äter inte ordentligt!!!
hej det är så här att min hona blev parad nu i lördes/måndes efter att ha gått i löp i ca 3 vekor. hon började äta dåligt och rasade i vikt redan veckan innan vi parade henne män trodde hon skulle ta igen det och börja äta ordentligt igen efter att hon blev parad. nu har det gått en vecka sen vi parade henne och hon äter knapt någonting inte änns favorit godis! är det normalt att dom går ner i vikt när dom löper? vulvan har knapt gåttner någonting hon är något slö men det har hon varit hela sommaren annars är hon pigg fast värkar lite orolig, springer fram o tillbacka o kollar i hela huset som att hon inte får någon ro.
tacksam för svar så fort som möjligt *orolig*
Mina tikar har också gått ned i vikt när dom har löpt, men dom har börjat att äta på en gåmg efter en parning. Hade jag varit du hade jag tagit det säkra före det osäkra och hört med en veterinär. Du kan få telefon nr till en av dom bästa när det gäller iller, du kan alltid få en telefon tid hos honom. Men det värsta är att dom öppnar inte förren på måndag igen, så kanske du ska ringa och fråga någon annan under tiden. Telefon nummret till Torkel Falk är iallafall 042-202000. Vet inte om det kommer att svara fler på ditt inlägg, som kanske har bättre förslag.
Håller med om att du bör ta kontakt med Vetrinären. Bättre och ta det säkar före det osäkra.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

oh, hoppas att det löser sig Icha! Du får säga sen hur det går med lillan!
idag vaknade jag av att hon smaskade i sej sitt torfoder :) ganska mycket desutom.. kanske är det för att det var ovanligt svalt idag! det ser också ut som att vulvan har gåttner något. håller tummarna på att hon smått transformeras tillbax till sitt gammla jag igen ;).
jag ringde till falk igår men han hadde vist redan slutat vid 1 :/ dom på vanliga djursjukhuset sa att vi skulle venta tills på månda o avakta. så om hon forseter o äter så smått så tänkte vi ändå åka upp och ta några prover då och stilla vår oro.

#4 ohh, nu blir jag glad för eran skull! kanske påväg att fått värmeslag!? men det är som du kanske säger, värmen kan det ju kanske bero på!? men vad skönt att hon åt då! dricker hon som hon ska då?