OT. Ang. dilemmat.
Vill skriva lite här om det jag skrev igår, om att sälja ödlorna.
Jag vill tacka för allas stöd här!
Och jag har kommit till ett beslut… Jag fick sömnproblem igår, vilket ofta händer när jag har mycket i tankarna… Vilket till slut ledde till en ångestattack… Som ett under så får jag ett sms från Anna, där hon skriver att hon gillar mig för den jag är och en massa. Då sprutade glädjetårarna, haha :'). Jag älskar min Anna! Men iallafall! Åter till ämnet!
Så slog jag på tv'n för att kunna somna bättre, och självklart är blir det animal planet. Och tror ni inte att det är ett program om "dragons". Asså, jag kan knappt tro det! 2 under på samma natt, haha! Vilket påminnde mig om vad som drog mig till reptilhobbyn från början. Jo, drakar! Och deras intressanta levnads sätt! När dabbagamerna vaknar så kan jag sitta och observera dom ett bra tag.
Och jag har bestämt mig för att ägna min tid åt dom när Cinkajou sover. De är ju som det skrevs i förra tråden inte beroende av att bli klappade osv. De ska ju lämnas ifred i sitt terrarium. Så jag behöver bara byta mat och vatten varje dag och sen storstädning en gång varje månad… Det ska jag klara av!
Så hmm, ursäktar mitt förra inlägg, kan jag skylla på att jag har kraftiga humörsvägningar? Nej ush, jag vill verkligen inte låta oseriös och få en sådan stämpel! Djuren är en stor del av mitt liv och jag tar dom på högsta allvar. Så jag ber om ursäkt om jag har rört till det! Men jag kan säga att om jag känner att det inte kommer funka så kommer ödlorna omplaceras, men jag ska göra mitt bästa för att kunna behålla dom! :)
Mvh Antonia (på bilden har ni Hope, honan)

Oh jisses vilken tur :P Jag får ångest när någon ska sälja sina djur :P
golf.ifokus.se

Vad bra att du bestämt dej, jag tycker absolut att du tog det rätta beslutet! Jag och Hulda önskar dej lycka till!
låter bra!
Det var min poäng som inlägg i förra tråden att du kan ju ha kvar dem utan bekymmer egentligen. Dem tar ju inte den tiden och du behöver inte göra så mycket mer än "basic" dvs renlighet och mat. Det är ju kriterier för reptiler då dem enligt de flesta experter hanteras bättre genom att vara ifred än när man handskas med dem.
:-)
Fin ödla förresten!
Vilka vackra dabbisar du har =) Glad att du bestämde dig att behålla dem. Då vet ju ju även at de får bra vård.
Tror jag vet hur du kännt dig, man vill ju så hemskt gärna göra bästa möjliga för sina djur..
Paulina

Du ser- det handlar bara om att prioritera rätt! :) Lycka till med drakar och pälsfän!