Hjälp! Lös avföring!
Gonzo har lös avföring till och ifrån… jag var hos vet. förra veckan och tömde analkörtlarna, i o med att han har haft ganska lite avföring innan, det blev lite bättre efter tömningen. Avföringen är ganska vattnig… vet tog blodprov på honom för någon vecka sedan och det visade ingenting, ingen infektion i kroppen…. men vad kan detta vara och vad kan man göra vid en lös mage? Något man kan ge med fibrer el ngt? Tacksam för tips!!
Vad får han för foder nu?

#1 Han får Vitalin…. det är det enda…..
Har du otur kan han ha stopp i tarmkanalen av något främmande.
Äter och dricker han normalt? Är han normalpigg?
Hade han lös avföring när vet tog provet? Han kan ju ha fått en infektion efter annars.
Sara

han äter och dricker normalt, men är lite smal. det har varit på tal om insulinom men så har vi kollat blodsockret i fyra månaders tid och den ligger på 3,8. Jag springer till vet hela tiden pga av detta…. han hade en aning lös avföring innan han tog provet och alla värden låg bra.
det är lite lurigt, jag brukar iof ge honom gurka varje dag.. och illr godis.. kanske borde trunta i o ge detta o bara ge vitalin?
Svårt.. Har du frågat veterinären om det?
Sara

Har dem ultraljudat hnm för att kolla om dem hittar några tumörer i bukspottskörteln?
kan det inte vara fodret han inte tål på något sätt då?
Börja med att sluta helt med att ge honom annat än sitt foder, och se om det hjälper. Gurka innehåller en del fibrer, som kan va en anledning… Annars prova ett annat illerfoder. Vissa illrar blir lösa i magen av vitalin helt enkelt. Andra blir lösa av andra foder… Mina fick lite lös avföring av totally ferret, medans vitalin funkade bra. Nu slipper vi dem problemen dock med barf. Lycka till, hoppas det blir bättre.

japp här hemma har vi min miilo han skiter vatten när han äter vitalin=(
vad betyder det ifall dom bajsar en vit bajs och är det gvanligt att dom fått sin sommar päls?
#11 Att bajset är vitt tycker jag låter som att illern har ätit ngt olämpligt. Ibland kan avföringen vara slemmig nästan genomskinnlig när den har passerat matsmältningssystemet för fort eller om det är ngt med för mkt fibrer i som gör att magen helt enkelt inte kan smälta intaget.