Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1237 ggr
sarae
0

Molle till veterinär

Idag bär det av till veterinären lite halvakut med Molle. Han har formligen rasat i vikt. Det finns nästan ingen bakkropp kvar på honom, och detta bara på några dagar. Dessutomhar han kaskadspytt genomskinligt slem och vätska, han springer runt och beteer sig som om han skall kvävas, och sen spyr han. Ibland ger han ifrån sig ljud som nästan låter som skrik när han försöker spy.om. Han är pigg annars, äter med godaptit när han matas, dricker lite mer än normalt tror jag. Det läskigaste är nog hur smal han är om bakkroppen. lägger man honom platt över handen med rumpan, så är han inte mer än någon centimeter "hög"….när man klämmer på honom känns han helt tom i buken, man kan knappt känna några organ alls. Hoppas att det rör sig om hårbollar….men matte har en jobbig magkänsla om att det är något värre…

så håll en tass för moll trollet

Trissan
0

här håller vi tummar och tassar för fullt! lycka till!

KerstinL
0

Vi håller både tassar och tummar!!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

TottsiGirl
0

Här håller vi alla tassarna!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Robinsnel
0

usch! Håller tummarna här för honom.

Sara
0

Håller både tassar, händer och tår för Molle!

Sara

HannaM
0

såklart jag håller tumme, ska be pälsarna hålla tass

FerretCrow
0

håller tummar och tassar fär söt snöret

sarae
0

#6 men du e ju med å håller honom i tassen på riktigt ju…elelr ska du göra nått annat?

Tack allihop!

Sötsnöret? hahaha så sött!

Sarah
0
FerretCrow
0

#8 haha ja men molle är mitt krokiga söt snöre=)

elinn
0

Stackars Molle! Hoppas att det går bra för honom.

Hur är det med honom nu Sara, vet du något?

klarsferrets
0

här håller vi både tumen o tassen mellan hav och land

sarae
0

ska åka in nu…fick tid klockan 14

Aviendha
0

Tassar, tungor och tår korsade: check.

Uppdatera oss sen.

elinn
0

Då säger vi lycka till samtidigt som vi håller både tummar och tassar!

holtz
0

Kom igen Molle! Bli frisk och kry!

sarae
0

Nu är vi hemma…men molle är kvar hos veterinären. Fick träffa Jenny för första gången, och blev faktiskt impad. När hon palperade molle kände hon något i buken (jag kände samma sak inatt), det kan antingen vara något i tarmen, eller så rör det sig om en tumör. Så hon ville behålla honom över natten för att ta blodprov, ultraljud och kontrasröntgen. Min stackars lille kille. Han är inte den skarpaste kniven i lådan, så han är nog rätt bortkommen nu. Tycker så synd om honom.

klarsferrets
0

åå starkars lille molle

FerretCrow
0

nemen sötsnöret5 fick stanna=( kan tänka mig att han känner sig vilsen men hoppas det inte är något farligt och bra att du är in med han tidigt iaf så dom hinner och kan göra något åt det som nu är.

Norrskenets
0

#17 Huuga lill go grabben, hoppas att det inte är canser och att han blir frisk och får komma hem*tröstkramar* Håller tummar och tassar men det vet du säkert=´)

Madde
0

håller tummarna för allt går bra med molle. Hoppas allt blir bra. kram på er.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Jenny är bra. Skötarna Tina och Jessika oxå. De brukar ha hand om mina pälsklingar.

Sara

Sara
0

Hur går det med Molle, hört nått än? *oxå orolig*

Sara

sarae
0

Molle mådde bra sist jag pratade med dem. Ultraljudet visade inga tumörer, tarmarna hade bra rörelse och organen såg fina ut. Blodsockret låg på hela 7,5 ! Kontraströntegn visade något i tarmen, vätskan flöt förbi men inte igenom. Så helt stopp är det inte. Han har även ätit och bajsat, och enligt jenny så borde det gå att "mata ut" stoppet så att han slipper operation, men troligtvis får han stanna tills imorgon mitt lilla troll

Aviendha
0

Vad skönt att det låter så bra! *puh* Slipper sprättas, så nu blir de bara att klämma ur honom som en kaviartub *höhö*

Sara
0

Usch, hoppas grejen går igenom!

Sara

Tesan
0

Attans vad många illrar det är som får åka in till sjukan för något fastnat i tarmen, vår lilla Kerstin gick tyvärr bort för ca ett år sedan just pga något fastnat i tarmen!

Håller alla tummar för att det ska gå bra för lilla Molle!

Sara
0

Ja, hur mkt man än håller iordning så lyckas de få tag i saker att äta upp.

