Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1770 ggr
Telefonkontakt
0

OT När vill du skaffa barn?

Den här frågan är riktade till er som inte har barn (människobarn ;)

Så, när vill ni skaffa barn?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

LiindaLarsson
0

ja kanske om 3-4år vill leva mitt liv först.. som många inte gör skaffar bara bar och sen inser dom att oj jag är fast

FerretCrow
0

man behöver inte vara fast för att man får barn det där är skitsnack anser jag.

Telefonkontakt
0

#2 håller med.

Innan jag blev gravid så hade jag sagt efter 20, men innan 25 år.

sarae
0

tja..efter 30 nån gång…om någonsin vill säga. är inget jätte fan av barn. Men skall jag ha barn skall jag ha fast jobb, stadig inkomst och vara gift med mannen i mitt liv….kan man få barn när man e 90? :P

LiindaLarsson
0

jaaha så ni dra ut på krogen och festar loss med väner när ni har barn .. ska ni ta med ungen då eller tänk om killen vil följa i så fal så är man så onasvarsfull (men det är ju vad jag tycker säker andra oxå men men)

LiindaLarsson
0

En av mina föredetta vänner skaffade bar om 18 åring nu har barnet blivit adopterat för att hon for på fester och tog inte sitt ansvar.. då har man inte levt sitt liv och vet itne vad man gett sig in på

Telefonkontakt
0

#5 vaddå menar du med det?  Så bara för att man är morsa så ska man sitta inlåst tills ungen är 18 eller? Och vem har sagt att alla går ut på krogen tills de är 25?

FerretCrow
0

#5 men snälla du vad är det för roligt och gå ut och supa skallen av sig? det där är sånt man växer ifrån för att gå ut och supa så man inte vet vad man heter det anser jag är omoget. när du har barn kan du lätt gå ut ett gäng och äta och ta någon/några öl. varför skulle du inte kunna skaffa barnvakt?

FerretCrow
0

jag kan säga att jag gick på krogen när jag fick ålder inne alltså 18 men när man väl fick gå på krogen var det inte roligt längre föär där var bara alla ifoter som söp sig full och blev odrägliga. jag sitter hellre hemma med goda vänner och spelar ett sällskapsspel och tar en öl. därför har jag även planerat in den illerträff jag har hemma hos mig. och den som då kommer hit för att supa skallen av sig och spy och vara otrevlig den får ju packa och gå hem kan jag ju säga då.

Mstar
0

lustigt att denna tråden ploppade upp. hade snack med min sambo för tre dar sen. jag vill ha barn innan jag är 30.. han vill ha en bebis innan han har fyllt 25. båda vill ha vår eller sommarbarn.  Och min sambo har fyllt 23.. alltså har vi endast den kommande hösten på oss att tillverka om han ska få som han vill..    men vi får väl se.

MimmieM
0

Livet tar inte slut för att man skaffar barn, det blir snarare en helt ny början.

Själv hade jag planerat in barn i min personliga agenda runt 25, men med tanke på att jag examinerar strax innan jag fyller 24 så känns det lite tight. 
Jag tror man känner på sig när man är mogen för det. Sedan spelar det ingen roll om man är 18 eller 37. Huvudsaken är att man är medveten om vad man ger sig in på. De går ju inte att omplacera ungen direkt :P

Carpe Diem

skrollan
0

Jag vill ha inkomst inkomst och ett fast görhållande! Helst huset jag drömmer om också ;) Sedan vet jag inte rikigt när det blir, men kille skulle kunna vänta 10 år, men jag helst inte vara över 30, tycker 25 är lite gammalt också, men för MIG! Skulle jag fått frågan för ca ett år eller två år sedan hade jag sagt helt annorlunda! Haha.

Telefonkontakt
0

#10 vilken timing!

Det är svårt att pricka in när man ska lyckas få barnet. Jag ville ha vårbarn och aldrig sommarbarn, jag får barn i slutet av juli. :P

skrollan
0

#10 hoppas ni lyckas få ett sommar/vår barn då, och inte kroppen säger "nej, det ska bli vinterbarn!" ;)

Theres
0

När jag är 27! :P

golf.ifokus.se

Mstar
0

#14  ja, vi får se. önska får man. Men det spelar egntligen inte världens största roll. Han vill ha en pojke som första. Och jag en flicka. Men det spelar inte heller någon roll egentligen.. inte för någon av oss.. Men vi får se. Det kan bli så att det blir tvillingar oxå, får räkna på det :P

Gilla
0

Hmm…där finns lika många åsikter i detta som det finns människor.

Jag skaffade första dottern när jag var 19 (Hon fyller 18 i år)
Jag hade fast jobb, lägenhet o var förlovad.
Ingen festprisse…
Nu när jag är 36 o barnen är 10, 13, 14, 15 (bonussonen) o 17…NU tycker jag om att gå ut.
O ingen barnvakt behövs heller.
Barnens pappa o jag var förlovade i 14 år innan vi gifte oss.
Han gick bort 3 och en halv månad senare.

