Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 886 ggr
Linneaesphagen
0

iller behöver nytt hem.

är det inte någon här ine som käner att den vill ha eller vill ha en till iller. Jag har en jätte snäll och söt litten tjej, ca 5 månader men kan inte ha kvar henne, jätte tråkigt. hon finns i södertälje. har lakt in flera annonser men det går inte så bra. den som kan ge henne ett bra hem får henne för 400:- vet inte vad jag ska gör med henne. om någon är intreserad så ring 0736981802

LiindaLarsson
0

jag skulle jätte gärna te henne :) om det gick för dej

Linneaesphagen
0

ja bara hon får ett bra hem. :)

Robinsnel
0

Jag kontaktar dig… Om det inte funkar med linda kan jag ta henne tillfälligt…

LiindaLarsson
0

låter jätte bra Robin :)

Robinsnel
0

Jag hämtar henne imorrn eftermiddag.

skrollan
0

oj vad bra att det gick så fort. Det var till den tjejen som jag ställde upp som akut hem, men dett ablir ännu bättre nu eftersom att schess ska få kattungar. skönt att det löste sig!

Robinsnel
0

Resultat: Vi bestämde att hon skulle möta mig på stationen i södertälje nu fem över fem, så jag skulle åka fram o tillbaka med tåget i princip. Köpte biljetter. Skickade ett pm till "alley-pang" som hade en "intresseanmälan" ute, eftersom hon bor nöra örebro. Illertjejen var nämligen köpt där i måndags, så jag tänkte kolla om "alley-pang" visste nåt. Nu på morgonen kollade jag datorn lite fort innan jag skulle till jobbet vid halv sju. Då hade jag svar från "alley" att hon hade vart och köpt illertjejen och hon hade det sköj med hennes killar. Visst är det skönt att illertjejen fick det bra, men nästa gång kommer jag inte va lika givmild med hjälp. Kostnaden för tågbiljetterna var kanske lite onödig…

sarae
0

hur sårt kan det vara för folk att informera om sådant? Mycket dålig stil måste jag säga! från båda parter, när skall folk sluta utnyttja godhjärtade människor som bara vill hjälpa till. Ledsen robin!

Smex
0

det där var lite surt. Här ställer man upp och så blir det så där.

Förstår dig =/

FerretCrow
0

ja det var ju bra och roligt att tjejen fick ett hem men om personen som är intresserad kan ju infomera att dom ska titta på illern för den behöver ju absolute inte till ett akuthem om det finns dom som är intresserade så att säga.

Alley-Pang
0

Jag tycker också det är väldigt trist att det blev ett sådant missförstånd. Jag trodde att tjejen redan hade informerat Robin om att jag skulle hämta henne, men det hade hon visst inte. Jag vet inte om hon hade tänkt att jag skulle göra det istället. Förlåt Robin från oss iaf, jag hoppas att hon hör av sig och förklarar hur det ligger till.

Mvh Amanda, Robin och resten av vår familj

Robinsnel
0

#11 Det är ingen fara på taket alls. Kanon att tjejen får ett bra hem liksom…

Ceciliaolucifer
0

Det här är så fruktansvärt ARROGANT!!!!!!

Linnea ska betala din biljettkostnader för jag hoppas hon har kutym nog att göra rätt för sig!

Ceciliaolucifer
0

#11 Tänkt och tänkt? Fundera istället på hur ni ska kompensera Robin oavsett om han säger att det är okej. För det är det inte! 22 min efter att hon har postat sitt desperata inlägg om att "hon inte vet vad hon ska göra med den annars om ingen köper den för 400kr" så nappar Robin och hjälper till.

"Jag trodde att tjejen redan hade informerat Robin om att jag skulle hämta henne, men det hade hon visst inte. Jag vet inte om hon hade tänkt att jag skulle göra det istället."

Men du visste att Robin skulle hämta illern och borde ifrågasatt hur det skulle bli med det.

SUCK!!!

FerretCrow
0

ja robin borde helt klart få ersättning för biljetterna. och man kan ju inte säga vem som gjort fel i det hela så varför inte betala hälften var då?

för robin är en kille som ställer upp hela tiden för folk och olika illrar, och det är när sådanna saker händer folk tillslut slutar att hjälpa andra.

man vill inte bara ge och ge men inte få något tillbaka. så betala hälften vara vore ju det minsta ni kunde göra

Robinsnel
0

Jag bryr mig faktiskt inte. Förväntar mig egentligen inte bättre av folk heller. Och rent formellt enligt konsumentlagen har tjejn inte gjort nåt fel. Man får dra sig ur planerade affärer hur som helst, när som helst… Även om det kan tyckas fult. Men i fortsättningen hämtar jag inga illrar, och lägger inte ut ett öre.

