Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 849 ggr
sarae
0

Vad ska ingå i köpet?

Jag är lite nyfiken på vad ni som köper valp, vill ska ingå i köpet.

Allt från vaccinationer till leksaker eller en trip till bermuda…berätta vad ni vill ha förutom valpen ;)

Stotte
0

Jag skulle nog vilja att den va vaccinerad. Samt att man får med lite mat och en snutte filt eller dylikt som den sovigt i.

En trip till bermuda hade iofs inte heller vart fel :P

fridaas
0

Vaccinerad, chipmärkt, någon filt ifrån mamma och syskon om det finns sådanna, att man ska kunna ringa och fråga om råd om det skulle behövas, kanske kort från uppväxten.. eller kanske någon favoritleksak :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[HannahoHenrik]
0

Livslångkontakt med uppfödaren att man alltid kan vända sig till den no matter what gällande valpen, kontrakt helst gjort tillsammans med jurist, vaccinerad, bilder från de första veckorna, nån snuttefilt som valpen har haft, stamtavla, de sakerna skulle jag vilja få med, kommer inte på nåt mer nu säkert missat nåt viktigt….

Gilla
0

Vaccinerad är ju bra…men inte nödvändigt.
Det kan man göra själv.
Chippad -ja
Snuttefilt -ja
Bilder - alltid mysigt att ha.
Lite mat så man kan blanda i det man själv har (om man ha iller sedan tidigare o inte har samma som uppfödaren)
Kontakt med uppfödaren för uppdateringar om hur det går samt om man själv har frågor.

Vad har jag glömt?
Stamtavla om det finns…

Den där trippen till Bermuda…kan man inte få välja resmål eller blir det en syskonträff där? ;o)

sarae
0

#4 hahaha kan väl tänka mig att vara lite flexibel;) en tur till borås djurpark funkar oxå :P

Theres
0

En frisk valp :P

golf.ifokus.se

Sara
0

Chippad, vaccinerad valp med intyg på detta samt snuttefilt. Sen så är en stamtavla kul men inget måste.

Sara

zickan
0

mat tycker jag borde följa med så man kan skifta upp med det man själv har
Vacc borde ingå, chipp är enklast att man gör själv så man slipper pappers arbete och byta ägare men sweet om det med ingick. Stamtavlan som finn givetvis och gärna info om sjukdomshistorik eller annat som är bra att veta ect. suport livet ut om man behöver ställa frågor. nån form av filt som luktar hem.

lite överkusr på saker kan ju vara sele, transportbur, godis, leksak ect

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sarae
0

#8 när en valp chippas, och man reggar den så reggas den direkt på köparen, så inget ägar byte behövs. tyvärr har vi ju inget för iller som t.ex skk ännu.

själv vill jag ha med; vaccin, chip, besiktningsprotokoll, försäkring ( så man slipper karensen), stamtavla, sjukdomshistorik, valpbilder och annat som minne från valp tiden hos uppfödaren, livslång support, övergångsfoder, gärna filt, leksaker, sele eller nått annat kul, information, gärna tips om bra illerveterinärer m.m

ferretgirl
0

Jag har detta som ingår i priset till mina valpköpare.

1: Stamtavla naturligtvis
2: Vaccination -"-
3: Chipning-"-
4: Veterinärsbesiktning är ett måste tycker jag.
5: Mat tycker jag ska ingå, speciellt om man vill byta mat då är det bra att ha 2 kg att börja gå över med.
6: Leksaker av något slag, själv brukar jag lämna med ev favorit leksak som valpen har, + möss och några plingbollar eller liknande.
7: Snuttefilt i fleece får valpen alltid med, en trygghet när den ska ut i stora vida världen till nya dofter.
8: Har jag numera en DVD-film (hade en VHS-film tidigare) där jag följer valparna från det att de är ca 3-5 dagar gammla, och fram tills dess att den sista valpen åker hem eller om filmen tar slut vilket av det nu blir som kommer först.
9: Köpekontrakt för den köpare som vill ha detta, har samma både muntligt och på papper så inget händer utan att köparen får reda på vad som gäller. Sen är det upp till köparen om han/hon vill ha det på papper med namnunderskrift.

