katastrofkullen - 3 veckor
Igår blev katastrof kullen 3 veckor gamla. Alla mår bra och håller full låda här hemma. I förrgår fik de smaka riktig mat för första gången, vilke var mer populärt hos vissa än andra. De bajsar även själva numera, så nu börjar det verkligen kännas som riktiga illrar!
Idag fick jag även min första "puss", Havoc slikade mig grundligt på munnen, antagligen luktar jag mat.
3 av valparna är döpta oh heter numera
Starshine Ferret Little Miss Oops a' Daisy (angora tjejen)
Starshine Ferrets Little MissTake (Andra tjejen)
Starshine Ferrets Havoc of Chaos (stora silver killen)

Vilka är på att göra inbrott hos sara?
"Chaos is a friend of mine."

Jag :P
golf.ifokus.se
#5 ASG! ni är sååå välkona så. Ludde väntar i dörren! han vill ha ett nytt hem!

Guud så söta dom är:)

En fantastisk kull må jag säga!!! Ooootroligt vackra!!!! De riktigt mörka har vunnit mitt hjärta.
#9 tack! Hoppas bara an kan lyckas få fram lika fina när kullen väl är planerad ;)

Pax för Chaos :o)
Herregud vad söta de är

En fråga, när öppnar de ögonen?

Jag vill ha Oops a' Daisy :P
golf.ifokus.se
#11 haha ja, chaos är faktiskt en häftig kille, han kommer bli riktigt stor..misstänker dock att han antingen blir en ludde pest, eller en riktigt trög iller :P
#12 mellan 4-5 veckor
#13 då får du pallra dig hit :P

Hur många är det som inte är paxade?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#16 inga tingas bort förräns de är 5 veckor, så än så länge är alla "kvar"

Gud varje gång jag kollar i den har tråden blir dom bara sötare och jag känner att jag inte kan hålla mig längre vill bara komma och ta dom

# 14 Här har jag redan en trögis ;o)
Dookie har minsann inte alla indianer i kanoten *s*
Älskar stoora illrar :o))
Gärna en gosig en.
De här hemma tror inte på gos…

grattis på treveckors dagen alla päls bebisar=)
#19 hahaha jamen då passar det ju bra med en som inte har alla hästar i hagen ;) Gosiga blir det nog, om jag så ska sova i hagen tills de flyttar! Med tanke på vem som e fadern tror jag att det lär blir riktiga pestråttor. då kan de vara bra om de ändå kan få ägarna att vilja ha kvar dom av anledningen att de i alla fall är gosiga mellan pestigheten.

Gillar pestråttor ;o)
Marwin formligen ääälskar att vara en pina när han märker att man är upptagen.
O han märker direkt när man inte har tid eller går ut i köket o hoppar upp på husses dator så den plingar fint.
Häromdagen startade han counterstrike…men lyckades inte riktigt logga in ;o)
Annars söker han bara efter dfnhrjewbrb på datorn.
O ställer man upp frukt HÖGT upp i bokhyllan.
Ja då kan du ge dig tusan på att han hittar på hur han ska ta sig dit…
hehehe lite ludde i honom kasnke? trevligt! då är du vältränad!
*harkel* Sarae? Vadå inte tingad? 

Grattis valparna! blir bara sötare och sötare juh!*dreggel*
#24 hehe men du kan ju inte bestämma dig :P

Pax för alla :)

Riktiga snuttisar =)
jag r så glad att jag "inte kan" ta en iller då jag får egen bebis till sommaren. men usch vad jag hade velat annars…
fast vi ska inte ha några fler illrar efter dom här 2 ändå..
Dumma Sara.. dumma, dumma Sara.. dumma, dumma, dumma Sara..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

SÖTSÖTSÖT!! Vill ha :D

Jätttttttttesöta (:

Var i gbg igår och som tur är vet ja ju inte vart du bor sara. För annars hade du nog inte haft en enda valp kvar:D
#30 payback time för alla valpisbilder du bombade mig med :P
#33 oj vilken tur för mig då hehehe ;)
kan medela att Havoc e puss galen. så fort man atr upp honom och håller honom vid munnen så bara pussas han, heeeela tiden. Jag har blivit diskad av en 3 veckors valp, hur normalt e det? sen gav han mig även det första bettet hehehe, något av det ynkligaste jag varit med om ;)
Konstigt att det finns människor som tycker det är Ok att det avlas på två syskon (även fast det nu råkar vara en sk katastrofkull) .. som dessutom kommer från J.K utan papper på sig. Bara det är ju oacceptabelt hos de flesta!

