Träning lönar sig =)
Haha, ja nu skriver jag här igen! Och det är lite skrytvarning här
…
Ville bara stolt berätta att all bit-träning och låd-träning har lönat sig!
Idag testade jag Cinkajou lite. Jag lekte med honom, knuffade runt han lite och så, med händerna såklart, för att kolla hur hårt han egentligen biter. Han bet aldrig så att det gick hål. Och han nafsade bara, typ tog tänderna precis på huden, sen släppte han, och vissa gånger gjorde han tvärtom till "slick slick bit", utan han gjorde "bit slick slick" HAHA! Precis som om han menade "förlåt matte, jag menade inte att bita dig".
Tår däremot är intressant, men även där han han bättrat sig, jag fick ett par nyp imorse i fötterna, och rör jag på tårna så är det ju jättekul att bita tag, haha!
Och lådträningen! På en vecka har han bara kissat och bajsat i lådorna eller på tidningspapprerna!
Så till skillnad från när han kom så har både jag och resten av familjen märkt en stor förändring! Cinka är mycket lugnare och mindre bitig nu! Sen beror nog kanske lite på kastreringen också =)
Fick även en idé här om dagen att man kanske skulle kunna bygga någon utehage på tomten. Så jag kan leka med honom ute utan sele! Ska ta den diskutionen med min styvpappa, så hittar vi nog på något tillsammans, han brukar vara hjälpsam när det gäller byggen =)
Och juste! En till sak, som jag uppskattar mest!… HAN LÅTER MIG SOVA UNDER NÄTTERNA! Wohoo! numera så brukar jag vakna så ligger han och sover i sin korg inuti sin favorittröja eller i transportburen. Att han leker på nätterna eller springer runt väcker inte mig. Men när han hoppar upp i sängen och håller på så vaknar jag… Så jag är evigt tacksam över att han har lärt sig att man inte väcker matte på nätterna, haha :')!
Oj, det känns som om jag använder iller.ifokus som en liten blogg för mig och Cinkajou! Det är typ omedvetet, haha! Men det är så kul att prata om honom, min lilla gosegris! =D
Haha, bilden tog jag idag, jag ser lite rolig ut, som om jag kollar i kors, haha! Och Cinka slickar mig på läpprna, fast det syns typ inte 

Skryt lagom… *skämtar* Vill åxå ha rumsrena illrar. *mutter mutter*

vad härligt!! Kommer du hit och tränar det sista på mina då?
Hehe vad kul att det går så bra. Det med rumsrena illrar är underbart, sedan förra tisdagen har vi inte haft någon olycka utanför närmate bestämt. när groggie inte var kastrerad pinkade han överallt, men nu är det på lådan. Men skulle inte kalla min 100% rumsrena, eftersom det kan hända en olycka utanför ibland när skrollan är rädd =(

Visst är det skönt med rumsrena illrar. Helt underbart. Förstår att du vill skryta lite om honom. Det är du klart värd :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

å, vad söt så söt Ge hitt den
Hur har du lådtränat honom?
Ska nog skaffa iller till sommaren, och man vill ju ha bra tips för just lådträning… 
#6 Han var hyffsat duktig när han kom hit. Och sen så fort jag såg honom gå på lådan så belönade jag honom, och såg jag att han gjorde något utanför så sa jag nej och snabbt bar honom till lådan :)