Ingen som bryr sig!?
Är det ingen som bryr sig om att Sarae blivit borttagen som Medarbetare?
Jag tycker det känns väldigt underligt att alla de människor som bidrar mest med NYTTIG information härinne ska bli bortjagade.. Först var det vår kära Rissanen. Och det skedde på ett extremt oproffsigt vis! Hur kommer det sig att vissa får bete sig oproffsigt och mer eller mindre häva ur sig personliga påhopp medans andra inte!?
Sen har vi Marie. Den person som jag har lärt mig mest av under alla år med iller. Kom lite på kant med sajtvärden som återigen (enligt min åsikt) skötte det ganska så oproffsigt och jagade iväg ännu en duktig människa.
Och nu har vi då Sarae. jag kan bara hålla tummarna (för i.fokus del) att hon kommer stanna kvar på forumet för hon är en framåtsträvare som vill mycket och gör slag i saken och delar gärna med sig om sina upptäckter och funderingar.
Vi får väl se hur länge man står ut här när alla givande trådar (för en som haft iller i sisådär 5 år) ersätts mer och mer med privata problem och grundfrågor som jag inte är speciellt intresserad av att läsa längre… Det är jättebra för nya illerägare men inget intressant för oss som redan läst samma sak 100 ggr..
Detta var min åsikt och jag får väl hålla mig i nu för att inte bli utslängd härifrån, vilket inte känns som världens största förlust just nu.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Har du läst "Guuud så gulligt! Måste se"-tråden? Det är väldigt många som bryr sig. Och antagligen ännu fler som inte vågar säga något… För vad kan vi andra göra egentligen?
Själv håller jag med dig på många sätt. Även jag har ju haft iller i 8-9 år och är ute efter mer djup info. Så även jag är såklart intresserad av dessa trådar som skapas för att utbilda även oss "veteraner". Men jag är även här för att hjälpa de nya och för att hjälpa alla illrar på det lilla sätt jag kan, och därför skiter jag fullständigt i om någon skulle börja käfta med mig och ser över det. Bryr mig inte så mycket längre om vad folk tycker och försöker hålla mig rätt neutral i de flesta konflikter…
Men å andra sidan har jag själv blivit bannlyst från ett annat forum (Relationer.ifokus) för att jag hade andra åsikter än VISSA av medarbetarna och för att jag sade dessa. Att sedan flera andra Medarbetare "höll med mig" och tyckte de medarbete som uteslutit mig handlat fel spelade ingen roll, de kunde inte göra något. Så så funkar "lagarna" på iFokus. Medarbetarna och ägarna är kungar, vi andra är bara skit… :) Underligt, eller hur? Spelar ingen roll hur många timmar man ägnat för att göra forumet till en trivsam och intressant plats eller vilka kunskaper man sitter på. Det enda som spelar roll är vilken relation du har till kungarna! :)
(observera nu att jag pratar om iFokus regler i allmänhet, inte Åsa i Synnerhet)
#1 ja, visst är det vanligen så!
och jag menar absolut inte att inte nya får ställa frågor och hela den biten, bara att det kommer bli extremt tråkigt när inte de "intressanta" trådarna finns kvar pga att alla de som vill diskutera dessa har blivit jagade på flykt…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Helt seriöst, det är Åsas sajt, HENNES Sajt, HENNES val. Vill hon inte ha vissa medlemmar med här, ja men då ska dom inte vara här. Har Sarae missskött sig (Vilket hon har, eftersom annars skulle hon vara kvar!) så gör Åsa rätt, vem vill ha Medarbetare som inte sköter sig? Sedan vad ni medlemmar tycker, är inte samma åsikt som Åsa, men fortfarande skapade hon sajten, fortfarande är det hennes sajt och hennes regler! Följ dom, så blir ni inte utkastade.
Ni kanske inte vill vara medlemmar alls här, men det är ert problem. Det är Ert val, det påverkar inte Åsa alls, hon tänker inte tvinga er att stanna kvar, gå om ni vill. det är fortfarande Ert val, nu får jag väl "ja men det vet jag väl redan!" som svar, så varför, varför, varför sitter ni här inne och skriver saker som "Ut med Åsa som sajtvärd" - Varför drar inte ni bara härifrån? Skapa en egen sajt, för h*vete, skapa en sajt, försök att hålla den i rätt "Kurs" och få den så perfekt ni ska ha den. HAcka inte på Åsa för det, hon skapade Illrar.iFokus, hon fick den att gå runt men hon får tydligen bara skit för det. Har ni inte lärt er ett dugg här inne?! Inte fått NÅGRA KUNSKAPER ALLS här inne? Synd, för jag och många andra har fått många roliga stunder här inne, men vissa måste ju ha allt enligt sina vilkor, efter sina/deras krav.
Nä, jag bryr mig faktiskt inte alls, om vad Åsa gör med sin sajt. Okej, det är tråkigt om hon fösrtör den, nu vill hon ha lite ordning här inne, och det bemöter ni med att tracka på henne och säga att ni tänker gå, inte vågar öppna käften (det är ju det ni gör när ni gnäller, men okej.)
Kanske, ska Åsa lämna Iller.iFokus - utan att ge er varken en ny Sajtvärd, eller medarbetare öht, så kanske ni ser att man behöver folk som styr upp, som hon gör, för att det ska funka här inne? Men tydligen, har ni ju bestämt er för att hon ska "ut" och nej, Åsa, stanna här inne. Du sköter sajten på Ditt sätt, och Du (Åsa!) är inte värd detta, inte efter allt slit för att få detta att funka. Kan ni inte bara lämna forumet då? skapa ett eget, om ni tror att ni kan fia det bättre - varför är ni här? Det är meningen att vi ska lära oss här, och det finns bra fakta, men istället börjar alla gnälla om hur hon sköter sin egna sajt! -.-'
Och att sitta och upprört säga "INGEN SOM BRYR SIG OM ATT HON SLUTADE?!!!!" är väl ändå att ta i nu va, tagga ner "lite" nu.
Alltså, wow. Det har blivit ett Zoo här inne. :o)
Och tro mig, jag vet att jag kommer få mycket kritik för detta, men jag försvarar hellre Åsa och sajten, än håller tyst, som många andra här inne verkar föredra! Och, jag vet att Åsa kan göra detta själv, men som medlem tänker även jag vara med och göra er röst hörd, precis som ni gör - vi har bara olika åsikter om dehära!