Livet har många vändningar o det som är rätt för en behöver inte vara gällande för andra.

skrollan
0

ferretcrow och telefonkonatakt: Ta inte åt er, man kan alltid bara prata för sig själv och inte för andra!

HannaM
0

Nej tack… som det ser ut nu så finns inga barn med i min planering. trivs bra utan än så länge och har aldrig varit sådär jätteförtjust i dom. Men man ska aldrig säga aldrig

Telefonkontakt
0

#18 jo, jag vet. Men det är svårt att inte reagera, jag gillar inte ens att gå ut på krogen om det inte är "hemma" i västerås med en spec kompis. Jag är ju hemmakvällsmänniska med cola och chips, så det är inge vidare när människa kommer och säger vad man tycke rom och att alla "unga" som skaffar barn är oansvariga bara för att de inte sitter hemma med barnet i 18 år (jag läser en del mellan raderna så jag kan ha lite fel, vilket jag hoppas)

LiindaLarsson
0

inget har jag sagt att jag super skallen av mig jag vet när man ska sluta dricka :( jag har inte sagt att alla är oansvarig jag sa ju bara ett exempel men ni tar ju åt er och överreagerar jämt så typiskt.. och jag sa ju inget elakt jag berättade ju bara vad som kan hända bland dom flesta personer..  :( hojja hojja och inte tycker jag heller om att gå på krogen jag har gått 2-3 gånger men det är så jävla tråkigt.. jag far inte på fester.. är precis som dej TELEFONKONTAKT men jag skippar läsk och chips :( vill inte gå upp i vikt :)

ursäkta att jag ens komenterade i den här tråden.. för men ser ju hur det går om man råkar seja ett fel ord som folk tar lite illa upp och missförstår

MimmieM
0

#21 Jag tycker snarare att det är du som tar det mesta som kritik :)

Carpe Diem

Telefonkontakt
0

#21 men lämna tråden. Det var inte sånt vi skulle disskutera.

Ceciliaolucifer
0

INGET BRÅK I DEN HÄR TRÅDEN!

/Cecilia Medarbetare!

Miss-Me
0

aldrig! jag rent ut sakt hatar barn.

FerretCrow
0

ja som sagt det skrivs ju att man är oansvarsfull i denna tråd så då får jag väl vara det då om jag tar en öl till maten senare då jag fått barn. så då får jag vara det i vissas ögon. men jag anser att dom som är oansvarig är dom som tar med sig barnen. på gatufesten i sundsvall för några år sedan såg jag en som hade med sig sitt spädbarn och dom lyfte runt barnet inne i öl tältet i bara huvudet och mamma satt sig sedan och ammade fasst hon druckit så hon inte ens kunde stå.

lillspindeln
0

egentligen skulle jag vilja skaffa barn nu men ska se till o färdig utbilda mig först och det är jag när jag är 23. men absolut innan jag är 25

#16 haha det där känner jag igen Skrattande jag vill ha en tjej och killen en pojk.

FerretCrow
0

#27 tyvärr kan man inte beställa kön =P

skrollan
0

Linda, det är svårt att diskutera när alla tycker olika. KLart att alla ska ha olika åsikter, men jag menade bara att man inte ska ta åt isg om man inte är en sådan människa som du beskrev :)

Hatasallad
0

Jag vill inte skaffa barn, utan adoptera barn. Det finns så många barn i världen utan någon som tar hand om dem. Det är min tanke om att skaffa barn :)

Telefonkontakt
0

#30 det är fint. Jag tänkte också så ett tag, men jag ska nog ta fosterbarn sen när mina "egna" flyttat hemifrån. målet är innan jag är 45, är 20 nu :)

fridaas
0

Jag och mamma pratade om barn idag, min kusin fick nämligen en i morse.. Hon sa att hon såg fram emot den dagen jag bestämde mig för att skaffa barn, jag skaka på huvudet och sa att det inte kommer hända!! Jag vill inte ha barn.. för jag tycker att man ska skaffa barn med någon som man ska dela resten av hela sitt liv med..
Och genast där finns ett problem. Jag tror inte på förhållanden, inte efter att mina egna gått i kras, mamma och pappas och många andra släktingars..

Så Nej inga barn!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

FerretCrow
0

#30 ja det är extremnt fint att tänka så men tyvärr är det otroligt höga krav för att få adoptera=/

Velsan
0

Jag vill ha barn när jag fyller 25, då ska det första födas :P

LiindaLarsson
0

#29 bra sagt

Telefonkontakt jag lämnar tråden när jag känner för det precis som du gör i mina trådar eller =) ??

jag ska bara säga en sak

jag har inte bråkat på den här tråden och kommer inte göra det heller.,,. det ända jag gjorde var och berättade om en gammal vän och vad som hände med henne när hon sskaffade barn för tidigt ,, hon viste inte vad hon gett sig in på,,. sen skrev jag ska man inte leva livet först eller ska man ta med barn till krogen typ..

då var ni sura och trodde det var syftat till er när det INTE var det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har inte sagt och kommer inte säga att ni kommer bli oansvariga mammor därimot BRA mammor.. och nu när ni har skaffat barn vet jag att ni vet vad ni get er in på & det är er problem hur ni gör med erna barn inte mitt..,, för nå har ni läst det gjorde inte hon.. så det var inget riktat mot er men ni tog åt er utan anledning..

