Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 212 ggr
AmmiG
0

Pyret gömmer på valpar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pyret bär på valpar, hon släppte delar av slemproppen sent igår kväll. Det är 1 vecka före beräknad nedkomst, så det är inte någon glad matte som skriver dessa rader.

Nu kan man bara hoppas att resten av slemproppen blir kvar, så länge som möjligt.

Mvh Ammi

Pillow
0

Åh vad spännande! hoppas det går bättre den här gången! Du måste lägga in bilder då på mysiga pyret och hennes bebbar!

ferretgirl
0

Kan nog trösta dig lite, att slemproppen den börjar gå är bara ett tecken på att förlossning är nära. På mina 3 tikar jag har haft och har i avel brukar slemproppen börja gå upp till 5 dagar innan själva förlossningen sätter igång. Så jag håller alla tummar, tår och tassar på att det är samma för din tik.

nasse36
0

Vi här borta i skultuna håller tumarna för pyret så att det går bra dena gång.Glad

Mvh conny och inger mimmi,legolas,nicko

AmmiG
0

#1 Jodä, går allt väl så kommer det givetvis bilder på de små "underverken". 

#2 Det låter förhoppningsfullt! Så det är väl bara att hoppas, att Pyret är den som ska lära oss något nytt. ;-) Här hemma har alla honor, genom åren, fått sina valpar inom 24 timmar efter att slemproppen gått. Jag tackar för alla tummar, tår och tassar. :-)

Faxlin
0

Härifrån får du fler tummar tår och tassar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Å här kommer yttlerigare några från mig och Ted! Många kramar från oss

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

Håller oxå tummarna att allt går bra för pyret. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AmmiG
0

Tack för att ni tänker på oss. Efter allt som hänt under våren så blir man lite orolig, när något avviker från vad man är van med. Tack än en gång FerretGirl, för din info ovan, det lugnar lite iaf.

Skulle lagt ut lite viktinformation oxå, men här kommer den.

29 maj  738 gram, fyra dagar efter att dom garanterat satt ihop.
 3 juni 778 gram, så mycket hon vägde före parningen.
28 juni 1010 gram. En ökning med 272 gr eller 232 gr, beroende på vilken vikt man vill räkna från.

Beträffande fosterrörelser, så har jag känt något, som jag nu vet är valpar. Dessvärre tror jag hon endast har 2-3 st. vilket kan bli problematiskt när värkarbetet ska igång.

Här hemma tuggar vi på naglar :-) och hoppas allt går som det ska. Vi vill helst slippa handmata fler valpar i år.

Ha det gott, kommer att hålla er informerade vartefter det finns något att berätta.

Veronica
0

Vi håller tummarna för er också Ammi! Det behövs lite glada nyheter efter allt tråkigt som hänt i år.

Amor vincit omnia

ferretgirl
0

Håller allt för er

Faxlin
0

Ohh, jag hoppas att allt går bra. Nu måste det vara nog med olyckor för oss seriösa uppfödare. Det räcker för tio år frammåt det vi haft ihop i år.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Jag tycker det räcker för all framtid.

Faxlin
0

Jag också egentligen. fast jag törs inte ta i så mycket. Så jag nöjde mig med tio år. ;-)

Audiatur et altera pars

Malena
0

Håller alla tummar, tassar och tår här hemma!! Ge pyret en stoor kram från mig!!

elinn
0

Här hoppas vi allt vi kan på att det ska gå bra för Pyret med hennes valpar.

AmmiG
0

Pyret ska få pussar och massa kel. Hon vägde idag 1020 gram, så vikten går ju uppåt iaf. ;-)

Åsa: Kan vi slippa ett sådant här valpår i 10 år, får vi nog vara riktigt glada. Tror tyvärr att vi båda två (alldra helst jag)är för optemisstiska, men hoppet är ju det sista man överger. ;-)

AmmiG
0

Några bilder på Pyret, tagna igår.

Favoritplatsen…

AmmiG
0

Det är svårt att komma åt, när magen är ivägen…

AmmiG
0

Igår vägde hon 1030 gram och vågen stod på samma idag.

Pyret var nyfiken på kameran, men sedan blev hon lite blyg…

Faxlin
0

*Asg* Hon sitter ju på magen. Lilla tösen. Hoppas att allt går bra. Håller tummarna här hemma.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Nog är hon rund allt, dessutom har hon blivit "latare". *S* Tidigare har hon klättrat upp på armen, när jag sträckt fram den till henne och hon velat bli upplyft,  Nu "orkar" hon inte klättra, utan tittar på mig och väntar på att jag ska lyfta upp henne.

Gitzy
0

Hela gänget i sätra håller alla tummar vi har för Pyret!

Faxlin
0

När är hon beräknad Ammi? Är det dags snart? Är lite orolig och spänd inför det här. Vill så gärna att allt går bra.

Vi håller alla tummar och tassar vi kan här hemma.
Mvh Åsa & vildarna

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Tackar för alla tummar och tassar!

Det är en trött men tung tjej som ligger och latar sig här hemma. Vågen visade idag 1060 gram, så det går uppåt och har börjat röra sig i magen.

Hälsningar Ammi

Faxlin
0

#24: När är det beräknat då?

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Förlåt, missade det…på torsdag, ev. onsdag eftermiddag.

Hon sattes till hanen den 24 maj, men jag såg dom inte sitta ihop förrän 25 maj. Dom kan ju haft juttrasju på natten…när jag inte var där.

Faxlin
0

Okej, ja då håller vi ännu mer tummarna och tassarna nu. För då kan det fullt normalt hända när som helst nu.
Hur verkar hon annars? Lugn i sättet, eller?

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Ja du Åsa.. hon är precis lika kelig som alltid, men är latare är tidigare :)

I övrigt så verkar hon vara lugn och trivas… hon är för lat för att bädda iordning :) Hon har gjort ett par hålor i filtarna, men är förutom det nöjd med hur mamma har lagt filtarna :)

/Carola

Faxlin
0

#28: Ja men då visar hon inga oros tecken i alla fall. Och det är bra. ;-)
Lite lat får man vara när man väntar smått i denna värme.

Audiatur et altera pars

kitty
0

hej. Har du redan folk som är intresserade av en valp? jag hade satt upp mej PÅ christels kull men det ser inte ut att bli något.

Nathalie