Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 250 ggr
tokage
0

gårdagens äventyr!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, ja igår hade jag påskavslutning i skolan och slutade tidigt. Så då passade jag på att ta ut Cinkajou på lite äventyr när jag kom hem, hihi!

Hade precis fått pengar och 50,- rabatt på vinsta zoo. Så jag tog med Cinkajou och åkte dit!

Han charmade nästan hela personalen! En tjej där tyckte så mycket om honom, hon bjöd honom på kattgodis *det passade inte kung cinkajou*, hon bjöd honom på insekter *passade inte heller kung cinkajou*, hon bjöd till och med honom på fisk *passade självklart inte heller kung cinkajou*. HAHA! Men jag fick med mig lite godis hem, han var så upptagen med att utforska affären att han inte hade tid med godis :')…

Jag köpte ett litet tält till honom (var mycket uppskattad!), och en borste (han fäller ju något så otroligt nu, haha!) och rengöringsmedel till dabbagam terrariet.

En i personalen kom fram till honom och han var så fäst vid Cinkajou så det första han gjorde var att bära upp cinka och krama om honom, haha! :D Jag är förvånad över att Cinkajou inte bet någon! Han naffsade inte ens! *stolt matte*

Och något som även förvånade mig var att han inte uträttade några behov alls i affären! Utan det gjorde han ute sen!

När vi skulle hem igen så var det 10 minuter tills bussen skulle komma, och det var en gräsmatta som var någorlunda snötäckt där, så jag tog cinkajou och sprang runt där i gräsmattan och han lekte grävmaskin i snön, haha! Näs bussen kom så satte jag cinkajou innanför jackan och försökte att sätta mig så ensamt som möjligt för att undvika allergiska. Så han låg innanför jackan med huvudet ute, som var snötäckt, HAHA! Så skakade han på huvudet så jag fick all tinad snö i ansiktet *tack cinkajou…*, men han var så söt så han slickade mig på munnen sen :')…

Jag ber om ursäkt om jag har skrivit lite osammanhängande. Jag är lite dåsig och snurrig i huvudet. Jag vet inte vad det beror på, men har vart så den senaste veckan…. Förkyning på gång kanske :/…

Theres
0

Det är kul när folk tycker att ens iller är gullig =)

Själv var jag på djursjukhuset igår och vaccinerade mina, och alla i väntrummet och alla veterinärer blev helt betagna ;)

golf.ifokus.se