Vad har hänt på er födelsedag?
Alla fyler vi år. Oftast så vet vi något speciellt som hänt i världen under vår födelsedag eller så vet vi någon kändis som delar födelsedags datum med en- Även om det kan skilja massor av år ändå. ;-)
Jag tänkte höra vad ni vet om era födelsedagar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hmm, kanske ska börja och berätta om mitt födelsedatum.
Jag är född den 12 maj. Och vad jag vet är inte mycket. men lite i alla fall. ;-)
Namnsdagar:
Charlotta
Lotta
1971: Trädklättrande aktivister hindrar trädfällning i Kungsträdgården.
1967: Statens naturvårdsverk, med ansvar för natur-, vatten- och luftvård, bildas.
1997: Deep Blue vinner det avslutande schackpartiet mot Garri Kasparov.
Expeditionskår i ökenkriget i Nordafrika under andra världskriget upphör 1943.
Troligen är detta Gustav Vasas födelsedag.
Solen går upp klockan 5.04 i Lund och 2.49 i Kiruna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Här kommer på engelska som jag hittade i Wikipedia (har tagit bort massor med originalet finns på http://en.wikipedia.org/wiki/June_25):
June 25 is the 176th day of the year (177th in leap years) in the Gregorian Calendar, with 189 days remaining.
- 1981 - Microsoft Inc. is restructured to become an incorporated business in its home state of Washington.
- 1982 - Greece abolishes headshaving of the recruits in the military.
- 1991 - Croatia and Slovenia declare their independence from Yugoslavia.
- 1993 - Kim Campbell is chosen as leader of the Progressive Conservative Party of Canada and becomes the first female Prime Minister of Canada.
- 1996 - The Khobar Towers bombing leaves 19 U.S. servicemen dead in Saudi Arabia.
- 1997 - An unmanned Progress spacecraft collided with the Russian Space station, Mir.
- 1998 - In Clinton v. City of New York, the United States Supreme Court decides that the Line Item Veto Act of 1996 is unconstitutional.
Births
- 1981 - Simon Ammann, Swiss ski jumper
- 1982 - Mikhail Youzhny, Russian tennis player
- 1982 - Rain, Korean R&B & pop singer (Rain, Jeong Ji-Hoon)
- 1983 - Nargis Farahmand, Afghan poet
- 1984 - Amrita Hunjan, British R&B Singer
- 1986 - Aya Matsuura, Japanese singer
Holidays and Observances
- Statehood Day in Slovenia and Croatia
- Antichristmas celebrated by some Satanists (see also Midsummer)
- National Catfish Day
- Mozambique – Independence Day
- American Radio Relay League - Field Day 2006

Jag fyller år den 14 februari - Alla hjärtans dag! :D Det gör min pappa också :) Sen vet jag inte så mycket mer om datumet :P
Hehe vet typ inget om mitt födelse datum :P, men det jag vet är att:
Tommy Nilssons(han som sjunger, "Öppna din dörr") son, föddes på samma sjukhus, och samma dag som mig :P hehe =P och min kusin är kompis med han idag =P, världen är allt bra liten.. :P

jag är född 11 juni,
År 1042 - Konstantin IX Monomachos blir bysantinsk kejsare.
År 1770 - james Cook upptäcker Stora barriärrevet
År 1985 - Den sovjetiska rymdsonden Vega 1 passerar Venus.
År 1994 - Sju ungdomar skjuts ihjäl i Falun av den 24-årige militären Mattias Flink. Om jag inte minns fel så var det några röda kors tjejer eller Lotta-tjejer.

jag fyllde år 11 juli.. vet inte så mkt om just den dagen, men i år var det uruselt väder iaf…
..fast nu tycker jag att det lixom räcker, varför kan man inte få sluta fylla år, när man är nöjd?
…nu har jag passerat halv 50!
(26år)

Jeg fylte 28 den 10. juni. Husker ikke helt ting som har skjedd på den dagen, men fotball VM pleier å starte rundt den datoen.

Min födelsedag är den 3 Juli.
Hmm vad har hänt då? Det var ju en riktigt bra fråga.
Aurora har födelsedag då.
Hur fick du reda på vad som har hänt när du fyller år åsa?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
jag fyller år den 31 oktober…alltså på HALLOWEEN…så det brukar vara en rätt skrämande tillställning ;)

Madde, detta har hänt den 3 juli. (enligt wikipeda)
- 1720 - Freden i Frederiksborg undertecknades på det danska slottet Frederiksborg.
- 1790 - Viborgska gatloppet, den svenska flottans utbrytning ur Viborgska viken under rysk-svenska kriget 1788-90.
- 1844 - Sista paret av garfåglar slaktas, och gör arten utrotad.
- 1866 - I slaget vid Königgrätz avgörs det tyska enhetskriget, sedan preussiska styrkor besegrat österrikarna.
- 1890 - Idaho blir den 43:e delstaten att ingå i den amerikanska unionen.
- 1988 - Åmselemorden begås av Juha Valjakkala.
Tack så jättemycket Nettan. =)
#11: Hur lyckades du hitta det?

jag gick in på google och sökte på "3 juli". Den första träffen som kommer upp är ifrån Wikipeda. Där står allt. Även om kända människor som fyller den dagen.
Ok. Jag testade och Googla men det blev inte som jag ville. =) *s*

Hmmm… Inte mycket roligt som hänt på min födelsedag 28 mars, mest negativa saker =(
- Franco erövrar Madrid och segrar i spanska inbördeskriget 1939 (inte bra enligt mig)
- Usa:s president Eisenhower avlider 1969
- En kärnkraftsolycka i kärnkraftsverket Three mile island utanför Harrisburg i Pennsylvania, Usa 1979
Sen var det bara 1 person av 31 jag kände igen som har födelsedag samma dag som jag och det var fotbollsspelaren Peter Ijeh som bland annat spelat i Malmö FF.
Så det var min födelsedag, inte så händelserik men det är ju trots allt MIN fördelsedag =)
Du de ska jag forsta vidare i :D
Men de bästa som hänt på min födelsedag va att vattnet gick och de va dax att föda tvillingar. hehe. dom kom dagen efter på morgonen.