Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 168 ggr
Theres
0

Inatt drömde jag...

…att jag hade åkt till Landskrona för att gå på illerutställning, sen hade jag glömt mina vaccinationsintyg! Förvånad

Jag kom tidigt, och den enda som var där var Sarae, så jag gick in till henne med Melwin och Epona. Sen gick jag ut igen till bilen, för Denver var kvar där… och då kom ALLA på en gång och gick in med sina illrar, och då var det någon som frågade om vaccintaionsintyg, och jag hade ju glömt dem hemma! I drömmen var det bara 2 timmars bilresa, men på riktigt är det ju 3.

Iallafall så frågade jag en "dörrvakt" om det gick bra att hon ringde min veterinär och frågade själv när mina 3 blev vaccinerade, men inte då. Så jag ringde mormor och sa att hon skulle komma med mina vaccinationsintyg och skynda sig, vilket hon skulle göra…

Jag frågade dendär människan vid insläppet om hon verkligen inte kunde ringa och fråga, men allt jag fick till svar var "hej då".

Så jag gick och satte mig utanför bilen och väntade på mormor. Det var lite fler människor utanför, och en till hade med sig 2 illrar, så vi satt där ute tillsammans.

Sen kom det någon annan som stod i dörren och frågade varför jag satt där (den där tjuriga tanten hade försvunnit) och då sa jag att jag väntade på mina vaccinationsintyg som kommer om 2 timmar. Men då sa hon att jag skulle komma in iallafall Skrattande

Så jag ställde mig där med 3 illrar i en liten transportbur och hon kollade Melwin om skabb, han var ren, sedan tog jag upp Epona… då vakande jag av att Bella hade satt på tekokaren… Jag fick ju inte ens veta om Melwin vann Ledsen

golf.ifokus.se

sarae
0

hahah jag var med, jag lovar; melwin vann!

Theres
0

Skrattande

golf.ifokus.se

LiindaLarsson
0

Sara jag drömde att jag tog hand om din iller mamma och sen hadde du frankzappa till din iller och han luktade pink och jag tröck in han i en liten bur som du get mig och den rymdes han knapt i och iller honan bet i Emils finger så den gick av :/ mm

Mstar
0

Jag drömde att vi var illervakt. Åt en iller som i stort sätt pratade - på samma sätt som ettåringar (har utbildning på ett dagis- banren sätter sig på hjärnan) Det var en stor illerkille som försökte komma upp i soffan, men bet mig bara för att han inte kunde komma upp själv. och man fick inte hjälpa..    Oj, hjälp. jag beskriver ett av barnen i illerkropp just nu!