Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 875 ggr
Theres
0

Nya snö-bilder =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klicka på länken så ser ni alla bilderna i min bilddagbok… lägger upp några här med så ni som inte "orkar" gå in på bilddagboken ser vad ni går miste om ;)

Klicka här

Melwin och Epona är nyvakna =) 

golf.ifokus.se

Theres
0

Melwin har en söt tass :P

golf.ifokus.se

Theres
0

Leker datten i snön =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Epona…

Sådär… 4 smakprovsbilder av 71 möjliga :P

golf.ifokus.se

Vattunalle
0

har ett på Devil oxå

LiindaLarsson
0

haha det är helt otroligt att du kan ha dom springandes helt lösa så där .. jag vågar bara ah stacy  lös på gångs stigar eller gården med  snö vallar:)

all4U
0

Ni som kan ha era illrar lösa ute, vad har ni för super hemlighet i uppfostranSkrattande själv kämpar man på med att få memphis att gå bra i sele utan att han ska backa hela tidenOskyldig i början när ja va ut med han gick det jätte bra men nu dom senaste gångerna har han börjat backa och vill inte alls gå framåtSkrattande

fina bilder ni har lagt ut förresten =)

Theres
0

#6 Det är ju lättare att ha dem lösa än att ha dem i sele…
Min hemlighet idag var iallafall att följa spåren i snön + att pipa lite på Melwin med pip-grisen när han råkade springa in på grannens gård… annars så kom han fram till mig när jag ropade… jag gjorde ju snögubbe så han var nyfiken… sen när de inte vill vara ute mer så går de in igen… sen när de varit inne en stund så går de ut igen :P De springer in och ut hela tiden… Epona står helst på verandan och tittar ut. Jag menar… de springer ju inte iväg så man inte hittar dem… men de är ju så att de har sin vedhög de är under och så har de 2 stubbar i skogen…

Dock skulle jag nog inte ha Melwin lös om det inte var snö, för ibland vill han gå på upptäcktsfärd någonstans över natten… men han kommer ju hem igen sedan… men detta var mer en ha-dem-lösa-i-snö-dag.

golf.ifokus.se

Vattunalle
0

Lättare att ha dom lösa??? det kräver hemskt mycket träning och speciellt att få deras tillit för att ha dom lösa… lättare kanske i den bemärkning att dom slipper slingra fast sig i grenar och dyligt men knappast lättare om dom ser andra djur eller får för sig att springa åt ett annnat håll…. handlar helt och fullt ut om tillit och stenhård träning med sin husse för att kunna vinna deras tillit till dig där man ska se till ALLA händelser som man kan möta i skog och mark samt på småvägarna…dom ska stanna vid din sida what so ever….

Klart det är lätt på vintern när det endast finns en djup snöstig att följa efter men det ska även funka på sommaren där det finns 800 olika stigar och håll att ta i stället för dina fotspår….=D

Enklare tror jag du menar, lättare är fel ord… 

Jag har min 6:e iller nu och har lyckats få samtliga att gå utan sele, men det är ingen lätt uppgift,, Tiny in 5:e var en riktigt snabblärd iller tjej se själva:

http://uk.youtube.com/watch?v=h9M8Huw87IQ

Theres
0

#8 Ja, i koppel vägrar de ju att gå om det inte är så att vi är påväg hem…

Melwin är den enda jag har försökt ha lös när vi går ute… det var så det började, gick med honom i koppel i skogen, sen frågade syrran om vi skulle ta bort kopplet… vi tvekade lite… sen gjorde vi det, och han var jätteduktig =) Men det är nog över ett år sedan han gick lös på promenader sist…

golf.ifokus.se