gick det ju inte att komma in här alls, och idag verkar inte många ha hittat hit än.
Jag har haft det så otroligt knökigt både igår och idag, så jag har inte haft tid att ta några 6 veckors bilder. Det var bara Herkules som råkade fastna på ett par bilder när vi var ute som hastigast på gården.
Här kommer viktnoteringarna i alla fall. Herkules 464 gram. Tassa 357 gram. Tipzy355 gram. Mynta 349 gram. Shiraz 336 gram. A'lou 306 gram.
De äter mig ur huset, på 10 minuter har de gnagt av allt som går, på en rejäl kycklingklubba, men nu ransonerar jag det råa köttet. Jag får ju tänka på de nya ägarna :). 2 måltider om dagen är rått och resten får de tillgodose sig av torrfodret… och det gör de tack o lov.
Några går självmant på lådan, men andra inte. Herkules ska helst göra sina behov så nära matskålarna han kan, Hrmpf!
Iller-röret är poppis och där råder oftast trafikstockning. Det funkar även som skafferi och sovrum :D
Jag återkommer med fler bilder senare, jag lovar!!!
haha härligt med små rovdjur ;) Här äter de mig ur frysen på några dagar, och rör inte torrfoder. tycker synd om framtida ägare ;)
Underbar bild!!!
haha jag har saknat iFokus som bara den.. men idag har ja inte hunnit kolla förens nu (00.39) :P jag har varit på firma fets å sheakat loss me vd:n från italien :P hahaha! märklig upplevelse.. jag vill ha hem a´lou NU :P eller snart iaf :) hihi

möh!

#9 Vadå möh!
Du fick ju dina bilder på rätt dag, mailade och allt ;)
Batteriet i kameran tog slut, så det ligger på laddning några timmar. Ska fota resten av kullen senare. Idag fyller Mayas valpar 1 vecka så det får väl bli några bilder på dem också.
Lugn Maria, jag ska väl få till en liten bild på din klump när batteriet är laddat :D

#10 haha, jag trånar minsann oxå menade jag… trots att jag fick bilder mailade till mig.. jag trånar alltid, minsann!!
va söt jag dör :D
lousan me min min min <3 snart snart snart :D ^^
Åhh min lilla Mynta är så himla söt och likaså syskonen!
Kram på er!

:D merci! :D :D idag har storbrosan hjälp husse att hänga upp avgasrör,, men han var visst inge vidare duktig för husse blev mest irriterad… Men men, han hjälper gärna till iaf :)

Putt

#18 haha, sitter du och puttar mitt i natten??

gud jag dör.. så söta dom är ..
nu avlider jag snart faktiskt.. :(

:) *skickar massa pussar till shiraz*
shiraz hittar snart nån :) hon e ju hur söt som helst :)
#24 guud vilken ljuvlig tös! Så vacker!
Jag är så sugen på en valp men efter Norpans gummieskapader så finns inga tusingar till köpepremien..
Sara

Nu är även Shiraz tingad! :)
Hon ska bli sambo med Cecilia i Nyköping.

ååååååå va söt dom är
åh va roligt :D grattis till oss som får världens sötaste valpar :)

Ni är bara för gulliga!!!!

var tvungen att hoppa in här, har suttit och läst på gravid i fokus en stund, blir nästan illamående, vad mytcket krångel det är med allting!! tack och lov att det är en illerbebis jag ska få hem, och inte en mäniskovalp.. Det är förresten alldeles för lång leverans tid på dem!!
#32 haha jaa jag tänker detsamma :P en kompis till mig får barn snart :P får höra massa läskiga saker :O nöjer mej gott å väl med att titta på hennes människovalp, kommer att få nog me min lilla A´lou ju :D
#31 hur går de för dom små liven då? :)
lär dom sig vart de ska bajsa? :D
elias är riktigt orolig :D hahaha han kommer ju få vara hemma men den lilla hela dagarna när jag jobbar ju :)
fast de kommer han klara galant :)

Ha ha! Ja du slipper byta blöjor i 2 år! 3 månaderskolik. Amningsproblem. Nattvak. inskolning på dagis. osv…osv…

Nja! Några går ju i lådan, men jag vet inte med säkerhet vem. Mynta har kravlat i och någon till, när jag står där och bevakar de små ögontjänarna, Herkules föredrar fortfarande att bajsa på utsidan av mat eller vattenskålen. Snuskis!!!
Tror att Elias kan vara lugn, det brukar fixa sig väldigt snabbt när de kommer ifrån syskonen. Om en har bajsat i fel hörna så tror nästa att det är okej. :P .
haha jag ser de framför mig nu :) elias bajsskola :D
haha neerå :) ska försöka lugna honom me de då :D

Åh, varför ska herkules vara så krånglig när banditen var så duktig..?!

