Påsk Tävling 2008
Om ca 2½ vecka är det påskLov.. och jag tänkte att jag vill ha äkta iller påsk bilder. inga bilder som är tillgjort på photoshop
Bilderna ska innerhålla nått av följande:
illrar/iller i Påsk-kläder /Brevid eller i ett Påsk-ägg / Brevid Målade påsk-ägg / brevid eller i påsk-Ris / Ha på sig Påsk-Fjädrar eller Fjädrar bredvid sig m.m
O.B.S som ni vet får man bara byta bild 1-2 gånger.. och har ni flera illrar fast en iller på varje kort så får ni lägga upp fler bilder.. jag vill ha nytagna bilder och inte förra året eller förrförra året och så vidare jag vill ha 2008 påskbilder
t.ex en på Stacy och sen en till bild på Honney.. eller om ni lyckas fånga alla era illrar (dom som har flera) på ett och samma kort hade ju varit fint
tävlingen håller på till påskdagen :)
Fram med fjärdar och ägg och börja fota
lycka till med fotandet

Mvh LindaLarsson,

Alla har inte påsklov. och om man väl har det så finns det två veckor man kan ha det på, det är olika berende på vart man bor i landet ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#1 jag bad väll om påsk-bilder?? och inte ett svar när andra har lov :) påsken kommer ju iallafall 20-skärtorsdasg 21-långfredag 22-påskafton 23-påskdagen 24-annandagpåsk ihela sverige:)

Nej, men du inleder ju texten med "om 2 och en halv vecka är det ju påsklov…" hade nog varit bättre att skriva Påskhelg ;)

ska det vara så jävla noga har på forumet.. har du ingen bild behöver du inte svara på den här tråden
ååh det påminner om förra årets påsktävling, det kom upp en massa söta bilder, hoppas det gör det snart igen, tyvärr har jag inge själv =/

ska se om jag kan rota fram lite fjädrar eller något :) Hulda vill ju vara med såklart på en påsk bild!

putt

Tävlingen slutas en vecka före påsk och sen röstningen pågår till påskdagen sen ser vi vinnaren eller hur vill ni ha det.. ska tävlingen på gå till påsk och röstningen efter påskdagen eller ??
tips

putt hit med påsken nu

ingen bild ännu :)

#11 Jag äger inte ens några påskprylar men kanske ska våldgästa någon som har o plåta lite ;)
Supermysiga bilder =)
Paulina
#12 hehe inte jag heller.. är för lat för sånt ;)

jag tycker påsken är lite onödigt men illrarna ska få ett litet påskägg av mig med gosaker i. sen ska även killen få ett för han stog på affären häromdagen och sa att han aldrig fått ett endaste påskägg när han var liten. så då tänker jag att bättre sent än aldrig=)
#14 då är han faktiskt värd ett ägg ;)
Min kille borde få ett han med, men han ska banta, så jag kommer lägga i torkat renkött och slippapper i hans ägg ;) Tror det blir uppskattat dock ;)
Paulina

#15 ja det tycker jag oxå=) ett tipps är ju torkade frukter det är gott men inte onytting men det är ju endå en sorts godis=)
# Köp ett stoort ägg och fyll med ovanliga frukter.
Sara
citerar hans bästa vän "Man äter inte djurens mat, man äter djuren" Han är inte så förtjust i grönsaker o naturgodis, anars hade det vart ett klart val.
Nä tacka vet han renkorv eler en blodig entrecote.. O slipgrejer då han renoverar sin cheva belari -57..
Så.. vad ska en annan ha då? Ett ägg fyllt med illerplyttlar så skulle min påsk vara gjort =D
Paulina

#19 va har en en sådan goding ja men då får du ge han en massa så han kan reniovera den=P hälsa att jag vill se bild på den pärlan=)
#20 det gör nog hans dag, det är hans stora stolthet i livet ;)
http://www.garaget.org/?car=35833 här har du lite bilder på den innan renoveringen =)
Paulina

#21 men hallå ge mig=P

ursäkta att jag bryr mig igen,, men det här är en påsk bilds tväling om ni inte har förstått det..