Mycket  Vänliga   Hälsningar   Liinda

Telefonkontakt
0

#35 men lämna tråden har jag sagt.

FerretCrow
0

#35 ja men du skrev att man var oansvarig om man drack då man hade barn. sedan ändrade du ditt inlägg. så efter du ändrat ditt inlägg förstod man lite mer. så nu vet vi din åsikt. tyvärr blev det som sagt skrivigt lite konstigt från början men nu vet jag iaf hur du menar. =)

skrollan
0

#36 sluta bete dig barnsligt! Hon ska inte behöva lämna tråden! Alla har vi olika åsikter! Det är bara bra, att inte alla tycker samma sak. Det var inte ens riktat till er, så då behöver inte ni ta åt er och svara istället!

Telefonkontakt
0

#38 vi båda har blivit ombedda av sajtvärden att låta bli varandras trådar, jag gör bara som jag blivit ombedd. hon tjatar ju om samma sak hela tiden och jag ä trött på att höra det, så jag ber henne att lämna tråden istället för att säga något dumt vilket jag ärnära på att göra

FerretCrow
0

ja har man blivigt tillsagd att inte skriva i varandras trådar så tycker jag att man ska acceptera den saken men som sagt har man fått den varningen av sajtvärden och inte lyder så bör man ju få ett straff så att säja av Sajtvärd oxå.

skrollan
0

Tycker det är så barsnligt, hon menade inget illa, gör glada gubbar efter, förklarat sig att hon inte menat så och allt. Ändå är du sur? Förstår inte! Kan man inte försökta när vi alla är på ett forum som är menat att DISKUTERA?

UlrikaD
0

Jag ska aldrig ha barn. Här kommer det bara in barn med päls.Flört

Telefonkontakt
0

#41 men sluta tjata. vi har blivit ombedda att inte skriva i varandras trådar om vi inte har något snällt att säga, och jag vill gärna följa det.

Och jag ser inte inlägg #5 som något snällt att säga

skrollan
0

Bra, det ska jag komma ihåg , att den är den ena som bestämmer om den som kommenterar gör det snällt eller dumt!

skrollan
0

Men det är vad hon tycker, jag gissar på att det var en fråga från henne hur ni ska göra för att det är så hon tänker. Detsamma ställde jag min vän som blev med barn, jag hoppas inte hon blev lika tjurig som dig och tog det negativt när man frågade.

Telefonkontakt
0

#45 hon får tycka vad hon vill, men vad jag tolkar inlägg #5 så är det mer riktat till mig och ferretcrow efterosm att det står "ni". Det är det jag reagerar på.

Lägger till:

Så därför ber jag henne lämna tråden istället för att skriva som jag känner, men det känns ganska oundvikligt nu när du tjatar om att jag är barnslig hela tiden

FerretCrow
0

ja som sagt i inlägg 5 verkar det mycket stötande mot alla som är unga och ha barn, men som sagt hennes kompis var ju extremnt oansvarig som for på fester hela tiden med mera. men som sagt i inlägg 5 låter det som att du inte ens skulle kunna få ta en lätt öl för då är du en aonsvarig förälder. som jag skrivigt till linnda i ett tidigare inlägg här så skrevs hon lite konstigt men nu förstår jag hur hon menade.

[Dezederia]
0

Jag vill faktiskt inte ha barn. :P Bara sådana med päls. Och skulle jag en dag vilja ha barn så blir det att adoptera. :D

[tiiia]
0

om 5år eller så kanske, inte mkt tidigare än så om jag får bestämma :) Måste mogna lite och vill hinna utbilda mig och göra saker som man kanske inte kommer att hinna när man har småbarn :)

skrollan
0

ja, jag förstår er med, absolut. för att alla tar vi kommenteret olika, kan förstå att ni tar det så också eftersom det är din tråd, telefonkontakt och även ni är gravida! men hon berättade om sin kompis, tycker jag ändå är bra gjort på ett sätt så alla kanske får sig en tankeställare. Även jag som inte ens är 18 och vet vad krogen innebär ;)

LiindaLarsson
0

#47 jo en öl med kompisarna är helt okay skulle till och med jag ta . :)

men den här tjejen tog med barna på A fester arkolister fester och knarkar fester och endag lämnade hon barnet till mig vid 9o och sa kan du ta hand om h*n  i 3 timmar och ja sa jo men visst hadde barnet hos mig och h*n sov.. jag satt uppe och kollade tv och kl var 3 på natten och mamman inte ringt tänkte ja men ungen kan ju inte sova i sofan så löft den i sängen och på morgonen sa ungen mamma till mig och sprang efter mig,, mamman och jag är inte lika alls.. men fick veta att ungen har fått vara hos massor av andra folk…mammans mamma och mamman till hon som hadde barnet sa det bästa stället h*n kunde komma var till dej linda över natten för du är så ansvarsfull.. sen på kvällen vi 6 tiden hittade jag mamman och lämnade över barnet,, ringde till mammans mamma och berättade allt :( tycker bara det är så tragiskt