Det är för att Banditen ska få något att göra, så klart!
Han får föregå med gott exempel, och visa den lille till rätta ;)

#38 om herkan bara tar till sig alla diten konster och fina exempel så kommer jag få två superduktiga och sällskapliga illrar.. men jag tror mer på att de kommer hitta på så mycket jäkelskap de kan istället…
#39 haha jag tror me på de senare ;)
nu e de inte många dagar kvar :)

#40 nä, det är ju inte det. och jag våndas och längtar.. jag har två tentor att skriva innan dess, och jag vill itne så jag drar ut på det, känns som om jag drar ut på att hämta hem plutten då med.. :/
men allt känns bara skumt nu, och mögel vill itne ring aupp.. jag tar diten och lägger mig i sängen, tror förresten att han redan ligger under mitt täcke och väntar på mig. .
jag njuter sålänge det varar när herkules kommer hem lär ju inte diten vara så kär i mig längre :(
#41 :) du kommer ha 3 killar som älskar dig sen ju :D dom kommer slåss om dig :O
sov gott :) kraaaam

#41 Var inte så säker på det, jag tror att de blir lika kelna och mysiga mot matte båda 2.
Hade precis Herkules ute i vardags rummet för lite kvällsgos, satte honom först i hall-lådan och genast rullade han sig i Idas bajs, så det blev avtvättning i handfatet.
Är du verkligen säker på att du vill ha hem denna lille gris?
Mstar; vad är det för iller du ska skaffa dig egentligen?! Räcker det inte med en skunkande bandit som skunkar så fort han tycker det blir lite väl mysigt eller roligt?! ;O ska jag och cole behöva ta hand om en gris i en vecka sen oxå när du och mögel åker bort?? ;)
Hihi så sött då.. 
#43 haha :P vilken liten snuskis :P
hoppas inte alou håller på me sånna konstigheter ;)

#43 Åh nej inte tjejerna inte! Det är bara den lille galten som grisar på detta sätt =)
#47 hihi satmarans fiiina flickor va ;)

# 48 Ja minsann. Speciellt Mynta, hon har hela tiden tänkt på att äta snyggt så hon inte kladdar ner sin fina rosen-nos. Medans de andra har slafsat så det stänker om det ;) Fröken pimpinett!
Åhh min lilla dam, hon kommer nog att få lära Rocky en hel del vett och etikett när det gäller mat hyfs.. Grabben äter ju med hela ansiktet
haha
Nejdå bara lite.. 
haha :) jaa mynta ser lite fin i kanten ut :) men de måste man ju va när man e så vacker :)

#44 Jadå, jag vill ha en gris oxå.. Man kan träna grisar med klicker.. Det har jag sett på tv.. och funkar det med klicker funkar det med pipdjur, och det går banditen på. hur bra som helst.. :)
#43 hur gillar han att bada då? Diten är livrädd för vatten, han dricker inte ens vatten om det inte är i en skål eller i en vattenflaska!

#53 Jag har bara tvättat av det värsta på honom, så badat har han inte än. Detta äventyr sparar vi till leverans dagen =).
Jag vill ju lämna ifrån mig en ren och fin liten Herkules ( så länge det nu varar ) hi hi.
Tassa är ju så söt att man bara kan gråta ^^
Kan knappt vänta tills jag hämtar henne

Hej Lisa! Va kul att se dig härinne!
Ja nu är det ju bara 12 dagar kvar tills du får hem din lilla Tassa.
Tittade precis ut i köket och alla valparna sover djupt. Idag har de valt röret som sovplats. Igårkväll, hade de släpat en handduk till avspärrningen och låg allihop precis innanför och väntade på mamma Ida. Ida har lämnat valparna nu och tillbringar största delen av dagarna med att sova, bredvid min säng. På natten tycker jag dock att hon ska sussa med valparna ;)
12 lååååånga dagar :)
Det är möjligen inte så att leverans av guldklimparna kommer att ske på Landskrona utställningen? *hoppas*
Sara

