Jordgubbar - Jobba !
Har fått tillfälligt jobb :) Ska plocka jordgubbar på en gård som säljer grönsaker och jordgubbar här på Gotland. Tidigare mornar, men slutar tidigt på dagen också… fast internet finns inte där jag ska bo :(
Har jag tur kan jag komma åt internet på biblioteket, beroende på deras öppettider… så vi får väl se…
Visserligen inget fast jobb.. men det är ett jobb!!
Kramar Carola

Va roligt… Jag funderade på att göra det en gång, det låter som ett bra jobb tycker jag. Om man blir hungrig så kan man ju smaka en också 

Vad skojigt. Kommer självklart att sakna dig här. Men ett jobb är ett jobb. ;-)
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 Mja… visst kan man äta några, men det är ackordslön… så man vill ju väga in gubbarna innan man äter någon :) Man får betalt per liter…
#2 Ja, det är ju lite så man får resonera. Nu har jag ju turen att ha en bekant som bor i närheten av gården där jag ska jobba, som jag får bo hos :)
/Carola

tänkte inte på det… 

Skulle inte din mamma åka på fredagen sedan? Eller är jag ute och snurrar nu? ;-)
Audiatur et altera pars

#4 sådant tänker man inte på så där på en gång… inte innan man står där och ska jobba :)
#5 Mamma åker fredagen den 21:a på kvällen, som planerat. Jag jobbar på förmiddagen och kommer hem under dagen… sedan är jag ledig lördag och söndag. För att återvända till jordgubbarna på måndag :)

#6: Oki, blev lite orolig där. hihi
Synd bara att jag aldrig får träffa dig också. ,-)
Audiatur et altera pars

#7 Hade gärna träffat dig igen också.. det känns som att det var så länge sedan… Men vi får ta det någon annan gång istället :)
Som ni kanske har märkt så har jag inte haft tillgång till internet under de här 7 och en halv dagarna som jag har varit borta, men idag och imorgon är jag här. Ska visserligen jobba imorgon också, men jag kommer hem igen på eftermiddagen… det kommer att bli en fruktansvärt lång dag dock…
Kliver upp kl 04.00, äta frukost (hur nu det ska gå till vid den tiden på morgonen) och göra djuren. Sedan blir jag hämtad ute vid stora vägen kl 05.30 (mamma har tagit bilen till fastlandet…. så arbetsgivaren hämtar mig istället). Jobba till ungefär 12.30, sedan får jag skjuts hem… och kommer förmodligen att slänga omkull mig på sängen en stund.
Men, men. Lite kommer ni att få se mig här inne. Med tanke på att det är jag som ska sköta ruljansen här hemma idag och imorgon. På söndag åker jag tillbaka dit där jag har bott under den här tiden, för att sedan jobba en vecka till. Kanske mer, det beror lite på hur jordgubbarna ser ut och om säsongen håller i sig :)
/Carola
Ha det bra. Hoppas du får sova lite efter jobbet idag Hälsa till Bo. Kram Ammi