Välkommen Meja
I tisdags blev sarae kontaktad angående en akut omplacering. Det bestämdes att killen skulle komma hit med den lilla illertjejen redan samma kväll så skulle hon ut i akuthem eller omplaceras. Han dök upp med en liten brunstig sötnos som släpptes ned på golvet där mina killar var. Förväntade mig bråk och skrik. Elliott har ju aldrig varit överdrivet förtjust i andra illrar, eller snarare livrädd för dom. Men det gick precis hur bra som helst. Kärlek vid första ögonkastet från samtliga inblandade. Inte ens Elliott skrek och bråkade. Så vad hade jag för val=) Tösen är redan en självklar del av flocken och kommer få följa med mig hem. En liten Meja är det.
Jag har redan sedan tidigare bestämt att nästa iller ska vara en hona och att hon inte ska kastreras utan Saraes vasektomerade ludde ska användas för att ta henne ur brunst. Dom släpptes ihop idag men hon var inte redo så det blir nya försök lite senare och på måndag blir det chippning och vaccinering.
Dock var hon full med skabb. Det formligen kryllade i öronen. Så ni som nyligen köpt illrar från Sjöbo kolla öronen på dom för säkerhets skull.

Ojj vilken sötis, Grattis!=D
Läste inte hela texten då jag ska lägga mig nu, tittade bara på bilderna

Åh! Gud, va söt hon är. Som en liten nalle! Grattis!
#0 Vilken sötnos! Roligt att Elliot gillade henne, hoppas det håller i sig, när han kommer hem till sitt eget revir. Lycka till med killarna och tjejen :-)
Ammi

Tjejen och jag tackar för komplimanger och grattis. Glömde säga att hon är en ganska rejäl tjej. Hon vägdes igår, 945 gram visade vågen.
åhh vad kul, grattis ! :) Och så ska du också ta en valp av sarae i sommar va?
Å vad kul härligt med kärlek vid första ögonkastet :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Grattis!
Sara

Grattis ! Hon är jättesöt :)
Grattis!! :)

vad kul att ditt gäng tog emot henne så på en gång härligt
Grattis

Vad betecknar skabb i öronen? Jag har nämligen en liten tös från Sjöbo som jag haft i 3 veckor.
Dem här toppsen är inte skabbtops!!
Alla är från samma iller, och skabb kollades sammadag hos veterinär.
Så bara för att dem har skitiga öron så kan det vara andra problem såsom svamp.

Jahapp då har min tös det också kan jag säga. Hur behandlar man detta? Måste jag ta henne till vetrinären eller räcker det med att jag köper nått medel.
#16 Blir veterinären, och be om Stronghold :) Begär att du ska få minst 2 doser per iller. Har du fler illrar så ska alla behandlas :) Det gäller att tvätta deras sovsaker och leksaker emellanåt!
Att hämta ut en ask med stronghold kostar ca 155kr och då är det 3 doser i den. Enjoy!
(om du är smart, så säg till veterinären att du har fler illrar hemma, då får du fler uttag och kan spara tills nästa gång dem får skabb) 
Det senaste enl Blå stjärnan i Gbg är att ge en dos 3 gånger med 2 veckors mellanrum.
Sara

Jättegrattis igen. Träffade ju tjejen i egen hög (eller låg, ha, ha) person i förrgår och hon var verkligen helt ljuvlig. Så himla glad att hon får flytta med dig och killarna hem.

#17 tack för tipset.
Har beställt tid tills på måndag hos vetr nu iaf så man får bort det.
# No worries! :)
Grattis till den söta tösen. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Meja hälsar att hon har det bra och trivs med pojkarna!

Grattis, grattis :D
Grattis till lilla (eller ska jag säga stora) tösen. Ser ju ut som ett riktigt gostroll. Förstår att det blev en "keeper" ;)
Paulina
Grattis Hanna!

grattis till denna söta tjej=)

Vad roligt för dig. Hoppas att Elliot blir säkrare med andra illrar nu!

Har vart hos veten idag med Ellie som kommer från sjöbo. Och mina misstankar stämde. Stakarn hade skabb. Så nu blir det till att behandla =)