Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1081 ggr
anetka
0

Misslyckad kastrering?

Om jag minns rätt så har jag någon gång läst att om veterinären inte får bort allt som ska bort vid en kastrering kan honan gå i brunst, stämmer det?

Undrar eftersom jag blivit lite nojjig.. börjar bli orolig för Corinne. Hon är en omplacering o jag har fått veta att hon är kastrerad. Grejen är att jag tycker nog att vulvan ser ut att ha svullnat upp en del..  Jag vill gärna höra vad ni vet om ämnet, samt tips på hur jag avgör ifall det verkligen är brunst på gång.

Tesan
0

Visst har du rätt, vår lilla Berit gick igenom en grymt misslyckad op, hon gick i brunst igen o vi började bli oroliga då hon även gick ner i vikt o blev väldigt stissi!

Tog henne till en annan vet, dom öppnade henne igen o där låg allt huller om buller med en massa cyster på köpet oxå!!!

Första vetten hade med andra ord inte gjort sitt jobb, vår lilla tös höll på att mista livet o fick sedan oxå behandlas med hormon spruta!

Efter ca 2 år fick vi åka in igen då hon fått massa cyster igen, operationen gick bra men tyvärr efter 5dagar hände det otänkbara att såret gick upp, där satt jag med henne i ena handen o hennes tarmar i andra (ingen trevlig syn)!

Tyvärr gick inte hennes liv att räddaGråter

Detta é ju ett extrem fall men vet även att det kan vara svårt att få bort allt när dom ska kastreras så om du märker att hon börjar gå in i brunst igen så ta kontakt med vet igen!

Lycka till!

Sorry om jag skrämmer upp dig med min story men ändå bra att den berättas!

Qviq
0

#1 Usch va hämskt:(

"Chaos is a friend of mine."

sarae
0

som #1 säger kan kastreringen misslyckas. Sedan finns det tyvärr även ett andra alternativ, tumörer på binjurarna kan få igång hormonproduktionen så att kroppen tror att den är i brunst

Ceciliaolucifer
0

#0 Hur gammal är hon? är hon valp från förra året så kan det vara så att hon inte har varit i brunst ännu och att dem förra ägarna ljög så att du "skulle få mer för pengarna".

#1 Fy vad hemskt. Hoppas hon har det bra idag. kram