#58 Nej tyvärr! Tror inte jag får ta dem med in dit, de är ju inte vaccinerade. Men någon skulle nog dit först och sen köra ner om Malmö för att hämta sin valp.
Hade vi haft bil så hade det varit lättare, men att kånka 6 valpar på tåg och buss, blir lite för bökigt för alla inblandade. Det blir också lugnare för valparna att hamna i rätt mattes famn med en gång. Kan tänka mig att det skulle bli en hel del pillande på de små om de var med på utställningen. ;)
Tycker själv det är trist att missa utställningen, men det är ju stora leveranshelgen, så jag måste stanna hemma. :(
Det är jag som ska till utställningen innan vi hämtar lilla Mynta.. Kommer att bli en lång dag, men spännande!
Startar hemifrån tidigt och åker i ca 2 timmar 26 minuter mot Landskrona och sen efter utställningen ca 25 minuter till Malmö.
Men det går nog snabbt, har ju 2 som turas om att köra hihi..
Så jag kan sitta och mysa med illrarna påväg hem senare.

#60 Hi hi, gissar att hemresan får vara precis hur lång den vill, det lär ju inte spela så stor roll när du har en liten Mynta att tafsa på hela vägen =D
Haha precis
gulligull!
Snyft.. Jag som sett fram mot att få mysa valpisa..
Sara
Jo just det! Glömt att säga att jag fyller år precis dagen efter Mynta föddes 13/3 hihi.. 

jag måste säga att ida föder på bra datum.. hur svårt är det att glömma 070717 för diten.. eller den 13/3-08?? :P
hehe alou fyller den 13/3 å jag den 30 /3 :D
men satmaran, när får jag ett nytt kort på den lilla tösen? :/
börjar bli rastlös här hemma ju :P
Hehe.. 

Jag vil med ha bild! gärna med något rött med på bilden :P
#68 något rött? :O herkules och jultomten? :P

#69 haha.. ja, tänkte säga grönt, men det har jag ju massa, gräs är grönt. rött blir klurigare..
#70 haha :D va rolig du e :D

Visste att det skulle komma idag ;)
Jag har precis varit på gården igen. Denna gången var det A'lou, Herkules och Myntas tur. Det blir enklare att hålla reda på 3 åt gången. Då hinner jag plåta också, inte bara jaga rymlingar.
Ge mig bara lite tid att få över bilderna till datorn…
wuhu :D wei wei wei :)

herkules e verkligen fotomodell :D

#81m det är brosan hans oxå.. :)

Eftersom jennifer ger sig tillkänna som blond ännu en gång, över msn. så förklarar jag härmed att brorsan jag syftar på är Banditen. Från Idas förra kull. alltså Herkules storebror..

Ha ha, ja där är ju lite mer att plåta om man säger så ;)

#84 ja, och han kan posa :) står helt stilla.. inga roliga bilder, men man får iaf med hela illern på dem :)
HAHA blond gånger två e ja :D men de e ju bara för att jag e så himla hungrig :(
bäst jag får i mig lite mat innan jag skriver mer.. 
*Dreglar över bilderna och suckar över att de e såååå långt kvar innan jag får hålla i min lilla Lousa*

#87 Bara 10 dagar, det går snabbt. Sov mycket så går det fortare. En flaska whisky kan få vem som helst att tappa tidsuppfattningen ;) Sen går det bort en hel dag efter det, hi hi.
#88 haha! bra tips där :P
inte för att jag dricker så mkt whiskey.. men ett ypperligt tillfälle att lära sig! ;)

jag har feber, och ska på redovisning, jag tycker synd om mig själv.. Och idioten på 4 tassar här hemma krafsar på allt, dörrar, tvättkorg, mina ben, mina strumpor… *suck* Jag är inte på humör!! måste han hålla på då!?
:p nu låter han iaf mig vara lite, han flyttar runt på en ryggsäck..
och jag ska ha en till!? Åh, va tänker jag med! *stön*
haha, min sambo här hemma är smått nervös att få hem en valp. Han vet ju hur pass jävlig Stina var i början. Men då påminner jag ju honom om att hon är relativt väluppfostrad nu. Han blir inte lugnare för det 
Men utan bus blir det ju ingen utmaning.. 