FerretCrow
0

#51 ja det är ju absolute inte en som ska ha barn precis som det jag berättade om i inlägg #26

Zaria81
0

Jag har barn (en som på 2,5) vill troligtvis ha mer barn men just nu är det plugg/jobb/körkort som gäller.

#5 Jag festar loss med vänner och går på krogen (utan barn givetvis) vad är det för fel på det?

Bara för att du känner ett 18 årigt pucko som föredrar att festa farmför sitt barn kan man inte dra alla över en kant,du hittar fler 18 åriga mammor som är ansvarsfulla. Dessutom vad innebär att liva livet? Jag tycker mitt liv fick en mycket större mening när jag fick barn. Att få barn innebär inte att livet är slut,snarare tvärtom.

Dessutom är ålder bara en siffra,en siffra säger inte om man blir en mogen förälder eller inte,det finns 35 åringar som fortfarande väljer att festa loss varje helg och struntar i sina barn så bara för att man är ung betyder det inte att man blir en sämre mamma.

Hoppas att du #5 tog ditt ansvar och ringde soc och anmälde din vänninna.

JossanH
0

nja, vet inte. förr sa jag att 24 nog var den perfekta åldern men eftersom jag fyller 24 om ett par veckor så har jag flyttat fram barn-födar-åldern några år… Kanske för alltid.. vem vet.
Själv är jag gäna ute på krogen och dricker drinkar och beter mig.. :P Jag tycker sånt är kul! Men så har jag inga ungar heller…

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

#53 om du läser tidigare får inte linda svara i denna tråden. ja, barnet blev bortadopterat. Och hon drog inte alla över en kant, utan beräöttade bara att det kan gå så fel ibalnd!!

Robinsnel
0

Jag är för första gången i mitt liv lite osäker i denna fråga. Har alltid tänkt att jag ALDRIG under några förutsättningar vill ha barn. Nu är jag dock tveksam och kan kanske tänka mig det lite senare…

skrollan
0

#56 när den rätta dyker upp, då säger hjärtat till och då får huvudet säga vad det vill :)

Zaria81
0

#55 Haf tycker ganska många inlägg av linda tyder på ganska grova generaliseringar,iaf i början av tråden.

Det jag försöker förmedla är att anledningen till att barnet inte fick det bra inte har något med ålder att göra. Och leva livet,vad är det? För vissa är det festa, Andra måla tavlor,greja med djur osv…

Nu kanske Linda inte får svara men för att inte få svara tycker jag hon skrivit ganska många inlägg i denna tråden.

Telefonkontakt
0

#58 får får hon väl

Zaria81
0

#58 Var #55 det stod att hon inte fick det. Nåväl svarar hon så svarar hon.Eller så gör hon det inte.

FerretCrow
0

#58 där som sagt håller jag med dig. hon påstår att man är oansvarig bara för att man går ut och tar en öl redan innan hon berättar om sin kompis. det var det jag reagerade på

Ilokay
0

vill ha ett jobb sen barn, kan tänka mig att ha ett barn i mitt liv rätt snart faktiskt.. men vill att vi ska klara oss ekonomiskt först

Qviq
0

Jag vill ha barn men har sådan jävla framtidsfobi att jag är rädd för att skaffa barn för att typ värden ska gå under och de ska få det dåligt. Men om jag kommer över min fobi för framtiden så vill jag ha barn när jag gått ut skolan och jobbat ett tag. Var på sjukhuset idag och fick reda på att det inte är några problem för mig att få barn efter en massa skit med cystor på äggstockarna å så, vilket var en jävla lättnad då jag nästan börjat ställa in mig på att jag inte kunde få barn:D

"Chaos is a friend of mine."

skrellet
0

jag har inte velat ha barn ganska länge, men det känns mer och mer rätt att skaffa. vill gärna ha en ekonomisk grund först. går nog inte så bra att försörja en mun till på studentpengar.

Hayley
0

visst, en del av mig undrar hur det känns, den dära känslan av att gå o bära runt på något litet och sedan se en liten minime av sig själv (typ), men å andra sidan så säger den största delen av mig starkt NEJ! Efter att ha satt in en spiral så kan jag med största sannorlighet säga att jag aldrig tänker tänka tanken på att föda naturlig väg, tro mig jag har inte varit med om något mer smärtsammare än det ( och då har jag endå gåt igenom en hel del med utslagna tänder och fejk näsa) och den dagen dom ska ta ut den får de söva mig!. Och efter att ha hjälp till att fostrat 2 små vildbusingar så känner jagatt jag har gjort mitt.