Sara

JossanH
0

#24 precis det hände med Dexter för några år sedan. Han fick sova hos veterinären i 3 nätter har jag för mig tills lilla kattbollen bestämde sig för att komma ut den naturliga vägen… Det går nog bra för lilla Molle med ska du se :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ilokay
0

vilken tur att det inte var nån tumör iaf!

sarae
0

Nu är vi äntligen hemma från veterinären. Efter 3 Timmar….långfredag, så självklart e det lite väntetid, men vi fick ändå träffa molle rätt snabbt. Kontrastvätskan hade runnit igeno utan problem, nya bilder hade tagits, och det såg bra ut. Han bajsar, kissar och äter som en häst och är hur pigg som helst. Jätte bra! går ut i receptionen för att få köpa hem i/d mat. Hinner inte ens det innan han spyr ner halva mig. Får tag i en djurvårdare, som tagit hand om molle, och hon konstaterar att det e nog bara för att han e uppe i varv nu, med så mycket som händer. Ok tänker jag, det kan ju vara nått sånt. Får tag på maten jag ska ha, och ska precis betala när han börjar spy igen. Sen bajsar han , normalt visserligen. vårdaren går å säger till vet. och vi får sitta i ett vänt rum i ca 1,5 timmar…jippi… och molle mår fint igen. Vet. klämmer igenom honom, och han känns jätte mjuk och fin i buken, inga konstigheter. Sista kontrast röntgen gjordes strax innan vi kom och den var ju ok. Så vi kommer fram till att jag får ta hem honom, hålla koll, och bara mata honom med i/d mat, i små portioner, ofta. Men fortsätter han att spy under helgen måste han nog öppnas upp

tror jag blir tokig på att inte veta vad det är!!!

Hursomhelst är man som valnligt tacksam över försäkringen. 6593 kr, men jag betalade "bara" 1880 kr. Tack agria!!

Marina
0

Men shit, tänk om de får öppna honom i helgen då, då går det ju lätt över 10000 och de ersätter bara 3500 kr till :(

Stackars lilla Molle.

Hayley
0

tassar och tår hålls här hemma för molle. Minigrisarna (a.k.a vappisarna) grymtar och hälsar!

Sara
0

Så de kan inte se nått?

Sara

FerretCrow
0

hua sötsnöret. håller alla tummar tår och tassar för honom

sarae
0

#35 nope inte nu längre. det som var, som vätskan rann runt, är nu borta…. :(

Sara
0

Men har de kollat bajsarna ordentligt då?

Sara

FerretCrow
0

men kan dom inte bli illamående av vätskan då eller liknande?

sarae
0

#38 yup, inget konstigt där heller.

#39 det är en möjlighet jag tänkte på, men det sa vetreinären inget om

just nu e jag nog sämsta matten…fick order om att mata honom med små portioner med i/d mat. men han vill inte ha…det enda han vill ha är kött…och jag har inte hjärta att neka honom. så nu står han med huvudet i köttskålen. så vi får se vad detta slutar

FerretCrow
0

#40 ja jag tänkte att när han blev upp i varv när du kom och han fortfarande kunde ha lite av denna vätska i kroppen som gör honom illamående är det ju lätt att kräkas. du är inte alls dålig bättre att han får i sig någon mat än ingen alls.

Sara
0

Jag blev tvungen att spruta in ID maten i Norpans mun i början efter förra operationen. Men då var hon opererad i tarm och magsäck så då var det superviktigt att hon inte åt nått annat.

Sara

Ceciliaolucifer
0

#42 Samma här, men lus matvägrade och började tugga på allt som fanns, tyg, stoppning i madrass, kuddar -ALLT!

Så han fick torrfoder för det blev ju tillslut det mest skonsamma i slutändan.

Madde
0

Vad skönt att han är hemma nu i alla fall.

Inte alls skoj när ens iller har fått i sig något. Vet exakt vad ni alla har gått igenom. Tur att det kom ut sarae. Så det inte blev som för benjamin som fick ligga inne i 2 veckor.

Tänker på er. kram

sarae
0

#44 ja, tänkt mkt på er. Pratade med veterinären om det evt kunde röra sig om nått liknande som benjamin hade. men det trodde hon inte. Men något är ju uppenbarligen konstigt

Madde
0

#45: Benjamins grejer satt ju i halsen. det var ju det som var lite sjukt. Men tack och lov att de hittade det till slut. Är evigt tacksam till Blå Stjärnan i Borås.

Hmm har varit lite dålig av mig, måste skicka ett tackkort till de på benjamin. Mitt fototintresse har legat på hyllan i det senaste tyvärr. Lusten har tyvärr inte varit där.

JonasW
0

Håller tummarna på att det går bra!! :o)

J

Sara
0

Spytt nått mer?

Sara

sarae
0

Nope, inte en enda spya än så länge…men han har gått ner lite till i vikt sen jag lämnade honom hos veterinären. Gissar på att det kan vara diet maten

Sara
0

Äter han den nu? Har för mig att den är ganska fet.. Norp går upp av den.

Sara

sarae
0

#50 lite äter han väl, men mest kött. Men med tanle på att han vägde rubt 980 g när han lämnades in, och väger 960 när han kom hem, och bara gått på i/d så gissar jag att det har lite att göra med fodret att han gått ner mer. Det är ju diet mat

Sara
0

Hoppas han fettar på sig snart.

Sara