#3> Skulle bara vilja dra en liten parallell. Tänk dig ett stort framgångsrikt företag med en chef det går bra för som styr det hela. Företaget går underbart och de kan anställa flera… Så plötsligt börjar chefen göra fel och blir en dålig chef som är orättvis mot sina Medarbetare. Vad händer med företaget? Jo folk tar första bästa chans och drar (precis som du tycker vi ska göra).
Har man däremot en ledning som är bra, så fångar de upp den dåliga chefen, ger den såklart en andra chans, men om chefen ändå inte klarar det så byts chefen ut mot en annan bra chef. Vad händer? Jo företaget fortsätter blomstra och växa. Ingen tycker det är ett nederlag eller något konstigt att byta chef. En viss chef kan vara bra på vissa stunder och i vissa områden, men den kan suga i andra.
Så vad är bäst, att lämna det sjunkande skeppet och låta båten gå under med den dåliga chefen, eller att chefen ser sitt bästa för sitt företag och självmant lämnar skeppet för att det ska kunna blomstra utan denna?
Får chefen i företaget bete dig hur den vill, bara för att det är denna som är chefen? Mja… Ska vi anställda då bara sticka svansen mellan benen och fly fältet och överge det som även VI arbetat för att bygga upp?

Haha, ni Medarbetare kanske ska stötta Åsa och försöka hjälpa henne då.

Någon gång rinner droppen över…

Vi är många som blivit inaktiva här inne efter allt som varit. Visst är det bra för de nya att få respons på sina gulligull trådar eller de mer garvade att få medömkan för sina kärleksproblem mm. MEN ska man verkligen strunta blankt i att de kunniga medlemmar flyr fältet/eller blir bortjagade. Borde man inte istället ta sig en funderare på om man inte ska lämna ifrån sig rodret?
Inget ont illa mot Åsa men för att få igång det här forumet kanske det är dags för en förändringen. Annars kommer iFokus inte kunna vara den kunskapsbank som det i mina ögon var när de riktigt kunniga människorna var aktiva. Exempelvis MarieB och JohannaH.
Att sen ta bort Sara som Medarbetare gör nog inte saken bättre. Hon brinner verkligen för illrarna och är en klippa när det gäller ny forskning och information kring avel.
Saraes information kring avel och forskning kan väl fortgå här även om hon inte är medhjälpare? Den infon är ju inte gjort till Åsa utan till dem som är intresserade.
Sara

