först 1 sedan 2....
Har märkt att det är många som först skaffar 1 iller för att sedan skffa en till, men sedan då?? hur kan de komma sig att man skaffar ännu 1 till?? Kan ju inte säga att jag är direckt sugen på att skaffa 1 till. Men när man ser massa valp bilder så smälter man lätt!! :)
Satt och funderade på hur det skulle vara att ha en liten illervalp som sprang runt här hemma, men allt jobb som de innebär överväger…
Skulle av ren nyfikenhet vilja veta hur det kom sig att ni skaffade nummer 3!? Eller kanske blev de nr 4(eftersom de blev två till).
Pojkvännen VÄGRAR att skaffa 1 till iller!! haha. Sedan sa han att när de dör(hemska tanke), så ville han aldrig mer ha iller. (tror mest han tänkte på att torka illebajs).
Men då sa jag att man ska ALDRIG säga aldrig. för illrar är ett otroligt speciellt och häftig djur. Mycket jobb men så mycket man får tillbaka :)
jag hade 2 illrar i över 2 år, och var nöjd med det, men efter ca 1,5 år började jag planera för iller nummer 3…illern som aldrig kom ;) istället blev det heeel tandra illrar. Jag tyckte att stith behövde en lekkompis, eftersom buffy aldrig lekte, utan mest sov å tultade runt.

#1 oki. så ännu är de inte försent att ångra sig. haha. Kanske är så jag kommer att tänka om frallan. frallan vill bara leka medans smigge sover. stackars smigge blir påhoppad av en galen frallan när han sover :(

jag hade Stacy i ett halft år sen skaffade jag mig Henney och nu väntar jag på min 3dje.. kanske ska bli akut hem oxå till 2 illrar så då har jag helt plötsligt 4 eller om valpen hinner komma så blier det 5 till sommaren :)

#3 OMG, så du får kanske fullt upp i sommar med andra ord!!
Hade gustav i 2 månader tills han inte orkade mer :( Sen kom ted och han ficl Fiona till lekkompis efter 1½ år ungefär när ted dog ett halvår senare så kom harley efter någon månad.. Så just nu är dom två men ja usch de suger i valptarmen alltså å om de gör de redan nu i mars hur ska ja då klara av hela sommare :O huu får flytta till nordpolen :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#0> Precis det du skiver kunde jag skrivit själv. Här hemma är det åxå pojkvännen som hindrar… Dock börjar han väl inse att han aldrig kommer ha ett illerfritt liv (han skulle vilja ha hund, men jag vågar inte ha hund med illrarna så det måste vara antigen eller)… Man får se vad livet för med sig, kommer iaf sakna att ha illrar om jag en dag inte har iller.
Dock kan det luta mot att jag "tvingar" till en 3e iller till familjen rätt snart. kanske?!
Vi skaffade Nintendo som valp, Grumme och Ludde som är halvbröder fick vi samtidigt som omplaceringar. Så vi gick från 1 till 3. ^^
Det var inte så planerat, vi läste om dem här på forumet. Dem hade bott på ett akuthem i en månad och iom deras "höga" ålder (då 5 och 6 år) så var dem svåra att omplacera. Mitt hjärta smälte och jag lyckades övertala sambon att vi ville ha 2 illrar till. :)
Jag vill ha en fjärde i sommar men det blir nog lite svårare att övertala honom om att vi vill det nu när vi väntar barn också. ^^

#4 japp :) stacyars den som kommer vara sommarvakt hemma hos mig :) (hoppas inte Stinko ser det hära :) hihih
)

konstigt det där att det nästan alltid är smabon som säger nej när det gälle ratt skaffa flera illrar!!?? Men i vissa fall kanske de är bra att någon sätter ner foten och säger nej!?
#9 Kristian försökte säga ifrån hemma de gick sådär och nu när vi inte bor ihop e de verkligen kört för min del! Nu behöver ja ju inte ens gnälla på nån :O Men ja håller med dig ibland kan de behövas nån som sätter ner foten..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
erik säger ifrån, men inte så jag tar det på allvar ;) Han vill inte ha fler djur för att han tycker det är tillräckligt med djur för att bo i en två som vi gör. För djurens skull. Men jag vet att han är lika såld i djuren som mig :) Å andra sidan inser jag också själv att vi inte har råd med en till i dagsläget, men jag vill ändå ha bekräftat från honom att han också vill ha ett till djur om vi hittar en iller som kanske bara känns sååå rätt :)

vi bor i en 2a och emil vill inte ha fler han säger att det räker med en valp till men hehehe jag bryr mig inte det är mina djur.. och ska han ha mig får han dras med mina djur oxå
#12 haha, så ska jag också säga. Blir svårare för mig efterosm det är erik som dra in pengar, jag har bara ett studiebidrag att erbjuda :)

Skrollan haha då är vi 2 hehehe

Våran tredje var inte direkt planerad. Det var Elvis förra ägare som undrade om vi ville ta hand om hennes andra iller. Hon kom först på prov och det gick åt pipan direkt men hon var såå snäll och söt så hon fick stanna och efter mycket om och men så kom även hon in i gänget.
Då vi tidigare hade tre illrar utan känd bakgrund så ville vi ha en från en riktig uppfödare och då kom iller nummer fyra, Noel.
Men nu är jag faktiskt nöjd. Blir inga fler illrar innan någon av de nuvarande har fått somna in.