Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 147 ggr
Missy
0

Oj va vi hade kul igår

Vi var på stranden på kvällen efter att först ha varit och ätit pizza. Chibbi testade sin åkväska för första gången och hon var verkligen jätteduktig. På stranden grävde hon en massa gångar men undvek vattnet. Under hela promenaden till och från stranden sov hon snällt i väskan. Hon har fört så mycket glädje till oss den lilla.

Jag har låtit henne och Missy träffas på golvet nu och det gick ganska bra, missy väljer i och för sig att gå undan men det löser sig väl. Hade ju varit värre om dom hade bråkat.

elinn
0

Så hon har fått ett namn nu, Chibbi, Urgulligt =) 

Vad roligt att hon tillfört er så mycket glädje =) Det gör verkligen mina för mig med och vad härligt att det verkar gå bra för henne tillsammans med hunden. Tror både hon och Missy är lite reserverade såhär i början men kommer säkert bli vänner när dom upptäcker att den andra inte är farlig.

Missy
0

Japp, nu heter hon Chibbi..Förhoppningsvis för hela livet:) Ja det ska nog gå bra med Missy å Chibby så småningom, bara jag som är så mesig och tar det lilla lugna. Missy är mitt allt och jag är rädd att hon ska bli biten i nosen. Fast det lär hon i och för sig inte dö av. Bara lite rädd att hon inte ska säga ifrån ifall Chibby blir för påträngande. Ja vi har inte haft henne så många dagar men vi har nog inte haft så här kul på hur länge som helst, så glädjen är stor, Vi satt på stranden igår flera timmar och bara tittade på alla hennes roliga upptåg. Nästan rörande att se en vuxen man vara så ivrigt glad över en liten iller, Bengt är helt såld på henne.

Faxlin
0

Jätteroligt att läsa om eran kväll. Och visst, håller med dig. Ytterst få saker kan roa en som en iller kan. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars