Idas valpar 5 veckor.
Grattis till mina sötnosar som nu fyllt 5 veckor.
Vi har storstädat köket, gosat, busat, vägt och tagit massor av bilder (varav några går att använda). Mycket enklare att fota när de sover djupt hi hi. Först ut: A'lou.

Herrejösses vad söt man kan vara och vilket fint kort du fått till. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mynta 
golf.ifokus.se
#2: Vem har sagt att det är lätt att fota illrar. Lika svårt för mig som alla andra. De är ju grymt snabba när de är vakna och allerta.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#4 Jag tycker det är rätt lätt faktiskt =) Iallafall mina… jag brukar få alla bilder bra. De står liksom still och tittar på kameran om man ska ta kort =) Ibland försöker jag få dem busiga så jag får lite rörelse i bilderna, men för det mesta står de stilla :S :P
golf.ifokus.se
åh :) lilla alou :D den här dagen har bara varit en lång väntan :P

Gud så underbart! du ser! du lyckades ju få till kanon bilder! erkänn.. du tog till valiumäändå?
Men allvarligttalat, vad göder du dem med? Atlas i alla ära, men det här e ju löjligt! Du kan inte förvänta dig att sälja dem som illrar iaf… uppgradera åtminstonne till mård annars blir det pinsamt :P

va stor herkules är :) å alou e liiiten liten :D
hehe de va helt klart värt de :D så otroligt söt :D kan inte sluta le :)

#11 Fniss, de fick röka en braja, det lär ju öka aptiten också hi hi.
Nej, jag tror väl att de får ungefär samma mat som dina. Kycklingvingar, kycklinghjärta, uppblött Orijen med ersättning. Ersättningen är Royal canin babycat och ibland får de en äggula också. Hmmm. Jo blandfärs har de fått också.
Funderar på om jag ska måla dem randiga och sälja dem som grävlingar :)

Inga fler Mynta-bilder? =/
golf.ifokus.se
grävlingar :O jag trodde jag skulle få en iller :O
fast A´lou e så söt så hon får vara vad hon vill ^^

#16 Sorry, Thessan det blev inte fler på henne idag. Ska se om jag hinner imorgon. Helgen är späckad, vi får ju celebert besök i form av Maria och goa Banditen på lördag. Äntligen ska jag få hålla min "Castro" igen. :)

#18 Idag har Diten fått springa lös ute vid garaget.. Det var underbart :) Satte på honom en pingla efter en stund, jobbigt att hela tiden titta efter honom, mycket lättare när man hörde vart han var :) Är Herkules så ljus i pälse?? tycker inte jag har sett det innan..

Jag är inte säker på att det är han som är underst, det kan ju vara den till vänster. Ville ju inte störa sömntutorna för att ta reda på vem som har snopp ;) Tassa och Tipzy är ju väldigt kraftiga töser så jag kan ha sett fel. Är inte riktigt redig på morgonen, efter 3½ timmes sömn. hehe.
Du får ju snart all tid i värden att studera din älskling in i minsta detalj. Glöm nu inte kameran!!!!

Klart jag tar med kameran!! Den tar jag med mig överallt!! :D Sällan jag använder den bara :) varför sover du inte?! Hur går det med Maya?

#21 Då förväntar jag mig massor av bilder på Mynta sedan på din bilddagbok :P 
golf.ifokus.se

#22 Det ska vi nog fixa.. henne ser jag iaf skillnad på ;P

Jag har skrubbat och inrett valpburen idag, Maya hoppade in direkt och ligger där nu och sussar sött. Valparna ska ju komma på måndag, så hon är trött. Sover mest hela tiden, helst på matte, vi har det så mysigt. Jag har känt 4 st rumla runt i hennes mage så jag gissar att det blir 6-7 st. Det ligger alltid någon bakom och gömmer sig;)
Hoppas det passar med Thaigryta på lördag? Kyckling, grön curry kokosmjölk, ananas och grönsaker!!!?
Sömnen. Ja vissa nätter är det bara fördömt. Det är väl åldern :) Jag fick slumrat en stund på em. i alla fall.

Det blir nog bra :) Grön curry?? :P
Gud vad dom växer, vad ger du dom?
Men söta är dom

Huuga va söta dom är*dregglar* Har tyvärr inte tid att lägga in bilder då jag haft så fullt upp och idag kommer första intresserade och tittar, fast en annan kom i onsdags så vi får se vad dom beslutar sig för=) Hoppas allt går bra med bebbarna

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!
(varför finns det ingen smiley som dregglar över ett tangetbord?)
golf.ifokus.se

Mer urgulliga valpar…usch va farligt med såna här trådar. Man blir ju sååå sugen på en liten…

#34 Visst är illrar beroendeframkallande :)
Så svårt att säga nej, bara en liten till….
Borde kanske finnas ett AI Anonyma Illerberoende och gärna då ett stödprogram för stackars anhöriga ;)
hihi gör de inget annat än sover? :D
äter kanske ^^
eller så vilar de upp sig inför imorgon ;)

#35 Hi hi, visst gör de annat… massa bajs och kiss t.ex :)
De brottas och pilar omkring, problemet är att då kan man inte fota dem, jag blir bara galen på 20-30 suddiga bilder på en rumpa eller nacke, för de vänder sig alltid precis när kameran klickar :P Här är det antingen turboaction eller koma. Jag föredrar koma när jag ska ta bilder :)
Min kamera är inte så snabb, eller så har jag fel inställningar?
Kanske Maria har en snabbare kamera, då kan hon ju ta lite vakenbilder på nosarna. Hoppas det!
hehe :D
nee dom ser så fridfulla ut när dom sover så :D första bilden i denna tråd e ju bara för söt :D
nu längtar jag verkligen till början av maj :)
och till nästa helg =) då blir de shopping i grizzly butiken :D
#36 försök att ha det så ljus som möjligt, mycket lampor så nära som möjligt så blir det nog litelite bättre :) kanske funkar att tänka snäppet före? alltså ta en bild när de tittar bort och hoppas på att de ska titta in i kameran efter att du tryckt av :D

Tack för tipsen!
Jag kan bara fota när det är dagsljus och helst soligt, för jag har inga lampor över 25 Watt och med blixt blir inte bra alls eftersom man måste gå så nära inpå så små motiv.
Har nog en ganska bra kamera, en panasonic DMC-FX3 7megapixlar och kostade över 3000 spänn. Jag kanske skulle öppna manualen någon gång
.
Av en slump hittade jag precis en funktion som heter multi-delete!!! Det var ju attans smidigt, här har jag suttit och raderat bilderna en och en sedan förra sommaren!!!
Gnrg! Jag skäms över mig själv, men manualer är ju så tråkiga att läsa.
haha jag e likadan :P
men varför läsa manualen när man kan trycka fel nån gång, å råka hitta en ny funktion! :D
mkt roligare ^^
haha jag hittade det på min gamla kamera efter ett år.. och ändå känns det ju som om kameror och jag brukar komma fint överens.. tycker det är enklare att lära sig en kamera själv, manualen tar jag som nödfall :D
nu när det är så soligt ute så kanske du kan vara så nära fönster som möjligt? desstu mer ljus desstu kortare slutartid(kort slutartid=skarpare bilder) tror inte jag ska vara mer grundlig än så, kommer bara sluta med att det står en lång beskrivning på hur man fotar helt manuellt.
kanske borde lägga till att valparna är gudomligt söta och de bilderna du lagt upp är toppen :)

Min kamera är inte snabb alls, men jag lyckas ändå fånga mycket fina grejer genomn att chansa och klicka innan det har hänt nåt _:P
gjort tre dokumentationer på barn med den tekniken.. outan att barnet i fråga skulle märka att jag tog kort :P
Jag deletar allt i datorn, rensar och grejar. Men vi får se vad jag lyckas åstadkomma.. :) Och om bilen håller..
*tittar på bilderna å dreglar lite* ^^

Nu har jag laddat batterierna efter min minisemester igår.. Var helt slut när jag kom hem, duschade, somnade i soffan.
Bilderna ligger här: http://mstar.bilddagboken.se/p/newComments.html
Första bilden är på Diten innan vi åker iväg, resten är på valparna.. :)
åh så söta :D
vilka små busfrön! :D

#44 Maria, jag kommer inte åt dina bilder. Får bara fram.. filen han inte hittas :(. Snälla vill du maila dem till mig?

ah dom e så söta att jag dör :)
puss till alou :D

Mynta
Hon är ju hur söt som helst 
golf.ifokus.se

Nu är de som allra goast, små runda mjuka nallebjörnar som rumlar runt. De tar sig fram relativt snabbt och stadigt nu. Busar tills de stupar på stället och ligger utspridda över golvet och sover djupt :).
Jag har ransonerat det färska köttet för att de ska lära sig att äta torrfoder också, det funkar tack o lov.
Idag har jag satt in annons på blocket, för det är hög tid att leta efter nya mattar och/eller hussar till grävlingarna.

#44 maila, det tar ju en halv evighet :P Men om du tar lite bilder på mitt bus, så skickar jag över bilderna jag har till dig ;)

weei bilder :D få in en på alou me :D

försökte hitte din annons på blocket, fann inget om man sökte på iller. inte på illrar heller. men sen kom jag på vilket ord jag skulle använda.

#58 kan du kanske avslöja det? :P
golf.ifokus.se

Jag sökte på det med då kom det inte upp, nu kom det upp :P
golf.ifokus.se

Sök på illervalpar så kommer du rätt ;)
åh alla e så söta 
nästan så man vill kidnappa allihop! 