#35 Spelar väl ingen roll om föräldrarna kommer ifrån J.K eller inte. En annan sak att de är halvsyskon. Även om de kommer från jk så har de papper till viss mån. Har sett stamtavlor från illrar som inte har mer än kanske tillbaka till morfar och sen är det tvärstop och det inge fel med föräldrarna till denna kull, förutom då att det är halvsyskon som är föräldrar.
#35 så kallad katastrof kull? ifrågasätter du om det var en olycka eller ej kan du väl säga det?
stamtavla finns det faktiskt på båda dessa illrar. Även om man har fått ta reda på den själv.
Och nej, jag hör till dem som INTE tycker att det är okej att man avlar på syskon, eller ens illrar som är mindre besläktade än så. Hade jag kunnat få det ogjort, utan att behöva kompromissa med min illers hälsa så hade jag gjort det. Sådant här anser jag vara fel, och det ingår inte i mitt framtida planerade avelsarbete att avla såhär.
#36 Nej absolut inte! Han har väldigt fina illrar! Men här inne har många väldigt mkt emot just hans avel.
#37 Men som uppfödare tar man väl sitt ansvar och tar bort valparna om det råkar bli en sån här kull då båda föräldrar är så nära släkt?!

#38 det är ju skillnad att ha något emot hans avel och själva djuren, jag kan säga att djuren är det inge fel på som jag känner till (delvis min egen Sigge)
jag har själv illrar från honom.
#39 där resonerar vi nog olika. För det första är det inte bara så enkelt att ta bort alla valparna. om inte valparna dör "av naturliga" skäl kan det gå så illa att honan får en "psykos" eller vad man nu skall kalla det, eftersom hennes valpar försvinner. det är inga gnagare vi har att göra med, där man lätt kan kulla bort ungar. Tro inte att jag inte redan haft det som ett möjligt alternativ, men snabbt ratat det, efter att ha hört exempel på vad som kan hända. Dessa valpar är troligtvis inte sämre hälsomässigt än de flesta illervalpar som är i omlopp nu förtiden, de flesta illrar har inavel nånstans i släkten, och så katastrofalt är det inte förutsatt att föräldra djuren är "bra". och med det vill jag inte på nått vis uppmana till inavel eller insinuera att jag stödjer det eller vad folk nu vill tolka det till. Jag bara konstaterar hur det ligger till

#39.Trodde det var färdigtjafsat om valparnas vara eller icke vara. Nu finns de ju, söta som tusan och de verkar friska och duktiga. Det var ju inte planerat, så vad gör det för nytta att ifrågasätta i efterhand.
Släpp det nu, Sarae har förklarat och ursäktat sig tillräckligt tycker jag.
#35 linjeavel eller inavel är inte alltid något negativt.
Denna gången är det dock inget positivt då det inte är en planerad kull. Men tycker inte att det vore rättvist mot valparna att ta bort dom då dessa kan få precis lika bra liv som vilka valpar som helst. Vore de handikappade som påverkade deras liv vore det det enda humana alternativet, men dessa valpar verkar fullt friska.
att avla på J.K´s illrar är ju också något värt att diskutera- men kanske inte i denna tråden då kullen trots allt var ett misstag..
Starta gärna en ny tråd om du vill ha dikussion runt ämnet!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, detta kan ju diskuteras i timtal, men då valparna inte ska gå vidare i avel (vilket hon på alla sätt försöker försäkra sig om) så gör de ju ingen skada i livet, om de nu skulle bära på ngt.
Grattis valparna =) Eller ska man säga Grattis Sarae till högre pip, diskning av ansikte och mat-geggiga bebbar? ;)
Paulina
Jag tycket dom är underbara. Hade gärna velat ha en. Men ska nog läsa på lita extra först. Någon som vet en bra iller bok med massa bra fakta??? 

Usch vad jag är sugen på att prova om jag inte reagerar lika stark på en angora *springer och snor*
#46 böcker på svenska som handlar om iller hittar du inte någon som är bra. faktum är att det finns bara en, och den är riktigt dålig i många avseenden. de bästa böckerna är på engelska, elelr på internet, samt här inne. kika under artikel fliken så hittar du en del.
#47 hahaha du får väl komma och provsniffa ;)

#48 jag har inte råd. Långt ju.. Jag kan dock komma och sno lillkillen när han är "mogen" ;)
#49 hahaha äh vadå, gbg e väl inte långt :P

#50 Jo, i pengaväg.. Du har inte lust att skicka dem på posten så jag kan sniffa? *jag är trött*
#51 javisst! men jag måste nog köpa större kuvert! annars växer de nog fast på resan :P

#52 tror inte att du får tillbaka dem bar ;)

de är bara såå underbart söta! vill ha en egen igen