Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 412 ggr
Aviendha
0

Iller i bok =)

Jag är en sucker för fantasy, men inte den traditionella typen som david eddings o då, mer åt Tad Williams "otherland" och liknande.

En favorit, den enda bok som fått mig att gråta är Robin Hobbs "berättelsen om Fjärrskådarna" Det är en trilogi som sedan följs upp av en annan trilogi "den gyllende mannen".

För att komma till punkt så är en iller med i princip hela berättelsen. Det är inte samma hela tiden. Den första kallas "veslan Slinke" men jag tror att det är en iller..

Den andra är en "frett" som tillslut hämnas sin husses mord genom att bita ihjäl mördaren i halsen *ryktet förbättras*

Och sist men inte minst, en vit ILLER som heter Gilly och som älskar att sova i filtarna vid spisen ;) Gissa vad min dröm-dew ska heta? ;)

sarae
0

ÅÅh älskar de böckerna! Har du läst triologin om själskeppen? Nästan ännu bättre!

Aviendha
0

Jag ska ;) Är de bara hälften så bra så är de klart värda att läsa..

Bölade som ett barn när Nattöga dog…

sarae
0

#2 SHHHHH säg inget! har bara lästa halva första boken ur gyllene mannen ;)

Aviendha
0

Åhh.. gyllende mannen är om möjligt ännu bättre än första trilogin…

sarae
0

#4 jasså? jag tycker än så öänge den verkar seg, men visst jag läser den på engelska, och de flesta personerna samt orter har olika namn, så det tar ett tag innan man sätter sig in i det hela

Mellorine
0

#2 gläää… en spoiler :( skulle ju läsa dem..