#8 Dock har det ju tidigare varit medlemmar som fått lämna då de inte kommit överens med Åsa.
Men det är tidigare och ganska så länge sedan. Visst var det tråkigt att Marie och Johanna försvann men Åsa kan ju oxå ändra på sig. Ge henne en chans.
Sara

det jag tycker är fel är att åsaf helt enkelt sparkar ut dom som inte passar henne i smaken. och det må vara åsaF som startat iller.ifokus. men iFokus sajten som ägs av andra är till för alla så det är fel det hon gör tyvärr. jag har fått nys om ett annat iller forum som kanske snart öppnar med folk som blivigt bortjagade härifrån. och så fort det startar så kommer jag nog lämna detta.
Ingen här kan göra något åt det. Sajt värdar bestämmer på sina sajter hur mycket vi andra tycker det är fel i vissa beslut.
Hon kanske inte får bli Medarbetare. Men låt henne återkomma och få skriva. Sarae kan ju en hel del som hjälpt flertal av oss här inne. Ge tillbaka henne pennan och red ut era problem privat. Det kan inte bero på ett inlägg på annan sida då det inlägget inte var värre än annat som skrivits här inne. Var inte ens på detta forum.
Nej ge tillbaka pennan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Men Sarae får komma tillbaka, hon har aldrig varit utestängd. Det är en bugg som bara ifokuskillarna kan ändra och de vet om problemet.
Åsa har inte sparkat ut Sarae mer som medhjälpare.
Sara

Japp nu har jag valt att hålla mig på en annan sida men kommer med jämna mellanrum att kanske komma in här men ha det så bra alla

säger som föregående talare #14. ha det så bra.

#15 hoppas det är samma sida vi syftar på. isf syns vi där =)
#13 Tack för infon.. då är det ju inte fullt så illa. Hörde nått om att de två var kompisar privat med. Kan ju ha hänt nått mellan dom förutom det som skrevs på choklad iFokus, för det som skrevs var inte illa på nått sätt. Då är det kanske smart att de inte jobbar ihop. Tyckte mest det var illa att hon inte kunde skriva här inne alls längre men det kan hon alltså göra bara sajt folket skyndar på lite och förhoppningsvis tar bort den buggen i framtiden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#17 som du säger så var det inte alls illa det som skrevs på choklad, det är mer privat tyvärr
jag stannar bestämt kvar. Förstår inte varför ni som är utomstående tar åt er av det här. Vadå? Man kan la finnas kvar på iller.ifokus och vara medlem på andra forumssajter oxå? det är iaf jag. Men iller.ifokus tycker jag är den bästa då här får man snabba o trevliga svar. åtminstonde jag. Tänk på att behandla andra såsom du själv vill bli behandlad. Och till dig åsa tycker jag det är starkt att du fortfarande står kvar på din sajtvärdplats. Hela denna incidenten kommer leda till det bättre för iller.ifokus
Japp.. Jag är oxå otrogen.. Brukar smita in på Illercafés och illervänners forum ibland och checka läget.
Sara

#20 Ja me. Man kan väl ha en tass med lite här och där? För vi har väl 4 st, eller? :)
Ja, det låter som att man måste välja sida. Men varför inte ha en tass här och där :)

Visst kan alla förändras, men frågan är om folk gör det. Själv har jag fått höra både det ena och det andra om hur persone* aktivt försökt förstöra mitt avelssamarbete. Trots att jag trott att saker löst sig inna. Nej, alla förändras inte.
#3 "INGEN _SOM BRYR SIG OM ATT HON SLUTADE?!!!!"
hittar inte vart du citerat ifrån…
_Ja, jag är sne för att jag inte såg anledningen till att ta bort sara som Medarbetare, men det är inte DET den här tråden handlar om- den handlar om att folk har bemötts så orättvist av sajtvärden. På den tiden innan de riktigt kunniga gav sig av så lärde jag mig massor- och gissa om sajten förlorade på att de gav sig av…
Så jäkla synd att man inte längre har samma möjlighet att lära sig.
Åsa får sköta sin sajt precis som hon vill, och fortsätter det som hittills så blir det nog tyvärr en dialog i mono..
I.fokus har haft bra dagar, veckor och månader. Men nu…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#16 yup vi synes där.
och for the record, jag lämnar inte iller.ifokus helt, utan kommer bara kolla in då och då som jag gjort de senaste åren. Jag hållermig till forum där jag känner att det är okey att skriva, där jag inte får ångest och där jag känner mig okey att vara och inte "riskerar" att bli påhoppad för att jag skrivit något som någon kan tolkas till något annat. Jag är knappast ny här på iller. iFokus. Jag var med när det hela startades och ja, då var det faktiskt riktigt trevligt tt vara här..men sedan gick allt åt pipsvängen om man säger så och jag skriver sällan här inne ga detta..
jag visste inte ens att hon försvunnit? jag har nog varit lite för inaktiv den senaste tiden :O

#26 Jag fattar inte heller någonting ;)
golf.ifokus.se