Illersäkring i bilder
Illersäkring, ett inslag i vardagen som testar vår kreativitet till det yttersta i vissa fall.
Den senaste "trenden" här hemma är att från blombrädan hoppa upp på spisbänken där man når en massa skoj saker.
Lösning; Går ju inte att flytta varesig fönstret eller spisen, så det blev att barrikera med frukostflingor, då hon tog sig dit även efter en mindre (misslyckad) barrikad bestående av teburk och spargris..
Hur ser ert hem ut i fråga om illersäkrade platser, såväl sporadiska lösningar, som fasta.
Paulina

Jag har dock ingen bild, men för att undvika kiss och bajs under sängen så tog vi helt enkelt bort benen på sängarna
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Under badkaret har jag en list, och på balkongen har jag tagit och lagt ett långt rör för att täcka springan mellan räcket..
"Chaos is a friend of mine."

Deras nyaste hyss här hemma är att kravla sig under plastmattan som är 6 Kvm… jättejobbigt att behöva rätta till den hela tiden… och den är ju TUNG… tror jag måste pika fast den i golvet eller något
Annars har jag inget annat som behöver illersäkras, då de bor i ett eget hus.
golf.ifokus.se
#3 spika på du, hellst med tältpinnar du vet ;) men isf måste du nog ha längs kanretna med o inte bara i hörnen..
Paulina

för att skydda avloppet och halkmattan i duschen stänger vi duschdörrarna.
håller på att förstärka altanstaketet med kompostgaller.

För att undvika jord och blommor överallt har vi slängt ut allt sånt, det är illersäkert det=)

haha här har jag säkrat ett par lådor i baren med tejp. inte snyggt men men öppnar aldrig lådorna heller och sen syns dom knappt bakom baren
#11 om de inte går att flytta soffan lite så vet jag inte..
Paulina
Nej, det har vi testat, men då kommer soffan närmare fänstret som hon då hoppar upp och välter ner alla blommor ;)
#13 Haha, vilken klassiker, hellre räkningarna än blöt blomjord säger jag ;) Sortera undan allt på bordet så det bara tas fram när de "används" då gör de kanske inte nå att hon är där?
Paulina

stoppa räkningarna i pärmar och mappar??
jodå, i pärmar kommer dem när dem är betalde. förösker lägga dem på ett bra sätt i alla fall. Men man är ändå lika dum och lägger papper där hela tiden =/

ett tipps är att lägga alla obetalda räkningar i ett skåp i köket
#10 hur har ni fäst brädorna vid kanterna?

#högt upp skulle jag säga, men det är för att våra små muppar tar sig igenom allt som har en dörr!;D

#3 Tips för mattan, fäst den runt om med en stark dubbelhäftande matt-tejp, kanske det räcker,
#11 ett tips för räkningarna är att skruva fast en kraftig metallklämma på väggen till vänster om din bildskärm. Sen är det bara att hänga alla lösa papper fastklämda där.
#20 ah :) vi hade tänkt det, men då måste det borras, så vi håller på att diskutera detta med en massa fula hål . men tack i alla fall:)