FerretCrow
0

#16 nej det är ju sant att hon får dra sig ur med mera. men eftersom det fanns folk som var intresserad av illern så va det ju inte så akut som hon gick ut med. sen är det ju som sagt att du är snäll och ställer upp och ska med egna pengar betala och hämta illern för att vara akuthem, och detta har slutat med att nu vill du inte göra detta fler gånger och det förstår jag dig oxå helt och hållet i. men det är synd att folk ska bete sig såhär =(

Ceciliaolucifer
0

Precis, nu får andra illrar som VERKLIGEN hade behövt hjälp stå utan. Det är resultatet utav oseriösa illermänniskor..

holtz
0

Så nedrans kasst!!!!

Sara
0

# 14 Fast jag tycker inte Alley-Pang har gjort nått fel utan det är förra ägarens ansvar att se till att höra av sig till Robin och jag anser inte att Alley-Pang ska känna sig tvingad att betala.

Men förra ägaren borde verkligen skämmas och även ersätta tågbiljetterna!

Sara

Alley-Pang
0

Ceciliaolucifer: Det var hennes iller och det var hon som hade kontakt med Robin. Det var dom som hade bestämt att träffas, jag hade egentligen inte något att göra med det. Jag tycker det är skittrist att hon inte berättade något för Robin men det är ju ändå inte mitt ansvar. Jag ställde också upp genom att hämta henne sent på kvällen och kom hem runt två på morgonen. Så jag tycker absolut inte du har någon som helst rätt att hänga ut mig! Jag känner att det är mellan honom och Linnea, eller honom och mig. Du ska fan inte lägga dig i och vara otrevlig mot mig när jag har gjort det bästa jag kan av situationen. Jävligt dålig stil måste jag säga.

JossanH
0

dålig stil rent ut sagt!

Sist jag köpte iller sa jag till folk att jag troligen skulle hämta illervalp då man inte länge kan lita på folk!!

Att skaffa omplacering eller hjälpa till med nytt hem lönar sig tydligen inte. Ställer man upp får man bara skit tillbaka. Att informera är så är j*vla lätt- vart i ligger problemet!? Det här är tyvärr varken första eller sista gången det händer…

Människor är och förblir människor och så enkelt är det. Vissa har hyfs i kroppen- andra inte

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

#21 Anser du inte att det är rent sunt och förnuft att ta reda på vad som händer den som skulle ha tagit illern som du istället plockade hem??? Det är helt ovidkommande att du hämtade henne sent på natten och kom hem tidigt. Det har ingenting med att Robin fick betala 250 kr för att hjälpa en iller som han inte ens hämtade!

End of story from my side.

Synd att de kommande illrarna som verkligen kommer att behöva hjälp någon gång kanske inte får det pga av sånna här "missförstånd"

Alley-Pang
0

Ja, det är tråkigt att du känner så. Jag anser att det är mellan personerna som har bestämt när/om dom ska träffas.

skrollan
0

Men det var likadant som att hon skulle skjutsat hit tjejen i hmm, torsdags kväll tror jag det var för att kolla om hon gick ihop med mina så jag kanske kunde vara akut hem åtminsone. Men sedanr ingde hon och sa att en kompis kille skulle komma till henne och illern, sedan har hon inte pratat mer med mig..

FerretCrow
0

#25 ja men då kntaktade hon iaf dig och avbokade så att säga

skrollan
0

Ja,´jo visst, hon berättade att han kanske skulle komma, sedan skulle hon ringa upp mig igen och komma hit efter han besökt dem. För att han skulle bara kolla på illern. Men jag ringde, och så dog tydligen hennes mobil, sedan pratar vi inte =/ synd. Men tycker det var hemskt gjort av henne mot robin! Mot mi var det ingen fara, men hon kontakdade inte mig heller direkt. Så det var inte första gången hon gjorde så.

Sarah
0

Jag undrar lite vad som hänt med illern om ingen varit beredd att betala 400… hade den blivit ihjälslagen då? Eller utsläppt? Eller skulle den få stanna då?

Deborah
0

är anonsen aktuell ??

skrollan
0

nej, det tror jag inte den är.