Marina
0

Hmm..stamtavla, vaccinerad o chippad, snuttefilt och lite mat. Och så förståss gärna möjlighet att få kontakta uppfödaren när som, men det tycker jag inte direkt är nåt som ingår i köpet :P

Satmaran
0

När jag har köpt mina illrar, så har jag bara köpt just en illervalp.

Ellen, min första killer-iller köpte jag på en marknad. Nästa iller, min älskade Mozart , köpte jag efter mycket bråk, ifrån en djuraffär, här i stan.   

Jag har aldrig fått mer än just illern med i priset., Mozart var dessutom en dyr-iller på den tiden, pastell som han var. Vill minnas att jag då  1994 betalade 900kr för min älskling och han var inte mycket större än vad Herkules är nu, så det är tveksamt om han verkligen var 8 veckor när jag hämtade honom. Mozart sov på mitt bröst de första dagarna o tom. veckorna.

klarsferrets
0

Klarsferrets har detta

• 1) Valpen förstås
  • 2) Pass med allt innehåll
  • 3) Den är vaccinerad
  • 4) Den är chippad
  • 5) Kontrakt
  • 6) Vetrinärsintyget
  • 7) Den är försäkrad före den åker
  • 8) Man har alltid till gång till oss vi mailar så fort vi åker i väg en längre sträcka till alla våra valp köpare. Detta är livs långt .
  • 9) Dom får lite torr foder med sig
  • 10) En leksak
  • 11) En snutte
  • 12) En pärm med alla papper. Där det står om valpen och dennes föregående års kulls syskon, bilder en info om hur man ska göra om en olycka är framme. Info om vart man kan köpa iller saker. Info om hur du kan fixa skälv till din iller.

Vad man bör ha emma i fall en olycka är framme.

De som köpare måste ta med näst sista gången eller sista gången är

Transport buren och om dom vill ha något speciellt ex trasa eller hängmatta men det ska hellst finnas en toa låda i tansportburen vatten flaska o deras mat skål som ska va till transportburen,

Är det sista gången dom kommer  så vill vi att de ska stanna minst 4 timmar så alla illara hinner gå igenom den transport buren .

Så dom hinner att leka i den och med den .

Det bästa 'är om man kan ta med transportburen näst sista gången så den kan stå på golvet så alla kan gå ut o in den på så vis så känner valpen i gen sin transport bur och det är inte hemskt att gå in i den häller då alla syskon mor o far mostrar har varit där inne och andra kompisar,

skrollan
0

#13 ingen stamatvla? Eller är det pärmen med papper? :)

elinn
0

Jag utgår från vad jag fick med min senast köpta valp. Han var veterinärskollad, chipad och försäkrad. Hade även kunnat fått honom vaccinerad men eftersom jag valde att hämta honom lite tidigare så gjorde jag det själv. Jag vill även att uppfödaren ska vara intresserad av hur det går för valpen under uppväxten samt resten av livet. Att jag kan vända mig till uppfödaren när det är något jag undrar tycker jag är fantastiskt bra.

Jag saknar inte något hos den uppfödare jag valde.

Robinsnel
0

Stamtavla/staminfo och gärna försäkrad och klar. Räcker så… Sen så ska ju valpen givetvis ha ätit barf hos uppfödaren så man kan ge enbart det när den kommer hem.. Flört

klarsferrets
0

Förlåt glömde att skriva ut stam tvalan gevetvis så kommer den med oxå eller rättar sagt den brukar de få med posten så fort jag fått den .

sorry att jag glömde av den

HannaM
0

sjukdomshistorik, stamtavla… chip och försäkring så man slipper karenstid… vaccinerad och naturligtvis en uppfödare som ställer upp sen är allt annat bara en kul bonus!