OT En prisvänlig bok som jag rekomenderar
detta är en pris vänlig bok kostar ca 49 kr i bokhandel.
den heter Tisadgarna med morrie,
författaren heter Mitch Albom
Boken är en mycket bra bok mycket tårrar och mycket skratt.
Har hjälpt oss i min familj att aceptera och lättare att leva med den sjukdom som jag har som inte går att bota ännu.
Handligen är av skriven från bak sidan av boken.
Morrie Schwartz var Mitch Alboms favoritpofessor,hans mentor och vän. På examensdagen lovar Mitch att hålla kontakten men det dröjde tjugo år inann han hör av sig. Av en händelse får han se sin gamle sociologiprofessor på teve:
Morrie har darbbats av en nervsjukdom som långsamt förlamar hans kropp men inte hans sinnes briljans och inte hans lust att leva ända till slutet.
Mitch beslutar sig för att besöka Morrie varje tisdag-precis som under studierna. De samtalar om kärlek, äktenskap. känslor. förlåtelse, saknad och död.
Deras pånyttfödda vänskap blir till en sista föreläsning fylld av visdom och erfarenhet,en lektioni konsten att leva.

den ska jag kika efter=)

Jag rekomenderar den också väldigts starkt.
jag har bara sett filmen men den var riktigt bra.. så för er som inte gillar att läsa, se filmen :)

va?? finnsd et en film med? :O detta måste jag ju undersöka :O
jupp..fast jag tror titeln är på engelska
Tuesdays at Morris house eller liknande

oooh tackar :D ska jag kolla upp =D

Joina bok klubben i stället …
Det här är en iller sida…
Det finns inget i våra Skrivregler som säger att man inte får diskutera annat än iller. Det är bara trevligt att man kan dela med sig av andra saker. Däremot kan det vara bra att sätta OT före tråden, så att folk vet att det är Off topic.
Mvh Sarae, medarbetare

Yes…
Jag tycker det är toppen att få förslag på olika saker. =)
Och som sarae skriver så kan man lägga det under OT och då väljer man själv om man vill läsa det eller ej.
Tycker jag är smidigt i alla fall. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#7 detta ligger i OFF TOPIC tråden, därav OT framför trådnamnet. Alltså, det kan handla om annat än iller =) och ja, jag funderar faktiskt på att joina en bokklubb =)

Som sagt den liger i ot tråden och jag har skrivit ot framför så man behöver inte läsa tråden .
Ett påpekande om att detta är en iller tråd behövs inte men däremot så rekomernderar jag denna bok mycket strakt eftersom att det skrivs i vissa fall väldigt hårt här i trådarna.
Och det kan oxå va trevligt att få en info om böker eller film.

#3 Filmen du har sett är det den som de intervjuvar Morris på riktigt eller är det en spelfilm? Vet att ett av de stora Amerikanska TV-bolagen intervjuvade Morris som sedan blev en TV-sänd dokumäntärserie i USA.

har nu letat I SVerige men inte funnit någon det enda jag fann var i USA

Mycket läsvärd bok! Jag läste den dock inte, utan lyssnade på ljudbok-kanske lika bra det…då kunde man ju lyssna och gråta samtidigt…hehe, ifall man skulle läst själv skulle jag inte kommit långt :)
kom fram till att den heter "tuesdays with Morrie". . .