Mäklaren kommer...
Idag fick vi veta att den 1a april kommer en mäklare till vår andrahandetta för att verdera den. Så vi måste städa, lugnt, det fixar vi! MEN illerlukten… Det luktar väldigt starkt och intensivt här hemma pga okastrerade Sigge..
Vet att det varit trådar uppe tidigare om hur man kan få/försöka få bort illerlukt, men jag hittar inte trådarna…
Vi har också en månad extra på oss från att vi flyttar tills hon får tillbaka lägenheten (3 månaders uppsägning) så vi ska ut och vädra och sanera (vi flyttar jättekort) så lukten så bort så gott det går..
Men är det någon som vet om värdet på lägenheten dras ner pga av lukten? Man vet ju inte vad mäklaren tycker eller vad de går efter, lukten kommer ju inte att sitta i för evigt :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

vaniljsocker funkar för vissa sedan finns det ju olika super medel sen kan man ju alltid tända rökelse eller doftljus precis innan mäklaren kommer=)
Städa städa städa är det väl som gäller… tvätta alla textilier ni kan… vaniljsocker i skålar framme… ja ta till alla medel, lite lär det kanske lukta ändå, och så har man ju alltid folks fördomar mot en.. Lycka till!

vaniljsocker som erika sägger är bra.. men rökelser får man inte ha då får man minus vad jag hör men jag är ju inte mästare.. men vädra mycket oxå.. om du vet att han kommer typ om 1-2 timmar städa just innan :)

Det stora problemet är att vi inte får våttorka golvet pga av att de tär något träslag.. Andreas har ju sin maskin fårn jobbet som han ska köra med, men vete fan om det hjälper mot luten som sitte ri golvet… Hmmm.. Ska börja tidigt med städningen.. Ska nog skicka Andreas att leta undangömda kycklingben, kände nu när vi kom hem (varit borta sedan i söndags) att det är något som luktar, kompisar är ju int elika vana att hålla räkningen på ben ;)

vi har trä golv men man får inte ha jätte glöt man måste pressa den rätt fuktig sen är det bara att dra snapt över golvet lycka till :)
säg att det måste vara ngt fel på rören ;)

#7 varför då? Precis innaför dörren står ju en bur och så kommer en glad iller springades som luktar ;)
Någon som provat Boyagarries luktförstörare?
Jag har provat deras rengöringsmedel och det är kanonbra så det funkar kanske hos er.

#9 det ska jag skriva på en lapp på kylen att min man ska köpa hem. vart finns det att köpa? :)
#8 Ni får ju inte ha illern där såklart!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#12 varför då?
Därför om det inte syns att ni har/haft djur så "känns" lukten inte lika djurbunden om än alls.
Sara

#14 men vart ska vi ha Sigge och råttorna då? Och burarna när mäklaren är här? Det är inte vi som släpar hit honom utan hon som äger lägenheten och om hon skulle säga att vi måste gömma djuren så kan hon glömma det.
Man ska ju inte verdera en lägenhet på tillfällig djurdoft utan på hur den ser ut :P

#15 har ni tillstånd för hon som äger lägenheten att ha djur där?

#16 ja, det har vi. Hon har varit här några ggr och kelat med illrarna och grejat. Sen så hade det varit omöjligt att smuggla dem här eftersoma tt det är Andreas styvsyster vi hyr a ;)

#17 okej ja men då är det ju baar förklara för mäklaren att det är själva sigge som luktar och inte lägenheten beskriv lukten som att det är en blöt hund för dom luktar ju bara i sig och den lukten sätter sig ju inte i golvet med mera

håller med #18 . och sen kan jag till lägga att . sen när ni ska väl flytta eller nått så vädrar ni så mycke ni kan .. och har doft ljus å de..

ja när ni texempel springer ut och in med möbler öppna så att det blir riktigt korsdrag och sen använder ni lite starkare rengöringsmedel men det får nog killen din fixa så du inte drar i dig en massa starkt för söt magen din =)