#93 men det var ju i morse han var dum!! nu är han så snäll så.. efter 40 min promenad :D
#88 phu nu har ja sovit bort hela denna dagen ^^ :D
ska jag fortsätta samla på mig energi såhär tycker ja synd om lilla alou när hon kommer :D
jag kommer ju kunna va vaken flera dygn i rad! :P
nee nu ska jag sova igen! :P

#95 märkte det. alldels tomt på msn!
Idag har jag missat bussen, Diten har massa energi fortfarane, *suck* har dett honom massa pipisar, i en låda i en påse.. han kämpar järnet!!
jag är sååå snäll :)

#95 Bra Fnuha! Visst går tiden snabbare när man sover, hi hi.
Energin kan du behövea när hon kommer hem, då vill du inte sova, bara sitta där med en snoozande A'lou i famnen och njuta av att titta på henne, känna den mjuka pälsen mot dina fingrar, smeka små mjuka tassar. Fniss jag kan riktigt se det framför mig, jag vet hur man ser ut… Löjligt lycklig, med ett dumleende på läpparna :)
Håll ut! "Bara" 8 dagar kvar!

#91 Lisa, jag tror inte du behöver oroa dig för sambon, han kommer att smälta som smör i solsken när han träffar lilla Tassa, som för övrigt har blivit riktigt lugn och mysig den senaste veckan.
#92 Mynta är däremot som en Duracell kanin, energi till tusen. Hon är överallt på samma gång, springer snabbt och vill ha all uppmärksamhet. Hon är sååå bedrägligt gullig att titta på, men det är en tuffare tjej än man tror ;) Cute får nog utmaningar så det räcker och blir över, hi hi.
#95 Stackars Mstar! Du verkar ha det stressigt just nu. Varva ner och drick lite thé på johannesört så länge, snart sitter du också där med ett dumleende och gosar med soffpotatisen Herkules =D.
#97 åh va elak du är å suktar mig sådär
;)
haha jag e redan löjligt lycklig :P å jag pratar om lilla lousan hela tiden :D alla bara suckar åt mig, speciellt mamma :P ringer å tjatar varje dag "du vet när vi ska åka va, du glömmer inte de va, va va va" :D
japp bara 8 dagar kvar :D å nu e de ju helg å inget jobb så de här dagarna kommer gå fort å vips så e de nästa vecka å då e de dags :D wuhu *skuttar å hoppar*
#96 jaa jag hade lite dåligt samvete när jag inte slösade bort hela din eftermiddag :( ;)
du fick säkert gå å lägga dej i tid me va? :P surt!
men nu e jag ledig 4 hela dagar å kommer nog inte ha så mkt för mig mer än att åka till ikea nån dag :)
så jag e din till att göra va du vill me :P eller prata om va du vill me iaf :D
haha din lilla plågare ;) låt honom kämpa :D
#98 Min lilla Duracell kanin haha, men vad vore livet utan utmaningar! 
Rocky "gamlingen" på 3 år kommer säkert ligga och tänka: Mynta hur orkar du? och sen drömma tillbaks till den gamla goda tiden då han själv var en busvalp hehe… med ett leende på läpparna.
Fast Rocky kan allt också ha energi till tusen, speciellt när han får sina ryck här hemma hihi.
Speciellt när man har pipisar som låter! Haha men dom e ju för härliga våra illrar 

#101 Ha ha. Jag tror att han kommer att drömma om den ljuva tiden när han var ensam herre på täppan och allt var frid och ro =D. Fin är han, er Rocky!!!
#102 Hehe tackar!

# 104 Hi hi, Ni är lite lika tycker jag, är ni syskon? ;)

#102 ja, du har så rätt. Min kropp säger ifrån. Huvet får inte ha så mycket att tänka på.. Men jag måste ju. Skolan måste klaras. Det är ju inte mer med det. Men jag mår inte bra av det. Det positiva är att när helgen är över så ska det vara lite lugnare..

#106 Du får ta en titt på tjuvstartade 7 veckorstråden och njuta av Herkules en stund. :)
#105 Den har jag inte hört förut, men nu när du säger det kan jag se en viss likhet
lustigt hehe..