Så även om det ser mysigt ut med små barn i barnvagnar och dock kläder så  känner jag att jag inte är född till att föda barn. Jag nöjjer mig med mina fuzzizar, jag menar de har ju redan fler saker än mina syskonbarn! och tro mig, jag har inga problem med att gå in i närmasta baby expert affär för att handla till illrarna =P

Faxlin
0

Nu har jag läst all historik som ändrats och läst alla kommentarer. Och säger till på skarpen. Om det inte slutar tjafsas i denna tråd så låses den omedelbart. Och alla inblandade kommer få två dagars avstängning.

De jag är upprörda över kommer få pm privat av mig.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sarah
0

Nu är både jag och killen 26, vi känner båda (har ändrats sista året från att aldrig vilja) att det skulle vara trevligt med barn om några år. Jag har ett till två år kvar av min utbildning och vill ha jobb innan det blir bebisar. Jag tycker fortfarande att det kan vara trevligt att supa skallen av mig lite då och då. Innan bebis vill jag ha lessnat på festandet. Är på gång redan dock då jag hellre håller på i trädgården för tillfället än dansar på stureplan ;)

trollet85
0

Ja vill ha mitt första barn när ja e 25, så ja har ett par år på mej  ;)
Men ja hade gärna sett att vi skaffa barn inna sambon blev 30, men de e bara 1 månad kvar så de kan bli LITE tajt :P
Sambon startade just eget så det tar väl några år innan företaget e på fötter ordentligt, så när ja e 25 låter rätt rimligt.

Veronica
0

Ja, jag har velat ha barn i snart 5 år, men har haft en karl som bromsat det hela =) Det krävdes ett 3 månaders uppehåll i vårt förhållande för att han skulle ändra sig. Så nu är det på G =) Trodde det skulle ta några månader, men det tog sig på första försöket, är nu i v 9! Men visst känns det skrämmande och overkligt när man väntat och längtat så länge….=)

Amor vincit omnia

Fruttisen
0

Jag har aldrig riktigt känt "wow, jag vill ha barn"…men eftersom sambon vill ha en liten knodd kan jag nog kompromissa fram en unge :) Tycker det är jätteviktigt att ha ett jobb man kommer stanna på länge och ha det bra ekonomiskt ställt innan det är dags…innan 30 vill jag nog ha barn iaf :) Så man inte blir en skrynklig morsa!

TottsiGirl
0

Jag gillar barn dom e underbara, men jag känner inte att detta med att vara gravid och föda barn är något för mig. Jag skulle mycket gärna adoptera.. men man ska ju aldrig säga aldrig gällande barn dom dyker ofta upp när man minst anar det men jag har verkligen inga planer eller en tidsplan på att skaffa barn. Hade jag varit man hade jag nog resonerat annorlunda och gärna haft ett helt fotbollslag med ungar..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[jenkass]
0

första barnet vid 23-25 är lagom för min del. är 21 nu och vill hinna leva mitt eget liv innan jag tar hand om någon annans..

FerretCrow
0

ja jag har sagt mina åsikter men får skit iaf men men förlåt för att din tråd blev förstörd telekontakt

UnhandyPillow
0

Vi ska försöka skaffa barn så fort som möjligt efter sommaren. Skrattande

FerretCrow
0

#74 åh vad roligt. lycka till=) det är nog roligast att göra dom hihi

UnhandyPillow
0

#75 haha har hört det Skrattande

Sara
0

Jag vill nog aldrig skaffa biologiska barn. Däremot skulle jag tycka det vore kul om jag träffade en man som redan har barn.

Sen så har jag funderat mycket på att vara familjehem när jag blir äldre.

Sara

FerretCrow
0

#77 ja städfamilj skulle jag kunna tänka mig att vara hellst eftersom min drömm är att starta upp gården med djur och många som behöver stödfamilj och gillar djur ser fram emot att kunna få komma till en gård och rida med mera

Hayley
0

#78 du menar väl stÖdfamilj va? =P  stÄdfamilj är något helt annatFlört

[HannahoHenrik]
0

Aldrig om jag nångång skulle ändra mig(viket 99.99%chans inte skulle hända) skulle jag adoptera. Men nej inga männskliga barn här inte

Sarah
0

Grattis Veronica!! Vad roligt för dig!

Matiilda
0

oh en liten bebis. ja före 25 trot jasg , men jag har sån skräck för förlossningar och allt sådant, så man får väl helt enkelt vänta och se om man får ett litet knytte nångång. :)

Gasoline
0

Jag skulle kunna skaffa barn nu om jag inte vore lite smartare än så.Ska leva mitt liv lite först, men runt 25 blir bra, får inte heller skaffa barn för sent, då jag tror att besvären med min rygg kommer att bli värre med åren.