#61 vill du att folk som bara är intresserade av just 'illervalpar' ska hitta annonsen.. ? Glöm inte logga in på msn, så att bilderna kan överföras i vår delade mapp

Jag raggar pengar :P Har utöver pengarna som är avsedda för nya inlines och spanienresan och illerutställningen i Landskrona nu fått ihop 400 kr… sen kräver jag mitt ex på 1000 spänn nu, ska se hur bra det gå :P han säger att jag får låna på obestämmd tid, men jag vill inte betala tillbaka ju ;) Undrar om det finns någon Mynta kvar när och om jag väl har fått ihop tillräckligt.
golf.ifokus.se

haha.. jag vet vad som är pågång.. snart så.. jag väntar. längtar. nu snart kommer de..

skickade dubbelt..
väntar å längtar :) de gör ja me :D synd att tiden går så saaaaaakta :P

Åh vad fint!!! Jag vill ha hem honom nu!!
åh sista bilden på herkules var ju gudomlig :D

Dundersöta ! (:

e de lagligt att vara så söta?

Nej men herrgud, dendär tösen måste ju flytta hit… jag kommer och snor henne nu då :P
golf.ifokus.se
jag är så kär så kär :)

Ååååå, den med maskrosen var ju underbart vacker!

#83 Tackar, Tror att det är Tassa, kullens tuffaste tjej. Hon är lite gnagigare än de andra och bryr sig minsann inte om att man blåser henne på nosen. Jag får väl jobba lite extra med henne ;)
Urk!!! Mina mattekänslor rinner över!
Sara

#85 Synd att du bor så långt ifrån oss :( Annars kunde du gärna fått dyka upp här och låta mattekänslorna få rinna över med besked ;). Man gullar och busar så mycket man hinner, men man har ju bara 2 händer. Hade inte varit så dumt med lite bus o goshjälp.
I eftermiddag ska jag packa valparna igen och gå ut på gräset en stund. Även Ida behöver rasta av sig lite. Mjölken har sinat och hon har en massa överskottsenergi att göra av med. Idag har hon vält ut alla böckerna ur bokhyllan, bäddat om i sängen och släpat runt på kuddar!
Nu är hon så gott som färdig med valparna och vill mest ut ifrån köket, jag känner mig som en portvakt. Krafs krafs, matte jag vill ut… efter en liten stund är det krafs för att hon vill in. Fram och tillbaka i en oändlig repris. Suck!

#86 men där står du och gör honnör varje gång donnan skall igenom porten, eller hur ;)
# 88 Ja det är mycket synd… 
Sara

Satmaran… ett tips. Om du drar i bilden längst ner i högra hörnet så får du inte konstiga proportioner :) Sötnosar.

#87 Ha ha, nja inte varje gång, men det blir en del rännande fram och tillbaka :P
#89 Ja men det är ju det jag gör, eller försöker göra i alla fall. Jag ser ju att jag inte alla gånger har dragit exakt rätt diagonalt, men då går det inte att rätta till. Åh suck!! Tack ändå. Alla tips och goda råd är så välkomna :)

DREGGEL!!! sötungar!

#90 det får du stå ut med när du ur idas synpunkt är så korkad att du sätter upp saloondörrar, förra omgången kundeh on ju hoppa ut och in i köket som hon ville, om jag inte minns fel?

Nu har vi precis varit ute i gröngräset igen. Vi tog med mamma Ida också denna gången. Därför blev det inte så många bilder. Ida boppade oroligt och föste alla valpar intill mig så gott hon kunde. Mynta trotsade mamma hela tiden och sprang iväg så fort hon fick en chans. Resten höll sig fogligt hos mig.

så söta små prinskorvssvansar de har :)

haha. och jag antar att herkules ligger underst nånstans?

Va härligt det ser ut med grönt långt sommargräs, här har gräset just satt igång lite smått så jag hoppas det blir grönt och fint snart så valparna får komma ut och utforska lite=)

#99 Oj då! Vi har väl haft 13-14 grader idag och strålande solsken. Sen hjälper det till att vår gård är helt kringbyggd och den ligger på 2:a våningen ovanpå ett köpcentrum. Det låg faktisk några och solade där idag!
Vi har 2 ankmammor som återkommer varje år för att lägga sina ägg och fostra sina små ungar här på gården. Ankmammorna var inte glada åt våra ungar, så vi fick flytta på oss några gånger.
Tyvärr så kommer måsarna också nu, ibland tar de ankungar och sliter dem i stycken, så jag hårdbevakade valparna idag. Det satt nämligen flera måsar på taken och glodde lystet på dem.
Hu för måsar, de är ett gissel för oss som bor så nära kusten. De skriker och skränar redan vid 4 tiden på morgonen. Många gånger har jag önskat att jag hade en luftpistol… hagelgevär… handgranater eller rent av en rejäl bazooka ;)
Usch ja, måsar. Här boar de på taken och jag bor högst upp. Förra året så fanns det ett måsbo vid min balkong och de var inte glada när illrarna var där så jag lät inglasa balkongen för ibland var de verkligen på attackhumör.
Sara
jag har en duva utanför min ytterdörr (bor på loftgång) han brukar bjuda in sina duvvänner tiiiidigt på morgonen och prata massa, ett himla hoande blir de! :O
bajsar på min dörrmatta gör han me :(
#100 tycker du det är lite? ;) Här har just snön smält bort på vägarna, så nu kan man med säkerhet ha sommardäck igen.
Snö på de flesta ställen, bara "mitt framme" det inte är det, och inte en tillstymmelse till grönska än..
Paulina