#23 kan nog vara svårt att få folk att posta bilder i påsktema när det är ett bra tag kvar till posk
tror inte det handlar om hur långt det är kvar till påsk, utan att folk ska lyfta på sina rumpor och leta fram kameran.

#25 ja jag har då min kamera men jag har då inte lust att dra fram påsksakerna då det är 12 veckor kvar

#26 du är lite efter Ferretcrow,.. vi har inte påsk i juni som du säger heheheh
påsken kommer ju
20-skärtorsdasg
21-långfredag
22-påskafton
23-påskdagen i mars om 16-dagar heheh (inte länge kvar)
24-annandagpåsk ihela sverige:)
tänker du på midsommar eller :)
jag har kvar mina gamla påskägg från förra året i städskåpet, inte alls jobbigt att dra fram. däremot ingen kamera för tillfället. Och 12 veckor kvar är det inte, men däremot ca 2 veckor, inte långt kvar alls!

#26 ja men nu är det så att det är skillnad på att vara efter och råka glömma ett sträck mellan siffrorna. det ska vara 1-2 veckor som folk börjar att pynta med mera.

putt hehehehh men det är ju precis det jag har skrivit att det är så länge kvar heheh

putt

putt

puuuutt! jag har inte heller nga fjädrar :/

Jaaaaa,, det här var ju tråkigt att ingen lägger in bilder..
nästa helg är det påsk :( det var nog bra att jag var ute i tid 2 veckor innan påsk
ska fixa in en bild…looovar…men när e sista datumet? (säg inte påskdagen, har ingen annnning om när det är!)

Sarae
6 dagar till 20- Skärtorsdasg..
7 dagar till 21- Långfredag..
8 dagar till 22- Påskafton..
9 dagar till 23- PÅSK DAGEN..
10 dagar till 24- Annandagpåsk..

putt

Får se om vi kommer ta fram några fjädrar och ris. isåfall lovar jag att försöka få en fint påsk bid=)

#39 låte bra .. jag tycker det bara vore rolgt om nån lägger in bilder för vad är en påsk utan påskbilder på sina illrar?

Okej, jag ska hitta påsksaker och gå och ta kort när jag har ätit frukost och duschat *lovar* 
Sen är det en likadan tävling på råttor… :P
golf.ifokus.se

Jag har letat i hela huset nu, och jag hittar inga påsksaker 
golf.ifokus.se

Jaha, PÅ VINDEN finns det… så ska man upp där också och riva ner massa björkpollenshit över hela min säng… suck.
golf.ifokus.se

haha va söta ::)
#42 då finns det ju att köpa :) men jag ser ju att du hittade :)

putt nu är det inte alls länge kvar ska det inte bli nå posk bilder i år?
6 dagar till 20- Skärtorsdasg.. Torsdag
7 dagar till 21- Långfredag.. fredag
8 dagar till 22- Påskafton.. lördag
9 dagar till 23- PÅSK DAGEN.. söndag
10 dagar till 24- Annandagpåsk.. måndag

min kamera är på lagning så inga bilder från mig:(

#49 haha vad söt..
#50 tråkigt :(
MEN JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT DET KOMMER IN FLER FÖR DET ÄR JU TRÅKIGT OM DET INTE BLIR NÅ PÅSK STÄMNING PÅ FORUMET
SNÄLLA SKICKA IN BILDER :)

Jag har en påskbild nu- men jag ska arrangera en till- få se om den blir snyggare. Kommer in om några dagar :D

putt putt putt putt putt putt putt putt :) hihi

nu har påsk vecklan börjat .. IN MED BILDER

Söta bilder men hadde varit lite kul om fler la in bilder :(

Snälla det behövs väl inte skicka reklam om denna tävling i en massa pm. vill folk va med i tävlingen lägger dom ut bilder. Vill verkligen inte ha en massa reklam pm om någon tävling. riktar detta mot alla som startar bild tävlingar.

Jag röstar på Bel air 57:an. Det fick en gammal raggarbrud att gå igång!!!! Kunde varit en cab men en 4-dörrars stolpe får väl duga då. Grattis till goa påskbilen!!!

#59 hehe håller med dig. man är ju raggare så=)

#59 o 60… Nu fattar jag ingenting?? Letat efter bilar som en tok här nu, och inte hittat nåt. Jag hittar nog fler på elmiamässan om några timmar ;) Vad menar ni?