FerretCrow
0

#79 hehe japp Ö ska det vara blev lite stavfel i rusningen då man skulle hämta gubben på jobbet=)

Gilla
0

Grattis Veronica :o)

kitty
0

vi skaffar barn nu till sommaren. Har ca 3 månader kvar :)

vad det gäller festandet osv så har jag och min sambo varit hemskt aktiva i pubsvängen och vill just nu ignet annat än att vara en familj och ha en liten. Vi sak gifta oss om ca 2 år så det blir svenssonlivet för hela slanten,

Can´t wait :)

kitty
0

och vi fyller båda 23 till hösten…

FerretCrow
0

#86 ja men även om ni blir svensson som oss då fasst om 6 veckor eller tidigare så kan man ju fortfarande gå ut och äta gott och ta en öl senare när barnet är äldre. mor och far föräldrar brukar gladeligen kunna vara barnvakt några få timmar

Telefonkontakt
0

#86 när var det du hade BF nuigen? :)

TanjaS
0

Trodde aldrig jag skulle få egna barn. Jag mötte mitt livs kärlek för snart två år sen och var lycklig över de två bonusbarn jag fick på köpet. En kille som idag är 8 år och en tjej som idag är 4,5 år. Jag tycker inte om barn egentligen men man kan ändra sig och livet med illrar är fantastisk… En iller är som jag bruka säga en blandning av hund och en katt och en 3-åring. OBS! Mitt ordval för att folk ska förstå att de är inte lätt med illrar…

Men så hände de… Den 21 nov förra året då jag nyss fyllt 35 år kom min lilla mänskliga William Leon. Det är så fantastiskt så de är obeskrivligt samtidigt är de MYCKET med barn och illrar låter ej så förbaskat… Men skulle faktiskt kunna tänka mig barn snart igen…

Ang mogenhet så kan en ung mamma på 18 vara lika mogen som en i min ålder… Moderskapet är så unikt och kan ända i grund och botten vara så lika…

Jag kan inte påstå att min ålder är idealet men barn är en gåva och de kommer när de kommer om de kommer ….

kitty
0

nej jag menar såklart inte att jag tänker bli nykterist och inte ha något som heslt liv, vad jag menade var att jag känner mig klar med den röjjigare versionen och vill nu ha familj :)

#89 den lille är beräknad till den 5e juli :)

[tiiia]
0

#74 åh det måste vara skönt att ha säker och trygg ekonomi och allt så man kan börja planera inför att skaffa barn :)

Madde
0

#69: Grattis veronica. =))) Så skoj att det kommer bli en liten knodd.

Själv fyller jag 27 i år, har precis träffat ny kille och nybliven sambo. Vi har visserligen känt varann i 2 års tid. Men inte varit tillsammans så länge då jag hade annat förhållande innan.

Jag vill ha ett Fast jobb först. Så jag har något att gå tillbaka till när jag har varit mamma ledig. Sen vill jag ju gärna ha varit tillsammans med min sambo lite längre.

Vi jobbar på samma jobb så vi vill båda ha fast innan vi ger oss in i något annat än illrar. Och vi har ju hela 6 st nu. Så 6 barn har jag ju redan här hemma. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ferretgirl
0

Jag skulle bli 18 år i juli som mitt första barn föddes i slutet av februari 71. Han skulle egentligen inte ha fötts förren runt den 10 april, dvs att han var dryga 5 veckor för tidigt född. Själv tyckte jag då att det var en bra ålder att få barn i, men sen å andra sidan så tycker jag att man ska se vilken mognadsgrad man är i. Hade en vänninas barn som fick sitt första barn när hon var 20 år ca, men hon var deffenitivt inte mogen att ta hand om ett lite barn. Så hon for väldigt illa och blev nästan omhändertagen. Mitt andra barn fick jag när jag skulle fylla 22 år och det 3:e när jag var 32 år. Skulle egentligen även haft ett tvillingpar (tjejer) som skulla ha fötts i september 79 då jag var 36 år gammal. Nu får jag nöja mig med mina barnbarn som jag har 7 st av 4 tjejer och 3 killar, de är i åldrarna från 10 år och ner till nästa 2 år. Det är mina 2 äldsta barns barn, den yngste grabben har ännu inte blivit pappa. Men så är han inte ens 23 år än.

FerretCrow
0

#94 ja det där med mognad är ju en stor skillnad det kan vara en omogen person som är 30 som får barn medans den som är 18 år är mogen och tar hand om barnet. så ålder spelar nog ingen roll

UnhandyPillow
0

#92 Ja de e jätte skönt med fast ekonomi och fast bostad och allt sådant. Men våra vänner hade nog sagt annorlunda om de fick reda på att vi planerar. De e fortfarande i sup-stadiet. Och både jag och min sambo känner att de e inte lika kul längre. :)

FerretCrow
0

#96 ja tyvärr har jag och killen flera kompisar som slutat vara med oss nu bara för att vi väntar barn, men vi anser att då är inte det riktiga kompisar heller.

