Ni som skall på Yran! -Se hit!
Hej hopp i Illerland ;)
Jag fick ett tips om att det skulle vara en illerträff med deltagare från hela landet. :)
Hade tänkt höra om det är någon från halmstadstrakten som skall dit, och någon från norrbotten/västerbotten också, som kanske skulle kunna hjälpa mig? Jag har en liten gerbil i Halmstad, som skulle behöva transport till Piteå (eller nånstans i närheten)
Ni som känner att ni kanske skulle kunna vara till hjälp här kan ju höra av sig till mig här på iFokus :D Vore guld isåfall
Har redan skrivit på resor och djurtransport.ifokus, men man kan ju chansa här också ;)

jag bor i gällivare och jag kanske ska till illeryran :)

hehe, bra, du följde mitt råd och hittade hit! Hoppas transporten löser sig! :)
tyvärr tror jag inte att vi har några anmälda från de trakterna…förutom jag (gbg) men jag åker redan i natt med full bil

#6 haha du måste ta kort på den proppfulla bilen sarae. snälla=)
#7 säääg inte så! *snyft* har stått å vakumförpackat puffar i eftermiddags…det gick bra i ca 5 mminuter sen sipprade luften in igen…detta kommer aldrig gå!

#8 haha förlåt att jag skrattar men kan verkligen se hur du trycker in allt i bilen och kliver in själv och sen när dy stänger förar dörren så far den andra dörren upp plus backluckan =) hihi
Kommer åka fr¨ån Viskafors men ja vet inte hur den lille gerbilen kommer reagera med en hel bil med illrar kanske blir jättestressad :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Hmm.. jag tror iallafall han är van vid många andra gerbiler, och håller man dem bara isär (man kan ju täcka för hans bur kanske) så borde det nog funka :) Men man vill ju inte utsätta djur för onödig stress heller såklart..
Vars ligger Viskafors?
Viskafors ligger nästan vid borås.. kör igenom om du kör från varberg..
Tänkte bara på att illern ändå luktar rovdjur så att säga :S
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

men jag tror att det skulle funka om man täcker för buren litegrann men geografin är lite oss hur långt har du tll halmstad och kan du ta den omvägen isf?
är det nån annan uppifrån som ska till yran som kanske kan ta med sig en gerbil på tillbaka vägen?
#14 Tyvärr har ja ingen möjlighet att köra den om vägen till Halmstad blir över 14mil bara en väg!! Och tyvärr ligger ju halmstad åt helt fel håll när man ska till Gävle.
Men hoppas du kan hitta nån annan bra lösning.

ta tåget till göteborg så kanske du kan få skjuts därifrån?

#19 nej men kanske lämna av gerbilen=)