Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1473 ggr
vintherlind
0

hona behöver nytt hem

som några av er vet fick vi ta hand om en upphittad iller i julas. det är ingen som hört av sig så det verkar som om ingen vill ha henne. vi har satt up lappar, polisanmält henne och frågat här p¨å forumet men ingen har klivit fram.

men nu är det så att vi kan nog inte behålla henne. den nya, skorpan, och vår gamla, ines, kommer inte så bra överens och jag och björn känner att vi tagit oss vatten över huvudet genom att ha två små krabater.

därför undrar vi ifall någon annan kan ta hand om skorpan. chansen att de gemla ägarna dyker upp är inte så stor eftersom dom inte brytt sig om att hitta henne hittills.

jag tror skorpan är från 2007 års kullar, hon är väldigt snäll och bits i stort sett inte. bara när man försöker dra fram henne bakom bokhyllor eller liknande. men annars vid lek eller så så har hon aldrig bitit oss mer än acceptabelt. hon är inte steriliserad, finns inget ärr på magen och hon luktar osteril eller vad man ska kalla det. :]

jag tror inte hon trivs jättebra med andra illrar men jag är inte säker eftersom hon bara träffat ines och det är svårt att säga om det är ines eller skorpan som göra att dom inte funkar ihop. men i början när skorpan fick vara själv med oss så var hon jättemysig.

hon är viltfärgad, ganska kort päls, och en väldigt lustig svans. den är ganska kort och mycket krokig. :]

hon är en väldigt rolig iller och det är synd att vi inte kan ha dem båda men jag hoppas jag kan hitta någon annan till henne där hon får det lite bättre. jag vill ju inte riktigt att hon hamnar hos vem som helst, så om någon är intresserad så kontakta mig så kan vi prata om saken. jag kan skicka över lite bilder om man önskar.

hoppas ni har det bra för övrigt allihopa! :]

FerretCrow
0

hoppas ni hittar ett hem till tösen=)

LiindaLarsson
0

hoppas hon hittar sitt riktiga hem ..

FerretCrow
0

riktiga hemmet hittar hon nog inte om ingen sökt henne ända sedan i julas=(

vintherlind
0

nej, sannolikheten att hon hittar det hemmet är på minus tror jag. vi har gjort allt för att söka dom men dom har inte ens kontaktat polisen. anstränger dom sig så mycket kallar jag det inte ens ett riktigt hem.

LiindaLarsson
0

Hmmmm :( tråkigt att det finns förmånga av dom här oseriösa illerägarna

AlbaStiffler
0

*puttar*

vintherlind
0

putt igen*

AlbaStiffler
0

putt

Norrskenets
0

Putt hoppas hon hittar ett bra hem=)

vintherlind
0

tack för att ni puttar.. så jag puttar lite till. :]

LiindaLarsson
0

Putt putt

_troll_
0

jag hoppas cole bestämmer sig snart :)

simlun485
0

Jag letar efter en iller och är jätteintreserad kontakta mig på simlun485@hotmail.com  :D

Norrskenets
0

#13 Du får nog Pma henne och berätta lite om dig=)

vkohler
0

jag är intresserad!   Linnkohler@hotmail.com

vintherlind
0

hej alla. jag har fått ett par intresserade illervänner så jag tänkte att vi pausar annonsen tills vidare. om ingen av dom vill ha henne eller jag inte tycker dom passar så säger jag till igen! tack för hjälpen alla!

FerretCrow
0

#16 hoppas ni finner det hem hon förtjänar och ni känner er trygga med

Norrskenets
0

#16 Hoppas nån av dem är det rätta hemmet för henen=) Lycka till!=)

villhailler
0

STOR Å VARM putt

vintherlind
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej igen. det verkar som att de som var intresserade inte är så intesserade längre.. så annonsen är aktuell igen.

nu är det så att vi ska resa bort på fredag och jag ser gärna att skorpan får ett nytt hem innan dess.  hr av er till mig här eller på min mail. emelie-radivoj@hotmail.com

jag lägger in några bilder på henne

vintherlind
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till.

KerstinL
0

Ska ni uppåt i landet så finns det en intresserad i sthlm.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

vintherlind
0

#22 förlåt så hemskt mycket att jag glömde bort att svara dig. du måste ramlat genom stolarna bland alla andra som sa sig vara intresserade.
vi ska tyvärr inte upp. vi åker till italien på fredag morgon men om det går att ordna någon slags skjuss upp så kanske hon kan få komma till dig iallafall. :]

KerstinL
0

Min gubbe säger att vi kan komma och hämta henne i kväll om det går bra.. ; )

Cool

JonasW
0

Hoppas att denna söta iller får ett bra hem, tror hon behöver nån som har mycket tid för henne!!

MVH…Jonas

vintherlind
0

kerstinL och jag har kommit överens och skorpan flyttar till henne på torsdag. jag tror att det kommer gå fantastiskt bra och tack kerstin!

KerstinL
0

Vi ser fram emot att få hem den lilla tösen!! ; )

Cool

Sara
0

Skrattande

Sara

Norrskenets
0

#27 Grattis i förskott;)

Ceciliaolucifer
0

Säg till när jag kan låsa tråden! :)

KerstinL
0

Du kan låsa den nu, vi hämtar henne på torsdag!! ; )

Cool

Ceciliaolucifer
0

Grattis! Nu låser jag tråden eftersom Flickan har fått ett nytt hem! /Cecilia Sajtvärd!

Inlägget är låst för nya kommentarer