[Dezederia]
0

#97 Men usch! Det va nog inga bra polare nä. Det är ju faktiskt erat beslut och framtid.  Men det känns nog trist ändån. Synd att folk är så ego :S Men lycka till med bebisen :D *Kramar*

UnhandyPillow
0

#97 Vi väntar oss nog de lite oxo. Men jag har en riktig vän som jag vet stannar för hon har barn själv som blir ett år om nårra månader. Fast hon bor i V-rås. :(

FerretCrow
0

#98 ja tyvärr är dom ju kvar i sup stadiet och påstår att vi förstör vårat liv och dom tycker vi ska leva livet först. men då är frågan vad är leva livet? för dom är det att supa gärnet och resa utomlands med mera. men resa utomlands kan du göra med barnen och sedan så ser jag att meningen med livet är att skaffa barn iaf för mig.

#99 jag var supernervös för min bästa tjejkompis att hon skulle försvinna för föst flyttade både hon och jag från kommunen vi bodde i så det blev 80mil emellan oss istället för två kvarter sen va hon en liten party pingla men gick oftast ut helt nyckter. så jag berättade för henne och hon tyckte det var super roligt sedan han det bara få 2 eller 3 månader så ringer hon mig och berättar att hon oxå ska ha barn=) super kul eftersom vi umgåtts konstant sedan vi var 7 år. sedan har ju killens bästa kompis en dotter på 5 år som han fick när han var 17år.

UnhandyPillow
0

#100 Åh va roligt! Skönt att de blev så. Min tjejkompis som jag har kvar häromkring mig kommer nog inte stanna kvar. Hon säger att hon aldrig ska bli mamma och att de e dumt att förstöra sitt liv med en "ungjävel" så… du förstår nog va jag menar. De kommer nog brytas upp rejält där. :(

[Dezederia]
0

#100 Jag sj vill som sagt inte ha barn. Men många av mina vänner har eller håller på att skaffa. Och vi har roligt för det. haha Kanske inte blir så mycket på krogen, men kul har vi :D

FerretCrow
0

#102 som tidigare inlägg säger kan man ju gå ut fasst man har barn

klarsferrets
0

Jag är nu 47 år och har 3 underbara vuxna barn första fick jag 81 och hon är nu mor till 2 under bara små töser(tvillingar)

Jag var då 20 år när jag fick henne jag stod ensam med henne från början men det hindrade inte mig något alls.

Bodde då i Linköping och jobbade på RTG och för mig var det naturligt att ta med henne över allt hon sov i vagnen (fick henne i juli) så det var varmt och jag var med på fester kunde ta ett glas vin till maten men sedan var det stopp.

Många gånger så gick jag hem och hon sov vidare i vagnen.

85 fick jag en kille som då var född för tidigt han var också handikappad han var döv på ena örat och väldigt lite hörsel på andra fick ny människor nya vänner som lärde mig ett nytt språk jätte kul och vilken chans jag fick träffa massor av nya människor på det sättet .

Vi var jämt med på de olika träffar och utflykter över helgerna och givet vis var ju barna med .

86 fick jag min dotter det har aldrig varit ett problem för mig med att få barn har dom inte kunnat följa med p.g.a sjukdom så har jag stannat hemma och fick jag inte ta med dom då sa jag helt enkelt upp vänskapen med dom.

För mig var det skälv klart att de skulle med över allt ja förutom till mitt jobb förstås. Men annars var dom med mig över allt.

Bara de hade sin kudde o snutte flit så var det helt ok för dom .

Efter ett par år fick jag reda på att Min son hade även Asbserger  vilket i sin tur ledde till att jag fick träffa nya mänskor o lära mig att leva med lappar över allt och en kontunitet på allt .

Ex sa jag till barna att på lördag ska vi åka och bada så var jag tvungen att åka fast det spö regna då min son var inställd på detta så man var tvungen att hålla sig till vad man sagt .

Jag måste säga att jag har blivit prioriterad av att få 2 handikappade barn vilket gör att man ser kanske Anderlund på barn än vad andra gör .

Jag har lärt mig ett annat svenskt språk som är i det tysta .

I dag är dom stora och vi umgås mycket och har enormt roligt med varandra.

[Dezederia]
0

#102 Jo självklart. Jag mena mera att vi har roligt fasten där är barn med i bilden. Om du förstår vad jag menar?

FerretCrow
0

#105 jo precis =)

[Dezederia]
0

#106 Min syster ska faktiskt få ett barn till om några dagar:) det ska bli spännande :D

FerretCrow
0

#107 nej vad roligt du får berätta vad det blir=)

[Dezederia]
0

Japp. Så klart :) Hon har redan en som på lite mer än ett år. Filip *Flip* haha Söt är han . men sen är han ju släkt med mig med :P

FerretCrow
0

#109 haha ja men eftersom du inte vill ha barn själv så kan du ju alltid låna din systers ibland=) för då är det ju bara lämna tillbaka

