oförskämd unge inte min)
Jag va på affären idag med en kompis och hennes son. (8 år)
jallafall. de kommer in en kille med dawns syndrom (stavningen?)
Och den här ungen säger. KOLLA KOLLA, gud va han ser rolig ut. va ful.!!
Ohh va jag blev arg.
Jag sa de till honom att hade du vatt min son hade du fått dig en omgång stryk nu. Man säger ALDRIG så om någoin annan människa.
och absolut inte pekar och skrattar. Jag skämmdes så jag höll på att dö. Hans egen mamma säger inget alls.
Sen kallar han mig fetknopp.
Gaaaaah. jag hatar när inte föräldrar lär sina barn vett.
Mina ungar är absolut inte guds bästa barn, men dom respekterar andra människor och dom VET att man aldrig pekar och skrattar eller viska bakom ryggen. Alla mäniskor är lika mycket värda oavsett kön ålder, nationalitet, religon osv.
Jag skulle somna nu men låg och tänkte på detta och fick sån ångest.
BLÄÄÄÄÄ!!!!!
bifogar en bild på guds bästa barn… *ironi*
Min älsta påg vatten monstret. taget idag.
Det tror jag säkert inte du gör =) Men fy vad oförskämt.. Det som stör mig mest är att inte mamman sa något, det är ju hon som borde lära honom. Säger hon aldrig åt honom, hur ska han kunna lära sig respektera andra och UPPFÖRA sig som folk? Du borde hotat att ge mamman stryk ;) hihi .. (kanske inte)
hahaha ja de kanske jag borde :D

Det är hemskt när barn är ouppfostrade. Hmm, säger jag. Som själv har fyra ligister här hemma. Men så skulle de inte uppföra sig i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vad är det för föräldrar??? Bara för att han har dawns symdrom så har han rätt att säga vad han vill, och till lika skratta. Jag vet en kille med DS som blir tillsagd om han gör eller säger nått som är fel. Men vissa föräldrar håller totalt sina barn om ryggen, det är liksom inte så dom får livserfarenhet.

#5: Man måste säga åt även barn med sjukdomar att de gör fel. Annars kan de aldrig lära sig ju.
Audiatur et altera pars
Fast ungar kan också vara så jävla elaka utan att man kan påstå att föräldrarna gjort nåt uppenbart fel..
Men jag håller med, mamman borde absolut sagt åt sin son…
Helt klart ska även handikapade barn lära sig vett och etikett, hur ska det annars gå när dom blir vuxna??

Det var väl inte ungen som hade sjukdomen utan han skrek "Ful" till en person som hade sjukdom. Det va så jag uppfattar texten, kanske jag förstår fel?
Men även barn med handikapp måste läras hur man uppför. Har själv en syster med dyslexi så jag har lite erfarenhet omkring lätt handikapp.
pojken sa så ÅT en pojke som va handikappad.

#9: Så fattade jag det också. Men jag tänkte också på det där som skrevs i #5 att det var ett barn som blev tillsagd medans andra inte blir det;-)
haha, krångligt det där. Men kontentan är: Man måste säga åt alla barn, annars blir det inte roligt. ;-)
Audiatur et altera pars
Man kan ju också hoppas att barnen blivit tillsagda förut och kan tänka själva! Men vad ska man göra, barn är som barn är. Föräldrarna finns inget försvar till dock eftersom man inte ska låta sina barn hålla på sådär

Nepp, barn är barn. Och som förälder kan man inte förutse allt. Hualigen vad jag fått skämmas för mina barn ibland. men de får garanterat tillsägelser av mamma. Kan jag lova.
Audiatur et altera pars

Downs syndrom kan väl visa sig på olika sätt, som ryckningar eller fula ord. Jag tror att detta är en sjukdom och att barnen inte kan kontrollera vad de säger, det är hemskt för de barn som har det för att det finns så mycket som de inte kan göra. Om det är den sjukdomen som jag tänker på så menade inte barnet något illa och han skämms säkert jättemycket.

#14 nu var det väl inte barnet med downs syndrom, som sagt något dumt… om jag föstått det hela rätt..? 

vill bara säga det att vuxna oxå är trång synta lika mycket som barn har tjälv två handikappde barn döv, hörselskada och asbergerger, ååå vad vi har fått lida för detta vuxna som ställer sig o skäller ut en o säger ta hand om din jälva unge som skriker ingen förståelse alls URSÄKTA dåligt språk vad jag vill komma fram till är att det fortfarande i dag så talar man inte om handikap utan att skämmas vilket jag tycker är fell
jag skattar mig lycklig som har fått 2 handikappade barn vilket gör att jag jag lärt mig att värdera andra saker mer samt att jag fick den till gången att lära mig tecken språket
Snälla ni ta nu inte illa upp det jag skriver men det är svårt att skriva något snällt
jag har alltid sagt att mina ungar är som alla andra det tar bara lite längre tid att lära sig dom kan va lika jäkliga som lika goa som alla andra barn

Alltså 8 År och inte har mera vett? om inte mamma nu har sagt nått eller uppfostrat han så kan han völ tänka ut liite själv?
Detta forum skulle mamman se nu!

#16: Oftast blir barnen så trångsynta som föräldrarna gör dem. Tyvärr.
Jag försöker alltid förklara för mina barn när vi stöter ihop med ett barn eller vuxen med handicap vad handicappet kan ha för inverkan och sådant för att de ska ha ökad förståelse för att någon beter sig lite annorlunda. På det sättet har mina barn aldrig haft några problem med att leka med barn som fått plötsliga aggresivitets utbrott och sådant. ;-)
Barn blir som föräldrarna gör dem ofta.
Sedan har ju jag själv ett över energiskt barn vilket många kan finna jobbigt.
Audiatur et altera pars