Illrar och hunvalp?
Hej hej.. .undrar bara lite hur man ska få illrar och hundvalp att komma överens? och ifall nån har något bra tips!
Har nämligen efter långt letande äääntligen hittat en valp! En liten Collie tjej:) men nu är jag lite orolig hur dom ska lära sig att acceptera och respektera varandra? helt enkelt går det få dom att komma sams? Hoppas verkligen det, för vill ju inte utesluta vakern hund eller illrar!:) Ska hämta valpen om en vecka!

Det är ju lite från individ till individ. Men ta det stegvis.
Men det går bra för illrar och hundar att vara tillsammans? Med päronens gamlahund funkar det inte, men inbillar mig ju att det ska gå lättare att lära en valp?

mina funkar, lämnar dom inte utan uppsikt mer än för att kissa… mojje var valp när han kom och två av illrarna var valpiga med och så elliott som var hundvan sen innan
#3 okej! Jo, hade ju inte tänkt lämna dem själva, men vore ju kul om dom kan vara tillsammans iallafall!:)

Vad gör ni om det inte går att vänja ihop dem? *undrar* Själv är jag för mesig för att prova, skulle inte vilja ta beslutet att lämna bort nån av dem…

Första gången min iller och min systers hundvalp träffades högg illern hunden hårt i nosvingen, efter det har dom varit bästisar- eftersom rangen blev satt direkt. Illern står högst =P

#7> Supersöta! :)
Tack för svaren! Tror ju att det kommer gå att lära valpen!
#5 jaa, du… vet inte vad jag gör då, tvingar dom att bli vänner? det måste gå!:) Vill varken vara utan hund eller illrar!