[Dezederia]
0

Precis. Kommer nog till att ha han rätt mycket nu när där kommer smått :P

FerretCrow
0

#111 hehe ja min mamma ska ju gifta sig nu med sin kille eller ja i maj nästa år blir det och min mamma har tre barn med mig och han har 2. och hans älsta fick sin första bebis nu i slutet av januari och jag får min i mitten av maj så dom blir mormor och morfar på varsitt håll och dom tycker det är så roligt för dom säger att dom kan ju låna och vara barnvakt och sedan lämna tillbaka. för dom tycker dom gjort sitt med barn redan=)

[Dezederia]
0

Hahaha. Ja varför inte  he he. :D

FerretCrow
0

#113 hehe japp för jag vill inte ha mer små syskon nu =P

[Dezederia]
0

Nä'… Inte jag iheller. Har förvisso bara en syster. men det räcker :P hahaha

FerretCrow
0

ja men jag vill lixom inte blir storasyster igen efter att jag sj fått barn=)

[Dezederia]
0

Nä haha. Skulle nog kännas lite konstigt skulle jag tro. Flört

FerretCrow
0

#117 hehe jo precis

AlbaStiffler
0

Hallåj… tillbaka efter 3 veckors "avbockande av viktiga saker i mitt liv"-grejande. Har gift mig och därmed bockat av en grej på min lista innnan jag skaffar barn. Nu var iofs inte själva giftemålet det vikiga, utan den punkten att manmed en person bestämmer sig att nu ska VI verkliegn satsa 100% på detta förhållande, och leva ihop i resten av våra liv. Innan jag kan skaffa barn hade jag detta mål som en del av min lista.

En annan punkt var att jag skulle ha en utbildning som ger en bra lön. Ett fast jobb som jag gillar och som jag VILL/kan komma tillbaka till efter jag vart mammaledig. En Karriär som jag kan ta ledigt ifrån, dvs jag har jobbat några år och är på en bra plats i min karriär.

Min sambo…ehum…Man och jag har dessutom bott ett år i vårt nybyggda hus (som vi låtit bygga) och vi vet numer om att vi klarar av ekonomin (då ett nytt dyrt hus kostar en del varje månad) och att vi ändå har buffertar över för överraskningar (även om bröllopet nu slukat denmesta av den bufferten, hehehe).

Så, hur planerande och "duktig" kan man vara? nu har jag faktiskt uppfyllt alla mina mål och kan med gott samvete skaffa barn. Och jag har gift mig så jag behöver inte oroa mig för att inte passa i bröllopsklänningen heller…hahaha. S´å nu är iaf jag redo att skaffa barn.
*glad* Och kanske kan jag övertyga maken om en till iller åxå… *ler finurligt*

[Dezederia]
0

Oj det va en massa som hänt! :D Glad för din skull. Lycka till med både iller och barn :P

FerretCrow
0

#119 oj vad roligt att du lyckades övertalningen om både iller och barn =)

Alley-Pang
0

Jag älskar bebisar men tänker inte skaffa barn. Jag har också framtidsfobi och vill inte att någon ska behöva födas till den här världen.

MimmieM
0

Det är förvånandsvärt många som inte vill ha barn må jag säga. Fortsätter det såhär så lär jag ju bli arbetslös ;)

Carpe Diem

Faxlin
0

Jag har gjort mitt när det gäller barn. Ingen mening med att befolka jorden ensam precis.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Telefonkontakt
0

#123 tro mig, det blir vi inte, ungarna för ju knapt plats på förskolorna :P

UnhandyPillow
0

Idag blev det att drastiskt ändra planerna på bebis. :( Synd men ändå kul för mitt jobb har erbjudit mig en utbildning till CNC-tekniker/operatör! Detta betyder ju att ja aldrig kommer att bli arbetslös och heller inte få slut på pengar. Just nu e jag bara så glad. Visst är det tråkigt att bebisen får vänta lite men för en trygg framtid är de okej. :D

Alley-Pang
0

Grattis =)

UnhandyPillow
0

#127 Tack! Om du menade till mig? Generad

Alley-Pang
0

Ja :P

Alley-Pang
0

Att få ett sånt jobberbjudande är ju verkligen suveränt både för dig och framtida familj! Bebisar kan ju vänta ett tag.

Marina
0

Jag vill ha barn innan jag blir 28 iaf tror jag. Fyller 23 år iår. Har hus och har pojkvän sedan 5 år tillbaka (vi är förlovade). Just nu är det bara fast inkomst som saknas och kanske att bygga ut huset lite eftersom att chinchillorna har ett rum o illrarna ett Skrattande

Jag tycker det är jättejättekul att gå ut (inte supa sig redlös men inte heller att bara ta en öl..hatar öl ;P) och dessutom jobbar jag på casino, vilket jag skulle va tvungen att sluta med om jag blev med barn..för tänk om nån spelare blir arg o hoppar på mig, har aldrig hänt (arga har de såklart blivit men aldrig rört mig) men jag skulle ändå inte våga jobba i en sån miljö om jag var med barn.

Har planer på att starta eget så om det går som jag vill så blir jag glad :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.