#61 i inlägg längre upp finns en länk som anvendia lagt ut på hennes killes bil. ååååhhhh vill oxå dit=( men min mor ska dit och min far så dom lovade att ta massa med bilder=)

#62 aha, nu hittade jag!!
Det känns inte som påsk när riset välter i snöstormen hela tiden. Men äggjakten lär bli lite spännande iår iaf. :) Få se om jag eller Banditen hittar ägg först , jag tror dock jag vinner, jag har mer träning :P

"riset välter i snöstormen" ha, ha

hehe här hemma blir det bara illrarna som får påskägg=)

#66 ursäkta mitt språk - men jävlar vad sött!!

#66 ja det där är då en klar vinnare i mina ögon=)
och här kommer självaste påskharen!! Dweia, mamma till katastrof kullen

# 66 Det där är fusk!!!
Sara

#71 haha jag har bara små påskägg så jag får inte ner min miilo i dom men thyra styckar jag snart och skickar ett till den som bjuder mest godis för henne=P

#49 heter din iller whippy??
#55 vad heter din illler?
# Sarae du får gärna säga vad din iller heter :) hehe
är det nån som vet vad dom heter så svara så fort ni kan :) tack

#73 har uppdaterat inlägget med namn ;)
#74 jisses va sött!!!
# 74 Som små påskkycklingar! :D
Sara

#75 Visst vart det sött;) också gosade dom till sig och somnade i en hög
#76 hehe ja det ser det verkligen ut som *tänkte inte på det*;)

Banditen heter min iller. (inlägg 55)

Nu avlslutar jag den har tävlingen.. och röstningen ska börja :)

fusk med dom som har valpar.. valparna ligger ju stilla jämfört vad dom vuxna illrarna gör :)
Å sen är de ju absolut sötast..
Sara
#81 ligger stilla!!! åh nej du, det är det sista de gör. jag har efter mycket fotande insett att det är svårare att fota valpar där de kommer över 2 veckors strecket än vad de är att fota vuxna! helt hopplöst med andra ord ;) För att få 1 bra bild måste jag ta ca 20 stycken ;)

#83 hehe ja men det är bara du sarae som har valpar som är över 2 veckor=) dom andra är så pass små att dom fortfarande vill ligga näta varandra hela tiden
#84 där har du en poäng ;) Å sen har ju mina ludde genen, så de var knappt stilla några timmar efter födseln :P

#85 den genen som är så snäll och still?
Föresten, OT, men, bits Ludde i mer än lek?
#86 nope han är bitfri, och uber mysig när man får honom att vara still vill säga.

#87 då måste det där med rumsrenheten och bitfriheten verkligen gå i släkten! Sigge är ju precis lika dan, ska vi lånbyta en vecka och se om vi märker någon skillnad? Hihi
#88 jag lovar, du lär aldrig få tillbaka honom!! För jag kan garantera att han inte hopar lika högt som ludde. vi jåller på att bli tokiga här hemma vill jag lova. Vi höjer avspärrningen flera ggr om dagen numera, vi kommer inte längre över den själva längre utan måste använda en pall!! jag blir knäpp

#89 Sigge har ingen anledning till att hoppa, så han har inte provat mer än upp i soffan och från soffan till bordet och upp på buren bakom soffan för att hoppa till köksbenken (haha, vi bor trångt) så jag vet inte hur högt han faktiskt kan hoppa. Hihi
#89 vi ? ;)
#91 har hannaM på besök ;) så jag har inte gått å blivit schizofren…ännu ;P
#92 haha, var bara tvungen att kolla ;)

#79 vilken sötis bild=D

Håller med Sarae!!!
Varje gång man ska till att knäppa fotot, så vänder de sina små huvud, eller stoppar ner nosarna under ett syskon. Allt som sen syns på bilderna är fjuniga ryggar!
Tur att det inte är de gamla kamerorna, det hade ruinerat oss att köpa film och för att inte snacka om framkallningen. :)

#95 Det där känner jag igen, man har tur om man får med nått huvud och inte bara några fjuniga ryggar hehe