Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 701 ggr
Veronica
0

Minis valpar dag 53

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens vikter:

Cingo - 473g

Contesse - 429g

Crystal - 393g

Crazy - 385g

Dom är så söta mina småttisar, kan inte fatta att om 3 veckor är de alla utflugna…….så fort man sätter sig i köket så är de runt en, drar i byxorna och i tröjan.

Amor vincit omnia

Veronica
0

Detta kort är jag mycket nöjd med på Cingo…..att det vart skarpt fast jag bara siktade när han lekte =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Crystal leker

Amor vincit omnia

Veronica
0

Mini börjar tycka att valparna är jobbiga nu….hon försöker hoppa över dem på denna bild =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Crazy tittat fram

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Ohh, de är ju så söta. Tänk i morgon för jag se dem igen. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Veronica
0

Contesse mördar en plastmus =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Contesse leker =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Cingo poserar =)

Amor vincit omnia

ronja
0

superfina bilder på underbart söta små illrisar!!Glad

Faxlin
0

hmmm, Crazy då? Inga bilder på min skönhet??

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Hon var inte så sammarbetsvillig idag….lekte mest i det enda hörn min kamera vägrar att knäppa i för att det är för mörkt där…..men här är en lekbild iallafall =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

hmm, elendiga tös. Har hon inte förstått att hon ska posera snällt så nya matte har något att vila ögonen på. ;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Veronica: Jag blir så glad när jag får se bilder på tösen. Har redan börjat räkna dagarna tills jag ska hämta henne, fast att jag har mer roligt inbokat innan dess.

Åsa: Hon kanske låter bli att posera, för att hålla dig på halster tills hon kommer hem till dig. *S*

Faxlin
0

Jag tror hon hoppas på att jag ska hämta henne tidigare så hon får bli extremt bortskämd ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

hahaha! åsa!? när får du den?

Roxanne
0

jag tycker att contesse är sötast!

Madde
0

Alltid lika kul och se dina bilder veronica. Gillar verkligen bilden på Cingo. (#1)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Roxanne
0

aah den var bäst!

kent
0

jaaaaa idag får jag träffa min "crystal" ( ni andra är bonus)  kan inte vänta jag vill åka nu.

gameover
0

juppjuppjupp, dom är så söta, sötare och sötare för varje dag, hihi.

Och idag är träffen *wohoo*

elinn
0

Ja idag är det =) *längtar*

*L*
0

Cingo är sååå söt :) Men alla är så klart söta :D

AmmiG
0

Lyckliga er, som får träffa era valpar! Om ni pussar Contesse från mig allesammans, så behöver inte hon bli utan pussar. ;-))

Ha det jätteroligt på träffen tillsammans med de små och alla andra!

Hälsningar Ammi

Roxanne
0

#23 jag har hållt i Contesse xD

AmmiG
0

#24 Var hon snäll? :-) Hoppas hon fick mycket kel, min lilla tjej.

gameover
0

jag har med hållt henne, och min pojke har nosat och lekt med henne! Hon var en riktig söting och så snäll :D och hennes mörka nooos, åh<3 mörka nosar är liksom kärlek, hihi

AmmiG
0

#26 Underbart att tösen är snäll och rar. Contesse och Tets två riktiga små pussgurkor, vilka pusskalas det kan bli. ;-). Längtar så efter att hämta henne.

Roxanne
0

#25 aah, jag höäll halvt på att puss ihäl henne! hihi ^^

Faxlin
0

Japp contesse var så snäll så. Klart häftigaste sov stilen hade hon också. ;-)
Sedan blev det mååånga pussar på crazy, som faktiskt passade på att bita matte i näsan. Precis när jag skulle försöka förklara vad trevligt det är med iller som husdjur för Roxannes mamma och pappa. ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

HAHAHAAHHAHAHAHA dumma iller SkrikandesSkrattande

Faxlin
0

nehe, min Crazy är inte dum. Hon är sååååå söt. Valde bara lite fel tillfälle att bita nya matte i näsan. hihi

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

ahahah :D Skrattande amma gillar inte vita illrar ^^ men hon tyckte att jessicas Nalle phu var fin :) och det är ju bra! jag tycker att alla illrar e söta så fort dom inteär vita med röda ögon! (albino) >.<

Roxanne
0

oj jusste Åsa! när du ändå redan är här så… Evita hoppar i buren och setter huvvet på sne när jag pratar med henne så som hundar gör (som om om ite förstår). det är så himmla gullit, och så har hon tvättat sig också :)

Faxlin
0

Skönt att höra. Då kanske hon klarar sig tösen. ;-) Håller tummarna.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

jaa, gud!" jag har grinat och allting mammas lilla prinsessa får inte dö :(

AmmiG
0

Åsa: Det var väl inte det lämpligaste tillfället hon valde, för att ta ett smakprov på din näsa. Men provsmakning och valpar hör ihop, kliar ju i deras mun.

