Hur mycket mat???
Har era illrar tillgång till torrfoder hela tiden?
Tulo hade det hos sin förra ägare så jag har gjort likadant, men jag tycker han har blivit tjockare.. Kan det vara för för att han rör på sig mer och därmed oxå äter mer??
Illrarna ska alltid ha maten framme, likaså emd vatten!
Att han går upp i vikt kanske kan bero på vinterpälsen han fått under vintern :)

mina äter kött, det serveras två gånger om dagen, morgon och kväll vatten finns alltid tillgängligt, äter dom torrfoder ska det alltid vara framme
Kanske en vett kan kika på honom, blodprov o så så det inte är ngt annat som ligger bakom.. Men han kanske käner sig mogen att bli en större grabb ;)
Paulina

Om ja bara få trassla in en fråga.. Hittar inte vetegroddsolja.. va hittar man de?
#4 På djuraffär

Som de andra säger så ska en iller ha tillgång till torrfoder hela tiden. De har mycket snabb matsmältning, så de äter ofta! En iller går upp i vikt till vintersäsongen och får även vinterpäls, så de ska naturligt bli "tjockare" till vintern. Hos en del illrar skiljer så mkt som 0,5 kg mellan sommar och vinter.
#4: Eller på hälsokostaffärer!

OKi, hade själv tanken om att det är vintertid och att det kan ha med saken att göra :)
Tack för bra svar!
Mina illrar har mat framme hela tiden då jag kör med torrfoder. Då det är svårt att veta hur och när mina 6 illrar äter.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
granngarden har det ocsa, vetegroddsilja alltsa

Här har jag framme torrfoder hela tiden
Vitalin närmare bestämt!