garderob-hjälp
vet att jag läst för längesen en tråd ang. något man kan köpa så att illrarna inte kan öppna garderober? Tuuva har blivit helt galet kär i vår städskrubb och krafsar å har sig på nätterna. Till slut så råkade jag trycka sönder den grejen som "spänner" dörren så det tar emot att öppna.. (om ni fattar) aja sak samma den är iaf helt sönder nu och det går inte att stänga helt utan att den åker upp lika fort. Just nu har vi en stol som står framför så att inte Tuuva ska kunna öppna.. Vad kan man göra?

Barn lås som man har till allt i lägenheten när man har iller. det har jag iallafall
jag har aldrig behövt ha något "barnlås" va e det för något och hur fungerar det?

dom fungerar jätte bra du,, skruvar bara fast dom och när du ska in i garderoben trycker du på den så går den upp men illern kan inte komma in
Amhsillertorg har ett snäpplås som är super.
Sara
#3 okej tack för svaret!
#4 snäpplås! där har vi det! det var det jag tänkte på :)

här finns alla säker het du kan ha till ditt barn iller :)
jag har några av dom.. dom är super.. :)

"skåp & lådregel" heter det jag har och det är bra

#0 Jag har magnetlås.
Jag har skåplås här hemma som är från ikea. De fungerar bra där de behövs.=)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
våra inklusliv schess (!!) öppnar garderoben med kläder, tre stycken i sovrummet. och nu har någon av dem börjar öppna skåpet med godis och mat i köket dessutom som dem blir så glada över!! Så vi får väl överväga detta med barnlås också såna fall. Såg några på biltema, undra hur dem kan funka.

Eller så gör man illern till viljes och gör en lya i garderoben. Vi borrade ett dm-stort hål i nedre hörnet av garderoben. Satte in en hylla 2 dm ovan golvet i garderoben, lade in några filtar. Vips hade illrarna en egen håla i garderoben som de älskade, och i vilken de inte kunde ta sig upp i resten av garderoben…
mina garderober har i regel filtar längst ner, där sovs det en hel del…
inte ska illrarna få som dom vill alltid. detta är dessutom städskåpet och jag tänker inte flytta ner alla städgrejer till förrådet. för det andra så finns det ett stort hål där inne längst ner där illrarna kan krypa in och som inte går att illersäkra. därför är bästa lösningen att köpa skåplås vilket jag gjorde igår på ikea.
Jag köpte snäpplås på bauhaus som jag satt in i alla skåp och garderbober, funkar super :)