Roxanne
0

#36 Som madde sa! då får dom den sanna uppfattningen hur dom igentligen  är! (mina päron asså)

AmmiG
0

Veronica: Jag saknar bilder på min sötnos och hennes syskon. En hel vecka sedan jag såg henne. *suck* Antar att du varit upptagen.

Faxlin
0

#37: Exakt, ändå hör ju dessa valpar till de som är väl hanterade av uppfödaren. Så de är snälla småttingar ju;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

:D eexakt :)

Faxlin
0

Hmm, antingen har min bebis slutat bli äldre eller så har någon tornado tagit bort Veronica från jordens yta.
Saknar bilder på dem. hihi

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Så ni saknar era bäbisar =) Kan inte förstå att 4 valpar kan ta så mycket tid faktiskt…..hinner ingenting ju! Tur att de inte var flera =)

Har lite bilder som jag inte flyttat över från kameran ännu, det blir inte kort varje dag nu, dom ser ganska lika ut hela tiden tycker jag =))) De är ena riktiga vilddjur nu, Contesse har tom lyckas ta sig över avspärrningen till köket, så nu är mini sur för hon måste vänta tills jag kommer och kan lyfta över henne =) Och om jag tar för lång tid på mig så hittar hon på nått jäkelskap =) Typ klättra upp för gardinen och ha ner några blommor =)

Crystal är den valp som är mest försiktig och lite av en ensamvarg. När övriga valpar springer runt och busar, står hon och nosar i ett hörn. Men hon har sina busstunder hon med =)

Contesse är klätterapan i familjen! Hon klättrar med lätthet upp för mitt ben när jag väger syskonen.

Crazy kan jag bara säga en sak om, hennes namn passar henne! Hon är som en duracell-kanin! Är överrallt och ingenstans.

Cingo, ja, han är som valpar brukar vara, söt…..och en envis liten djävel =) Har han bestämt sig för en sak så ska det vara så!

Ska knäppa lite nya bilder ikväll på dem och förhoppningsvis så går inte klockan så fort att jag hinner sätta ut nya vikter efter det…..kan inte fatta att 1 timme går så fort när man sitter i köket FörvånadSkrattande

Amor vincit omnia

Faxlin
0

#42: haha, mammas Crazy då. Så nu ska jag få två duracell illrar. Ja men det kanske är bra. Då kan de köra slut på varandra. ;-)
Längtar efter min lilla tös. ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#41, ser du nu vad Veronica har skrivit om lilla Crazy! haha, nu får du två Duracell illrar! stackarns åsa! ^^

Faxlin
0

#44: Men det är som de ska. De flesta illrar blir lite tokiga när de kommit till mig nämligen. Även omplaceringar har en viss förmåga att bli lite små knasiga. hihi

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#45 Undra vad Åsa gör med dom stackarna xD haha skoja ;)

Faxlin
0

#46: haha, det är du absolut int ensam om att fundera över. Det är något som både Veronica och jag har funderat på mååånga gånger. hihi
Men vi har nog liksom inte knäckt gåtan än. Antagligen blir de bara smittade av sin knäppa matte. hihi

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#47, omg… haha jag har iallafall inte blivit smittad *stooolt* hihi*

Faxlin
0

#48: Du har inte träffat mig tillräckligt länge för att bli smittad ännu. Kolla på Veronica hon börjar få lite Åsa fasoner hon med ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#49 haha, det har du rätt i!

jasså!? får hon!? haha (roxanne vågar inte träffa Åsa längre, *muttrar* ) haha

Faxlin
0

#50: Bäst att vara försiktig. Vissa har det räckt med några timmar i mitt sällskap så har de börjat bli småknäppa. Titta på Nettan här inne ;-) Fast då det gälle henne vet jag inte om det är hon som smittat mig kanske ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#51 haha, du gör så att jag blir ganska rädd nu Åsa! *skojjar* :D (men det fattar du nog) *asg*

Faxlin
0

#52: Mohahaha, japp lite rädd kan man allt bli. hihi
Självklart vet jag att du skojas. ;-) Det som är så roligt med dig. Att kunna retas lite med varandra så här. ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

#53, japp precis! detta älskar jag som sagt! :) kul att det är ömsesidigt! :)

AmmiG
0

#42 En liten klätterapa…sådana har vi haft förr, så det ska väl ordna sig. :-)

Ska bli riktigt kul att få se lite nya bilder, har ju saknat dom jättemycket!

Faxlin
0

#55: Visst längtar vi efter bilder Ammi. Aldeles för  länge sedan vi fick se våra små pälsar nu ;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

#56 Ja och många bilder, eftersom vi fått vänta flera dagar! ;-) Tycker du inte tiden verkar stå still, när du längtar efter Crazy? För mig känns det så.

Faxlin
0

#57: Tycker också det känns som om tiden står stilla. Och det känns som om det aldrig blir dax att hon kommer hem.

Audiatur et altera pars